vriendin in ghana

er is al een hoop beschreven over dit inderwerp maar ik moet het uit wanhoop even kwijt.

ik chat al een hele poos met een dame uit ghana kan ik met iemand daar prive over praten omdat ik een aantal dingen wil verifiëren.

wil er iemand kontakt met mij opnemen die ervaringen heeft…goed of slecht met een vriendin in ghana??..aub!!

99,9% fake tenzij je haar echt ontmoet hebt.

Met excuus voor mijn botheid. Liever bot en duidelijk dan valse hoop.

1 like

ik heb haar al maanden op skype en vraagd totaal niet om geld of wat dan ook…heb jij hier ervaring mee?

      • Updated - - -

ik vind je zeker niet bot maar ik ben nieuw met dit soort dingen en wil gewoon duidelijkheid zeg maar.

Ik heb geen ervaring, althans geen eigen ervaring. Ik heb hier echter al zoveel verhalen langs zien komen dat ik durf te stellen dat het eigenlijk in alle gevallen om oplichting gaat en dat ze daar erg goed jn zijn.

Dat je haar op skype hebt zegt niet zoveel. Chat je met beeld? Dat ze nu niet om geld vragen is logisch, als mensen er na maand chatten al instinken zijn ze wel heel naief (vind ik).

Wil je zekerheid, ga daar naar toe, das de enige optie.

ik chat idd met beeld…elke avond

Dan weet je iig zeker dat het een vrouw is. :slight_smile:

Neen, dat is helemaal niet zeker, tenzij er effectief gechat wordt met synchroon beeld en geluid én je kan liplezen. Nigerianen die vanuit een boiler room in Ivoorkust opereren…

En ter plaats gaan is ook niet zonder risico…Al twaalf Belgen gestorven na liefdesavontuur in Afrika (Sprimont) | Het Nieuwsblad
(“Al 12 Belgen gestorven na liefdesavontuur in Afrika - Het Laatste Nieuws”)

tja, dat artikel gaat over Kameroen. Nu denk ik dat het in Ghana niet zo drastisch moet zijn.
Het is inderdaad wel zo dat een vrouw op webcam niet hoofdzakelijk een vrouw hoeft te zijn. Er zijn inderdaad reportages geweest hoe zulke mensen te werk gaan. Een vrouw is vaak de vriendin van de ene of ander gast die dan voor hem voor de webcam gaat zitten en hij haar de opdracht geeft dit en dat te zeggen.
Wat je ook al kunt doen is googlen met haar naam en zien of je daar al meer informatie mee te weten komt.
En tja via vragen haar in de val lokken, vragen herhalen bij een volgende keer of wat later, zodat je haar antwoord kunt verifiëren met wat ze eerder al eens geantwoord had.

Hallo

Ik durf het 200 % te zeggen dat Robert19 met een 419er zit te chatten. want hij heeft mij een privé bericht gestuurd de dame waar hij zit te chatten heet Thelme Martey en zij heeft door omstandigheden modelen werk gedaan in Canada onder de naam Josie ann Miller. Jossie ann Miller wordt super veel gebruikt bij scammers/419ers. Kijk maar eens op scammerlist.com en stop-scammers.com zo zijn er nog wel meer sammers website’s

Josie’s echte website is josiemodel.ca

En dit kleine beetje informatie wat Robert19 geeft lijkt sprekend op het verhaal van martin51 bij de bericht van ( de echthied van uw vriend(in) in ghana ) op pagina 2 van deze forum ( martin51 komt op pagina 4 t/m 9 voor) en er zijn nog meer berichten over scammers/419ers op deze forum zoals

  • ghana
  • wat heeft je vriendin precies nodig om hier te komen
  • aanbad van vrouwen uit ghana
  • scamhunter
  • bellen

@ Hediye u gelooft niet dat super veel Sakawa’s /419ers zijn in Ghana… Ga eens een keer op een middag naar de internetcafe’s dan zijn er zeker 50% van de mensen bezig met scamming en als u s’avonds gaat dan zijn er zeker 80% bezig met scamming. vaak als er een blanke binnen komt dan klikken de meeste mensen het beeld weg.

Ook in Nl. is scamming gaande - bij en door datingbureau’s. Enkele dagen geleden deed ene ellyvs nogwat een oproep op dit forum: “Mensen gezocht die Engels en Spaans kunnen schrijven.” Ik reageerde. Het bleek te gaan om het vertalen van (fictieve) profielen en om het schrijven van berichten aan kerels uit de naam van fictieve vrouwen met als opdracht de mannen zolang mogelijk aan de praat te houden. De mannen betalen voor de berichten. Dit is ook oplichterij. Ze kon trouwens zelf niet schrijven, het barstte van de fouten.

Via Wereldwijzer app

Ellyvsmedia heet ze hier.
Trouwens, veel Tibetanen (monniken of niet) hebben ook meerdere geldschieters, maar zeggen dat ze er maar een hebben. Ik heb de villa’s, bedienden, auto’s, winkeltjes (!) wel gezien!

