Waar je reisdocumenten en tas laten!?

*Hey Hey, *

*Ohhh nog 7 dagen en dan gaan we naar het :zon02: Thailand !!! *
Had nog even wat kleine vraagjes over de documenten en de bagage…

Wij leggen meestal onze reisdocumenten en bankpasjes in de kluis van het hotel (vorig jaar Mexico) maar ik wil nu liever mijn reisdocumenten mee nemen op de man zelf. We kopen deze week nog een reistasje die je om je nek moet hangen…

Maar nu heb ik gehoord, dat je bij sommige guesthouses/ hotels je ppt af moet geven :confused: ik ben daar eerlijk gezegd niet zo’n voorstander van !!!

Dus wat doen jullie tijdens het backpacken met je documenten?

Is het verstandig om je bagage in je guesthouse achter te laten?

En als je een scooter wilt huren op Koh Samui, moet je dan je rijbewijs mee hebben en daar achter laten op is een kopie ook goed?

*Alvast bedankt, *

xxxx yviera xxxx

Paspoort afgeven? Ach dat moet je in een hotel ook, maar dat is meestal om een kopietje te trekken, je krijgt het na het kopieren direct terug.
Alles wat je meeneemt kan ook een bron van ergernis zijn; je doet het eens af (en laat het per ongeluk liggen)… ofwel als je het veilig in een kluis kan laten liggen, dan moet je het niet nalaten.
Op Koh Samui hoef je je rijbewijs niet achter te laten, hierbij geldt hetzelfde als bij het paspoort, je geeft geen officiele documenten af; hooguit om een kopietje te laten trekken.

Veel plezier,
Joe

Of je nu welles of nietes je rijbewijs mee hebt, het maakt niet uit, de verzekering betaald niet uit, omdat je rijbewijs gewoon niet geldig is. Heb je een ongeval, betaal jij de rekening of je nu in fout bent of niet, jij betaald.

Als je rijd met een motor, wees voorzichtig en neem niet de rijstijl van nederland aan. Ook al heb je gelijk, dat je vast goed kunt rijden maar hier in Thailand is het net iets anders, je bent een ‘‘farrang’’ die hebben geld , die gaan de schade wel betalen.

Veel reis plezier en rij en vrij voorzichtig…

NOOIT je paspoort afgeven, enkel een copie. Trouwens toch handig om enige fotocopien van paspoort en ticket in de diverse backpacks etc te bewaren. mocht je onverhoopt toch je paspoort verliezen, is het makkelijker een nieuw document te krijgen.
Verder ter info Er zijn ook veiligheidstajes die je aan je broekriem hangt, zijn iets veiliger. Mijn echtgenote heeft een gebruikt een buiktasje dat alf in haar slip zit

goeie reis

Guust

:vak02:

Ik ben in augustus door Thailand getrokken en heb bij geen ene guesthouse of hotel paspoort achter hoeven te laten. De belangrijke documenten liet ik ook niet achter want die had ik in m’n heuptasje. Heuptasje had ik speciaal gekocht bij Bever en was echt ideaal! Je hebt er zelfs een slotje op met een staalkabeltje door het bandje, dus diefstal is moeilijk als je hem om hebt. En het is sowieso verstandig om kopietjes van de belangrijke documenten te maken.Succes!

Wij hebben maar een keer ons paspoort af hoeven te geven in een hotel en dat was geen enkel probleem… Verder alleen toen we een keer een scooter gingen huren op Koh Samui een rijbewijs heb je niet nodig om een scooter te huren…
Maar het is zeker handig om kopietjes te maken van je reisdocumenten enz…

Succes ermee…

Hallo Yviera (mooie naam trouwens)

Mijn oplossing: In mijn grote backpack zit een kleine (ong.20 ltr). Deze gebruik ik voor handbagage,als “daypack” en als “value-pack”. Deze zit altijd als gelijmd aan mij in taxis, bussen e.a. Geld, Papieren, Cards, Camera enz. enz. zit erin.

Stel, het overkomt jou dat je spullen worden gejat uit de bus,
dan zijn het spullen (Kleding, shampoo, deo) uit je grote backpack die er minder toe doen. De grote backpack laat je achter waar het je uitkomt, de kleine neem
je altijd mee.

Hans.

ik heb al zo vaak mijn paspoort moeten achterlaten bij een hotel en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Ik maak me er gewoon niet te veel zorgen om. Ik heb in mijn backpack en mijn daypack een kopietje zitten en een gescande versie in mijn hotmail. Mocht er dus ooit wat mis gaan dan hobbel ik naar een ambassade en vraag een nieuwe aan. Ok, leuk is anders maar de kans dat dit nodig is is zo klein dat ik er niet van wakker ga liggen.
In sommige landen zijn ze verplicht je paspoort in te nemen bij een hotel.

wanneer ik hem niet hoef in te leveren draag ik hem op mijn lichaam! in zo’n plat “heuptasje”.
die draag ik overigens op mijn onderrug, dat zit lekkerder dan op je buik.
ik let altijd wel goed op mijn dagrugzak maar om mijn reservegeld en pasoort nu daar in te bewaren vind ik nogal een risico.

Ik leg zelden spullen in een kluis omdat ik die soms minder vertrouw. Maar ik heb wel een goede methode geleerd in china. daar wikkelen ze er een krant om heen waar jij je naam op zet en die tapen ze vast. Dan kun je direct zien dat het pakketje nooit open is geweest omdat een medewerker te nieuwsgierig was.