In africa ( Ghana ) zijn ruim 90 % die op datingsite’s zitten SAKAWA’s or 419 dat betekent mensen die van Europese mensen geld willen hebben en als je geld stuurt dan hoor je soms niks meer van hem of haar en paar maanden later komen ze weer bij je zeuren of ze blijven lang genoeg bij jou om zoveel mogelijk geld van je aftroggelen . en elke keer hebben ze weer een andere smoesjes en ze spelen in op je gevoelens …
het is wel jammer van de overige mensen die op datingsite zitten die wel goede bedoelingen hebben voor een goede en een nieuwe relatie
PASOP !! en wees voorzichtig met je papieren en geld … eerst alles goed uitzoeken
Heb jij ooit jouw “vriendin” op webcam gezien ? Want idd heb ook een vriendin gehad die zo van iemand een foto had gekregen, hij bleek Nigeriaan te zijn, maar deed alsof hij amerikaan was enz. enz. Uiteindelijk heeft ze aangifte gedaan. en ik ken nog zo’n verhalen. Dus de enige manier om zoiets te weten is via webcam, en dan nog, kunnen ze misschien iemand anders optrommelen.
Ik hoop dat je uiteindelijk wel een eerlijke vriendin vindt…
als ik marvino was en ik wou een relatie met een leuke , mooie ,en een betrouwbare Ghanese vrouw en die in ghana woont , dan zal ik eens een keer naar Ghana gaan en daar beetje opzoek gaan naar een leuke vrouw . er is een heel groot verschil tussen via internet een vrouw leren kennen en of een vrouw leren kennen die je in levende wijze leert kennen .
ik weet nog wel een leuke dame voor hem maar die is denk ik wel wat te jong voor hem ?
Ik hoop voor marvino dat hij een eerlijke en een mooie Ghanese dame vindt
Nou bedankt voor je goeie wensen:) Natuurlijk heb je gelijk dat het beter is iemand persoonlijk te leren kennen. Maar het liep met mijn vriendin, nog vriendin, echt heel erg goed tot aan dit gebeuren waar ik dus steeds over schrijf toe. Ze is niet donker, zoals je wellicht vergeten, bent maar blank. Niet dat dat er nu verder zoveel toe doet, maar je zegt “once you go black you never go back”. Ik heb geen ervaring met donkere vrouwen. Ik heb vandaag een mailtje gehad van haar moeder, want mijn vriendin is nu totaal van slag, omdat ik haar voor het blok heb gezet. Of ze bewijst dat ze wel op de ambassade geweest is of het is over en uit. Volgens haar moeder is nu ziek, maar ik zal het bewijs krijgen dat ze er niets verkeerd gedaan heeft. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd.
Hediye
Bedankt ook voor jouw reactie. Ik vind het echt fijn als mensen zoveel interesse tonen en meeleven. Dat is toch allemaal heel sympathiek. Nee ik heb haar dus noot op een webcam gezien.
Alleen op foto en op een health insurance kaart. Ik wilde haar paspoort zien omdat ik op een gegeven moment mijn twijfels had dat ze wel was wie ze zei dat ze was. Haar paspoort heb ik echt nog steeds niet gezien. Die is of voor vernieuwing omdat ze kennelijk nieuwe paspoorten hebben uitgegeven in Ghana en ze daar gebruik van heeft gemaakt om een haar paspoort te vernieuwen of ze is er nog niet aan toegekomen om 'm weer op te halen.
nu snap ik een ding niet … een paar personen op deze forum zeggen het zelfde tegen u en u heeft de IND gebelt en u heeft de Ambassade gebelt . en het blijkt dat ze niet in de pc staat bij de ambassade en de IND heeft jou dingen gezegt over de papieren en ook de ambassade en ik en Awaaze en Hediye en ook nog een vrouw in het begin hebben dingen gezegt tegen u over papieren en wat waar is en niet en de Ambassade heeft een persoon gesproken die de zelfde naam had dan de persoon die u heeft gesproken over de telefoon … het blijkt dat de persoon niet bij de Ambassade werkt die u heeft gesproken… hoe duidelijk wilt nog meer hebben dat je (vriendin) liegt . Ik begrijp heel goed dat u nu met 2 gedachten loopt.
en over de papieren die gestuurd zijn naar Nederland wat is daar mee gebeurd ? en wat staat er op ??? staat er stempels op ofzo ??en heb je copy’s ervan ? en heb je haar wel gesproken over de telefoon want in Ghana heeft iedereen ook een mobiel net zoals hier . en wat doet zij in haar dagelijkse leven ? en heb je foto’s van haar ? wel meer dan één ??? over wedcams in elke internetcafe’s zijn wedcam’s dus ze kan de wedcam zo aan zetten… geen probleem
als ik jou was zal ik nu een ticket kopen en een visum halen en een leuk hoteletje nemen. en zeg niet tegen haar dat je naar Ghana komt . en dat je in Ghana bent zal ik haar opzoeken en haar verrassen dat je voor haar deur staat .
