Het lijkt me handig om bij aankomst in een guest house je paspoort en credit card in de kluis van het guest house te laten opbergen, zodat je belangrijkste zaken in ieder geval niet uit je kamer kunnen worden gestolen.
Is dat inderdaad gebruikelijk en hebben alle guest houses zo’n kluis?? En zijn de mensen van zo’n guest house goed te vertrouwen? Alvast bedankt weer!
Wij hebben nog nooit problemen gehad met eigendommen in een kluisje. Maar vergeet nooit de eigenaar of receptie heeft altijd een code om toch in de kluis te komen.
Gerard,ik zou er in ieder geval geen cash geld in doen, op het forum van Lonelyplanet kom ik af en toe wel tegen dat mensen geld missen uit hun kluisje ,en dan vervolgens klagen over de hostel waar dat is gebeurd. Maar het blijft moeilijk als buitenstaander, hebben mensen zich vergist in het bedrag dat men in het kluisje heeft gedaan,of word er echt gepikt? Is ook voor de hostel lastig, als een gast zegd ik had 600 euro in mijn kluisje, en er zit nu maar 500in, niemand kan aantonen dat de gast er daadwerkelijk 600 in heeft gedaan
Een guesthouse heeft meestal geen privekluis maar een kluis achter de balie. Zorg voor een envelop, en doe in het bijzijn van het personeel alles in de envelop, schrijf op een papiertje wat er in zit en doe de envelop dicht, met een stempel oid over de seal.
… hoe je het ook doet (met of zonder briefje); je geeft het in goed vertrouwen af. Vertrouw je het niet, dan moet je het niet doen. Ik ben echter van mening dat als het Lonelyplanetforum het zo bot stelt, ze dit voor elk land moeten publiceren, want dit gebeurt overal en komt niet in meerdere mate in Thailand voor. Ik wil het zelfs sterker stellen: “De doorsnee Thai komt achter mij aan, als ik iets van waarde laat liggen.”
Ik blijf erbij, dat het een kwestie van vertrouwen blijft.
Nooit problemen mee gehad, zelfs niet met de kluisjes achter de balie.
Heb wel al twee keer geluk gehad dat iemand de kluis kon opendoen op de kamer net op het laatst voor vertrek, er zit ergens een batterij in dat ding en waneer deze op is gaat het ding niet meer open, let wel niet iedereen kan die zomaar openen ,er is meestal een persoon die dit kan en mag doen, de laatste keer hebben we moeten wachten tot de volgende dag.
in ieder geval geen geld acherlaten in je kamer, bij ons was er 4000 bath gestolen terwijl we het echt ontzettend goed hadden verstopt… en zijn nog wel meer van dit soort voorvallen geweest, dus neem het maar gewoon goed mee want zeker kun je toch nooit zijn…