Via Wereldwijzer app

Marcel

Je hebt me misbegrepen. Ik zei niet dat er geen scammers zijn in Ghana. Volgens mij heb je die overal.
Toen ik zei dat ik denk dat het in Ghana niet zo drastisch hoeft te zijn, had ik het eerder over dat artikel waar Kameroense vrouwen hun Europese echtgenoot vergiftigen door zogezegd liefdesdrankjes.

Groetjes

Hediye

Valt wel mee hoor die 99% is echt niet zo veel. Ik heb een paar maal een via dating site contact gehad in Ghana, Bij een ben ik echter na een aantal weken opgestapt omdat het niet klikte. in 2011 kwam ik weer in contact met twee dames 100% okay, met een van ze ben ik verder gegaan en ben er mee getrouwd in ghana. Ik ga dan ook elk jaar naar ghana voor een maand of 11 en kom dan weer terug voor 1 of 2 maanden om vervolgens weer naar haar te gaan. Nu ben ik al weer twee maanden in Nederland, morgen zondag vertrek ik weer. Ik heb geen slechte ervaringen, je moet gewoon opletten wat je doet en geen geld sturen voor je iemand ontmoet hebt.

Er zijn inderdaad veel scammers via dating in Ghana. Vaak zijn dat soort vriendinnen ook niet eens echt. Ik ben een Nederlandse man, maar ben meestal in Ghana 10 maanden per jaar. Ik ben getrouwd in Ghana. Misschien kan ik je helpen met jouw onderwerp. Mocht het een scammer zijn, dan kan ik je toch wel helpen, als je een echte betrouwbare Ghanese vriendin zoekt. Wij hebben diverse vriendinnen en kennissen in onze vriendenkring die graag een westerse vriend of man willen. Het ligt er wel aan, hoe jij een relatie ziet en hoe eerlijk jezelf bent. Wat zijn jou toekomstplannen enz. Je kan er altijd over praten. Afstandsrelaties zijn niet zo eenvoudig. Zelf ben ik gepensioneerd dus voor mij is het minder moeilijk.

Bent u een dating bureau gestart dit is de 2de bericht wat ik lees dat u mensen adviseer om met u contact te maken om een vrouw of een man aan iemand te koppelen…? Ik ken ook veel personen die een buitenlandse partner willen, denk even na waarom???
Ik ken ook suuuuuuuppppper veel mensen mannen en vrouw moet ik dan ook mensen uit NL/ Be gaan koppelen aan personen uit Ghana.
Als u eens smidags een internet cafe binnen loopt dat ziet u ongeveer 50% van de mesnen bezig zijn met chatten met mensen buiten Ghana en als u een beetje goed kijkt dat is de persoon achter de pc niet de persoon die op de foto lijkt en als je vraagt waarom doet u dat dan zegt de persoon buitenlanders zijn dom ik doe het voor de lol en de geld.
Als u s avonds naar de internet cafe gaat dan zijn er ruim 80% van de mensen die zit te chatten met buitenlanders en die ook allemaal nep foto’s hebben of dat er een dame bij zit ( webcam dame ) die niet zit te chatten op de pc. de meeste klikken de alles weg dat er een blanke persoon(en) binnen komen. Ik heb ook veel dames gezien die zit te chatten met nep foto’s niet van haar zelf.
Als u eens bvb op de Europese dating site’s gaat kijken dan zijn er ruim (echt waar) tussen 90% en de 95% nep profielen uit Ghana met nep foto’s.
U mag ook wel eens op deze pagina’s kijken hoeveel profielen voorbij komt uit Ghana. www.scammerlist.com en www.stop-scammers.com zo ken ik nog wel meer website’s.

U hebt geluk gehad dat u wel iemand heb gevonden op een datingsite die wel goed is dus u heeft één iemand gevonden in grote hooiberg aan nep profielen.

Ik weet dat er super veel goede mensen zijn maar de personen ( groepen ) die via Europese/ Amerikaanse datingsites een buitenlandse partner zoeken doen het alleen maar voor de lol en het geld en iemand gek maken ( zo snel en zo veel mogelijk geld krijgen ) Dus sakawa or 419 ( scammers )

Ik vind het niet kunnen dat u NL/Be mensen aanspoort om met u in contact te komen voor een Ghanese partner straks gebeurt er straks wat dan heeft u het gedaan en dan krijgt u veel problemen. doe dit aub niet.

1 like

Ik weet niet of dit een reaktie is op mijn bericht, maar ik kan je vertellen dat ik geen interesse heb een datingbureau of iets dergelijks te beginnen. Wij hebben wel een aantal vriendinnen die echt op zoek zijn naar een europese man. Ik zou het leuk vinden als dat een Nederlander zou zijn, tussen al die Ghannesen is prima leven, maar een landgenoot bij een van onze kennissen zou top zijn.

Ik kom of kwam regelmatig in internet cafees, maar het is echt niet zo erg als hier verteld wordt. Natuurlijk is er veel nep, je moet er ook doorheen kunnen kijken en als je goed oplet en de juiste vragen stelt, kom je er ook wel achter met wie je te doen hebt.