en ik heb jou een PM gestuurt met mijn email dat vroeg u mij …
ik ga morgen ( vrijdag ) toch naar de Ghanese Ambassade in Den Haag … ik zal wel wat vragen aan de personeel wat u het beste kan doen … of zal ik u telefoonnummer mogen hebben dan kunnen ze u bellen of u kunt ook zelf naar de ambassade gaan of bellen …
Hoi Marvino,
Ik heb een vriend in Accra (niet mijn partner voor alle duidelijkheid) die ik een 5 tal jaar geleden toevallig heb leren kennen via chat.Gedurende die 5 jaar is hij bijna dagelijks op het web,niet als een sakawa,maar toch met de bedoeling een liefje in het beloofde land te vinden.
Ik heb hem van in het begin duidelijk uitgelegd dat ik niet op zoek ben naar een date(heb mijn handen al vol aan ene).Op die manier hebben we elkaar beter leren kennen zonder verdere verwachtigingen.Hij heeft me reeds veel geholpen met dingen die ik nodig had vanuit Ghana.Ook in Ghana heb ik hem samen met mijn echtgenoot verschillende keren ontmoet en we zijn intussen goede vrienden geworden .Hij heeft me veel uitgelegd over de manieren waarop Ghanezen omgaan met het internetgebruik.Het is gewoon een full time job en brengt vaak meer op,dan het welgekende; obroni,please do you have something for me?
En moest het welgemeend zijn of worden,hetgeen ik natuurlijk van harte voor je hoop,is het toch nog altijd beter om eerst eens een kijkje te gaan nemen.Het ticket van je reis zal je je zeker niet beklagen want Ghana is beautifull !!
Ik was juist van plan te zeggen, probeer eens met een bluf en zeg dat je volgende week haar komt bezoeken, en zien hoe ze zal reageren. Maar Marcel zegt van gewoon te gaan en ter plaatse voor haar deur te staan.
Ik heb nog altijd het idee dat ondanks die foto, ik ervan overtuigd ben dat ze helemaal niet blank is. en je kan al gauw met documenten sjoemelen, zeker als het ingescand is of een kopie, haar eigen ziekteverzekering met de foto van een ander… Geef maar tips.
Ik zou wel eens willen zien of jouw vriendin voor de webcam kan komen. Nu niet alle internet cafés hebben webcam, want mijn man heeft er 2 in adenta, waar hij geen webcam heeft, maar als ik het hem vraag en de mogelijkheid heeft, kan hij naar Madina gaan en daar kunnen we allebei genieten van de webcam, zelfs microfoon.
En natuurlijk speelt 'haar moeder", en zij op jouw gevoelens, dat doen ze allemaal. Dan zit ik nog met een ander ding, je zei dat haar vader Australiër is?? Als dat zo is, ik weet natuurlijk niet hoe het zit met dubbele nationaliteit, zouden haar ouders er dan niet voor gekozen hebben om haar Australische te laten zijn ?
Ik denk inderdaad dat als je in jouw vriendin blijft geloven, inderdaad zelf eerst naar daar kunt gaan, of haar gewoon zegt dat je naar daar komt, en zien hoe ze reageert, of misschien moet één van de mannen hier die daar ter plaatste haar bellen en doen alsof ze jou zijn, een ideetje ???
Marlau, ook bedankt voor je reactie.
Ik ben nog nooit eerder op een forum geweest, maar het doet me echt goed dat er toch veel aardige mensen zijn zoals jij die bereid zijn om een handje te helpen hoewel ze je helemaal niet kennen. Een fijne ervaring moet ik zeggen.
Ik kan helaas nu niet naar Ghana gaan. Ik ben zelfstandige en heb momenteel mijn handen vol aan mijn werk. dat zal zeker niet gaan op het moment. Wat ik een heel goed idee vond, van dacht ik Marcel, om haar voor een webcam te krijgen. Met papieren kun je inderdaad sjoemelen. Dat ga ik proberen. Maar ik ben nog steeds vol verwachting want volgens haar moeder is alles ok en zal mij dat bewezen worden. Ik heb zo mijn twijfels. Bedankt voor je aanvulling met meer informatie.Alle informatie is belangrijk.
