Sommige landen staan bekend om hun heerlijke keuken. Hoe zit dat met Thailand? Wat vind jij van de Thaise keuken?
Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!
Sommige landen staan bekend om hun heerlijke keuken. Hoe zit dat met Thailand? Wat vind jij van de Thaise keuken?
Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!
Thais eten…hoe vaker, hoe beter !
Vooraf tod man khai of plaa, als hoofdgerecht massaman curry en als nagerecht khao niaw mamuang of tab tim krop…krijg al trek als ik dit alleen al schrijf…
Ik vind het geweldig vooral Pad Thai en chicken met Cashewnuts
heerlijk, bij ons is het 7 dagen in de week thais eten, de variatie is enorm
maar af en toe gebakken aardappels met een gehaktbal is ook wel heerlijk
Wel lekker en zeker gezonder dan de onze soms te vet- en zoutrijke keuken maar bij vele dingen zijn het de sausjes die het maken.
Ik ga in november voor een 2e keer naar Thailand (Chiang Mai) en ik ga zeker proberen om een dag een kook-workshop te doen. Ik was het vorig jaar in het Elephants Nature Park en daar wordt heerlijk gekookt. Van de recepten hebben ze een kookboek uitgegeven en natuurlijk heb ik dat gekocht. Al verschillende recepten uitgeprobeerd.
Als je thais eten lekker vind, probeer dan eens de Isaan keuken, Noord Oosten van Thailand. Daar ben ik aan verslaafd geraakt, heerlijk!
Ik vind de Thaise keuken gewoon heerlijk. Heb er geen probleem mee. Prefereer de Thaise keuken alleszins boven de Westerse.
Pikant zoals zij eten lukt mij niet. Licht ‘pet’ kan wel heerlijk zijn.
Omdat ik een viseter ben kom ik goed aan mijn trekken. Snake head fish, Catfisch,… Heb dit jaar zelfs een regenboogforel gegeten. Recht vanuit het aquarium.
En dan heb ik het nog niet over hun creativiteit bij het klaarmaken.
Een gewone Thaise maaltjjd of soep… Meer moet dat niet zijn.
:)Ik vind zo goed als alles uit de kunst. In Rotterdam zijn er de laatste tijd meer Thaise restaurants bijgekomen dus dat prima uit.
een heerlijke noodle soep snachts op straat na het stappen blijft geweldig!
jeroen
Als ik dit lees moet ik huilen,
7 jaar in thailand gewoond,
woon nu 11 jaar in de dominicaanse rep.
In deze 11 jaar nog nooit een thai gezien,
laat staan thai,s gegeten,
wie helpt mij
Hier sluit ik me helemaal bij; eet overigens ook als een Thai - kleine hapjes en meerdere keren per dag.
Groet,
Joe
ook ik vind de thaise keuken geweldig heb daarom ook al 3 keer een kook cursus gevolgd om het ook thuis veel te kunnen eten
ik zal niet zeggen 7 dagen per week want af en toe italiaans of een lekkere stampot blijft inderdaad ook wel lekker dus laten we het houden op 6 keer per week :chin:
Sargento mischien moet je dan toch maar weer eens naar dit heerlijke land komen en dan hier een cursus doen dan kan je het daar op de Dominicaanse Republiek ook zelf maken want veel ingredienten zijn ook in het caribische gebied volop verkrijgbaar
Heerlijk, vooral Pad Thai!
Heerlijk dat thai eten maar op zijn tijd een gehakt balletje met jus is ook wel lekker .
Tja en dan is de vrouw ook nog werkzaam in een restaurant dus krijg ik het naar mijn mening vaak thuis het allerlekkerst(Sep laila duh, aroy mak mak), maar ook het eten in ISAAN STYLE. :wub:
Bij de Lidl zijn er nu Thaise weken!! :kus:
Er zijn zeker lekkere gerechten, maar om nu te zeggen dat ik helemaal verslaafd ben aan Thais voer of dat ik het zo verschrikkelijk lekker vind; Nee!
Er zijn om te beginnen al een paar dingen waar ik niet tegen kan:
Ja ik weet het, ik ben een verwende keutel, maar zo ben ik!
Niets verkeerd aan Joseph. Ieder zijn meug.
Kleuren en smaken discuteer je niet.
Alhoewel ik mij niet meer kan inbeelden nog ooit een biefstuk te eten,zijn er natuurlijk zaken waar ik ook voor pas in de Thaise keuken. Maar zoals ik al voordien schreef, ze is en blijft gezonder dan onze Westerse keuken.
MVG Frank