Weet iemand of het verplicht is om een paspoort op zak te hebben als je in thailand verblijft. Ik laat hem namelijk liever liggen in het kluisje van het hotel. Ik dacht dat ik dit ergens op internet heb gelezen. Zal een kopie anders ook voldoen?
Ik heb m’n paspoort nooit op zak, maar altijd in een hotelkluisje of thuis in appartement.
Officieel moet je je paspoort binnen een redelijke termijn kunnen tonen indien gevraagd. In je hotel valt daar naar mijn mening zeker binnen, dus een kopie is voldoende.
Ik heb mijn paspoort nooit bij me laat hem altijd achter in de kluis van het hotel. Nu moet ik ook zeggen in al die jaren dat ik al in Thailand kom hem ook nog nooit voor iets meer nodig heb gehad als voor het in en uit gaan van het land. Er heeft nog nooit iemand naar gevraagd.
Hoi Hoi.
Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen een telefoon waarbij je op internet kan. Je kunt thuis je paspoort inscannen en sturen naar je eigen mail… dan heb je deze altijd bij je en kun je ten alle tijden naar iedereen sturen.
Daarnaast kun je ook een foto maken van je paspoort… kun je altijd bij.
gr. Marije.