Weet je ik vond jouw idee ook heel erg goed om één van de jongens/heren die ook in dit gesprek zijn verwikkeld te vragen of ze misschien eens een keer bereid zijn om een bezoekje aan haar te brengen. Of ik kan natuurlijk gewoon beginnen met te zeggen dat ik vrienden in Accra heb die haar eens willen bezoeken. Eens kijken hoe re reageert. Ik weet Awaaze in Accra is. Maar goed ik ga eerst een proberen om uit te vinden hoe ze reageert. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ze mij gevraagd heeft om te komen en dan de procedure met de ambassade samen met haar te doen.
Schrijf jij nou vanuit Nederland of Ghana,want je praat over je man die zoals het lijkt in Ghana zit, omdat je praat over internet cafe’s die van hem zijn, toch?
Hoe dan ook ik ben je dankbaar voor je toevoegingen. En wanneer je nog meer nuttige toevoegingen hebt, dan hou ik me uiteraard graag aanbevolen. Ik vind het ook zeer waardevol om meningen van vrouwen te hbben. Die hebben toch vaak weer net een andere invalshoek die vaak zeer nuttig kan zijn. Bedankt Hediye.
Ik zelf zit in België, mijn man zit nog in Ghana. We zijn in September getrouwd en wachten nu af tot we akkoord hebben van de Belgische staat dat ons huwelijk goedgekeurd wordt. Dat kan nog maanden aanslepen. Hij heeft zelf geen internet cafes, het is maar een arm dutske, maar afhankelijk van de welke op een bepaald moment open is, zijn er twee die hij in Adenta bezoekt.
Wij noemen ze de “poor” en de “poorer”, omdat de ene geen mogelijkheid biedt om webcam langs beide kanten te tonen en de ander enkel mijn webcam kan laten zien, maar het bij hem niet lukt. En dan is de “rich” one in Madina, die heeft wel webcam mogelijkheid en microphone.
Misschien een ideetje eens te vragen in welk internetcafe ze komt en wanneer, dan kan je, als je iemand kent die in accra is, er even met haar kennis laten maken.
Ik ben terug van weggeweest.
Ik heb gemerkt dat ge u heel wat moeite hebt gegeven om hier op bepaalde gewone (enigsinds stomme) vragen, uw kennis en antwoorden te geven.
Het is natuurlijk zo, dat de verschillen tussen België en Nederland in dit item enorm verschillend zijn. Dat weet ge maar al te best denk ik.
Daarom kan ik ook weinig raad geven , als het om Nederland gaat.
Met Awaaze gaat het redelijk goed ginder denk ik, heb hem spijtig genoeg niet ontmoet.
In elk geval staan er vele idiote dingen op dit item, dat weet ge zelf ook wel. In elk geval vele groeten en horen mekaar nog wel.
Ik had het reeds vernomen van mijn man dat je snel hier terug zou zijn. Hij heeft telefoon gekregen van jouw schoonbroer, maar het was spijtig genoeg een beetje laat, dag voor jouw vertrek en hij was op dat moment ook wat ziekjes.
Volgende keer beter, maar volgens mij ging hij je schoonbroer wel eens ontmoeten voor gesprekje. Momenteel zit alles in Brussel, ondertussen al 3 weken verder en nu maar afwachten op een uitnodiging van de politie voor een interview naar schijnhuwelijk. Pas op ze gaan verschieten want ik ben “gewapend” met alle bewijzen dat we zeker geen schijnhuwelijk zijn, maar dat het hier gaat om twee mensen die van elkaar houden en elkaar verschrikkelijk missen.
Goede instelling Heydiye, vechten maar, doe ik ook !
Maar met mijn schoonbroer , heeft hij maar één voordeel, hij weet veel over de Ambassade in Abidjan, en heeft er zijn connecties, en spreekt Frans.
Ook eventueel buitenlandese zaken in Accra, maar voor de rest weet hij van België niet zo veel. Maar misschien gaat ge dat nog wel nodig hebben.
En tussen haakjes, ik of mij vrouw hebben in 10 maanden tijd , nog geen enkel intervieuw moeten doen?
Maar jullie huwelijk is goedgekeurd toch ? Misschien van voor de nieuwe wetgeving ? Ik weet het niet, maar bij het binnenbrengen van mijn huwelijkscertificaat, hebben ze me gezegd dat er eerst een onderzoek naar schijnhuwelijk ging komen, vooraleer ze mijn huwelijk goedkeuren en mijn burgerlijke stand kunnen wijzigen.
Ge hebt een grote fout begaan bij het binnenbrengen van uw huwelijkscertificaat. Ik heb dat nochthans gezegt.
Daarom krijgt ge ook een onderzoek naar schijnhuwelijk. Sorry