Ik ga samen met mijn vriend naar Mexico om daar vrienden te bezoeken.
Nu is dit onze eerste keer op vakantie en naar Mexico.
Wij vliegen via Amerika (washington DC) Daar worden onze koffers gecontroleerd
Nu is er een slot waarvan ze in Amerika een loper hebben (tsa).Ik was helemaal blij dat ik dan toch mijn koffer op slot kon doen (ivm diefstal of drugs) Nu bedacht ik me alleen. Zou het zo zijn dat ze in mexico ook alle koffers controleren en mijn tsa slot dan gewoon openbreken.Want dan heb ik er nog niets aan. Heeft er iemand hier misschien ervaring mee?
Ik kan me van het vliegveld in Mexico City het systeem met de rode en groene lampen herinneren. Bij groen mag je door en bij rood checken ze je bagage. Is net als in de meeste andere landen, als je met je bagage naar de uitgang loopt.
Doe er anders een kofferriem om met een cijferslot, of laat het sealen op Schiphol.
Je haalt in de VS je bagage trouwens gewoon op en moet er zelf mee door de douane. Vervolgens een nieuwe check-in bij de douane in het vertrekgedeelte.
Volgens mij klopt dit dat je op een knop moet drukken die groen dan wel rood aangeeft. Dit is zeker het geval in Guadalajara. Ik ben zelf woonachtig en Mexico en ben laatst naar Nederland op vankantie geweest en kon mijn koffers toen gewoon door labelen van Guadalajara naar Amsterdam terwijl ik een overstap had in Mexico City. Verder controleerde ze mijn koffers niet echt toen ik terug ging vanuit amsterdam en denk dat indien ze dit nodig achte later doen na inchecken. In Guadalajara checken ze je koffer voor dat je vertrekt waar je bij staat waarna je zelf je koffer op slot kan doen.