Wat vind jij van de Thaise keuken?

Zit er in Banglamung een Lidl ?

Nee Jan, maar in Banglamung hebben we ook internet en daarmee bezoek ik ook andere fori en daarop lees ik dat er deze weken Thaise weken zijn bij de Lidl.
Geweldige uitvinding, internet! Grenzeloos vertier.

Zoooo lekker !

De Thais houden ook echt van lekker eten, in elk goed restaurant wordt elke maaltijd met zoveel zorg klaargemaakt.

Je ziet het, je voelt het (Alles kraakt nog in je mond), en je proeft het.

Mocht je wat nodig hebben stuur ik het graag naar je toe, en bij AH zijn het de hamsterweken maar dat zal je ook wel weten, en wat betreft het internet was me wel duidelijk zelfs bij me schoonouders in de “almost time stand still Isaan” geniet ik ervan.

:thumbsup:Kom op Jan,

Iedereen bedoelt toch de echte, onvervalste en niet te vergelijken of te vervangen Thaise keuken??

Ton

Ik wist het wel Ton, jij hebt pas een goede smaak.
Er gaat toch niets boven een vers bereide maaltijd.
Heb net weer een heerlijke Panaeng Kai vers bereid door vrouwlief :kus: opgesmuld.

:chin:
Hoi moira,Ik zelf ben helemaal weg van "kokosnoot soup met kip,heel lekker.Ook vind ik noedelsoup heel smakelijk!Als ik in Thailand ben eet ik s’morgens American breakfest,s’middags en s’avonds Thaise gerechten!groetjes:georgessiam.:dag:

De Thaise keuken is zeer verfijnd, zowel ontbijt (vaak zeer uitgebreid), lunch en diner.
Het eten van vleesgerechten is vele malen veiliger dan visgerechten,
Waaom; Vis is een snel bederfelijk eten zeker in de combimatie met de heersende temperatuur.
:beef:Vis heeft men vaak op de BBQ, waardoor ik toch het idee krijg is dit nog wel goed.
Wijn is eigenlijk onbetaalbaar in vergelijk met water, vruchtensappen (vers), cola en andere frisdranken naar ook bier. Dit komt doordat wijn wordt geimporteerd.
Eten bij de stalletjes op straat. Het meest veilig wat je kan doen is het kopen bij een stal die het druk heeft. Ga niet naar de stal die het stil heeft, maar je wel lekker snel aan de beurt bent. Vaak heeft dit geen goede afloop (buikvirus). De keuze tussen spicie en non spicie.
Neem bij het eten van spicie gerechten een glas jus d’orange, dit maakt het eten tot een groot plezier, anders is dit voor ons echt te heet.
Non spicie weinig of niet gekruid, voor de doorsnee mens wordt dit wel gewaardeerd. De gerechten zijn overwegend licht verteerbaar.

:chin: Verdomme Jan,jij bent met je “gat” in de boter beland,lucky u!!!Mijn vriendin is haarkapster,en ik denk dat ik zelf voor mijn eten moet zorgen,want van koken heeft mijn vriendin geen kaas gegeten!!groetjes:georgessiam.:dag:Alles wat met thaise soepen te maken heeft en masserman kai(ko samet)

Ach ja George,

Zoals een bekend spreekwoord luidt: Het gras is altijd groener bij de buurman.
Het allerbelangrijkste is voor mij dat het hart op de goede plaats zit en je weet hoe dat kan verkeren, vermoed ik.
Daarbij ben ikzelf ook iemand die een aardig potje kan koken, dus wat dat aangaat.
Maar menig gerecht op de menukaart in een restaurant passeerd hier regelmatig de eettafel.
Om in de toekomst een restaurant voor onzelf te openen ligt daarbij voor de hand. (Nederland)

Dacht dat ik dat Thais eten snel beu zou worden met die reist altijd enzo maar het is dus echt zooo lekker dat eten he. En prijzig is het eigenlijk ook al niet. Bijna alle dagen eten met seafood genomen. Heeerlijk!

Beste vrienden kunnen we niet stoppen met "wat vind je van de thaise keuken"het water loopt nu al uit mijn mond.ben juist thuis van mijn werk(5:08am)en heb maar een Thais-vispannetje uit de vriezer gehaald(thaise groenten met garnalen)voor slechts 3.5euro van de aldi!groetjes:georgessiam.

Klinkt niet slecht maar ik denk toch dat het eten van Thailand zelf pakken beter is e? Die voorgemaakte menu’s dat is toch ook niet altijd het van het maar dat is dan mijn mening. Grtz

Natuurlijk Stoffeltjeee,Heb je volkomen gelijk,maar ik was juist thuis gekomen op de krieken van de dag(5:08am)en ik had goesting in een snelle thaise hap(4min)opwarmen en klaar is kees!!!groetjes:georgessiam.

We begrijpen elkaar. Nu ik heb ook al van die voorgemaakte menu’s gegeten hoor maar dat kan toch nooit tippen aan eten dat je zo klaarmaakt. Bv de kaas van zo’n menu’s is niet eens kaas. Dat is met ander vet gemaakt enzo.
Als je maar goed gegeten hebt e.
Grtz

stoffeltjeee,vannacht geen Thai food, de garnalen bleven liggen op mijn maag!heb amper 2 uurtjes geslapen!!het zal bij een koekje blijven denk ik!!nu moet ik gaan slapen want ik moet om 5:30am opstaan om te chatten met mijn vriendin,voordat ik naar mijn werk ga!het leven kan zo hard zijn,ha ha ha*groetjes:georgessiam.

Oei oei ik hoop dat het nu beter is? Soms is een koekje ook nog niet zo slecht. :wink:
Ik kruip er ook in ik moet ook vroeg uit de veren. Slaapwel, chat ze goed morgenvroeg en tot later ergens op het forum.
Grtz