Maar vergis je niet in Europese mannen, die zijn niet veel beter, Ghanese en andere afrikaanse vrouwen kun je ook in Nederland vinden. Dus waarom in Afrika. Niet iedereen zou hier in Ghana willen wonen en zeker niet willen werken, tenzij je financieel onafhankelijk bent of gepensioneerd. Misschien ook nog tijdelijk voor ontwikkelingshulp.

Westerse, met name mannen, zoeken regelmatig een goedkope vakantie, geen hotelkosten een mooie jonge vrouw waar je elke dag mee naar bed kan, en als de vakantie over is vertrekken ze vol beloften, maar komen niet meer terug naar de bewuste dame, ze vinden dan weer een ander slachtoffer in hetzelfde of een ander land. Als je zo nodig een echte relatie wil met een afrikaanse, zoek die dan op nederlandse sites in je eigen land, of ga naar de markt in grote steden of naar hun kerken ook daar kun je ze ontmoeten, maak afrikaanse vrienden en zij vinden iemand voor je.

@ timjonk

Het berichtje wat ik schreef was voor u.

Ik zag dat u in 2 berichten (en dat was uw eerste 2 berichten ) dat u mensen aanspoort om met u in contact te komen. Omdat u wel een aantal vrienden/familieleden in Ghana hebt die wel een Europese man/ vrouw willen hebben. Daarom schreef ik ook als u een datingbureau was gestart.
Ik kom al vanaf 2006 in Ghana en ik ben getrouwd met een Ghanese ( die ik ontmoet heb in Ghana) ben ook getrouwd in Ghana , heb gewoond in Ghana ( ik heb mijn huis nog steeds ).
Mijn vrouw’s familieleden, sommige willen ook een Europese partner en ook veel personen die ik ken willen een Europese partner… denk je nou echt dat ik op zoek ga voor hun… Nee ze moeten zelf maar zoeken ( ik moest ook zelf zoeken naar de ware en mijn vrouw ook ) er komen veel Europeanen / Amerikanen naar Ghana dus zoek maar…

Ik weet en heb heel veel dingen meegemaakt in Ghana, en u zegt dat u een betrouwbaar familie/vrienden groep heeft in Ghana ( weet u 200% zeker dat uw familie/ vrienden betrouwbaar zijn) zo dacht ik ook over mijn vaste vrienden groep en een paar familieleden in Ghana.
Waarom willen Ghanezen vrouwen/ mannen een Europese partner… Geld, Europa is een paradijs volgens hun, weg uit Afrika, Europese partner roem/rijkdom, en 9 van de 10 keer doen ze het ook voor een verblijfsvergunning als ze die hebben zijn ze weg bij hun Europese partner. en ik kan nog meer dingen opnoemen.

Ik kom/ kwam ook vaak in internet cafe’s ( nu heb ik zelf internet in mijn huis ) Ik weet niet waar u woont welke stad en gebied maar in de grote steden stikt het ervan van de 419ers/ Sakawa’s

Ik zeg tegen de Nederlanders die op zoek zijn naar een Ghanese vrouw, in Amsterdam/ Rotterdam/ Den Haag daar wonen er super veel dus ga daar maar naar toe. en als men toch iemand uit Ghana/Afrika wil halen zoek het niet op een datingsite maar ga naar Ghana toe. en als er toch een persoon is die op een datingsite iemand heeft gevonden en wil weten of die persoon echt bestaat dan moet diegene een ticket boeken en naar Ghana toegaan ( guesthouses zat je hebt zo een slaapplek) .

Ik heb genoeg mensen geholpen met vragen en uitzoeken of het wel allemaal echt is. en nog steeds heb ik 100% alle mensen die ik heb geholpen waren alle Ghanese partners nep. ( ik kan nu wel zeggen dat ik nu wel een expert er in ben geworden )

Nogmaals ik vind het niet goed dat u mensen aanspoort om met u in contact te komen voor een Ghanese partner. Straks gebeurt er wat dan zit u met de gebakken beren.

@ Marcelvr
Ik snap wat je bedoeld, ik ben het daar ook wel in grote lijnen mee eens. Alleen ik zet niemand er toe aan, het is ook geen oproep, maar als iemand in Ghana wil gaan wonen en daar een relatie wil beginnen, met iemand binnen de familie of een naaste kennis, sta ik er voor open. Nog steeds vind ik het prachtig als ik een gesprekspartner heb hier, die mijn eigen taal spreekt, ik ben niet van plan om de hele familie of kennissen kring aan een partner te helpen, maar 1 is al mooi genoeg. Ik verblijf in Ghana ik woon in Kokrobite ongeveer 30km onder Accra aan de kust. Ik ga niemand in Ghana helpen die naar Nederland wil emigreren, daar heb ik zelf geen belang bij, ik vertel ze wel dat haast onmogelijk is, of anders het vele jaren gaat duren als ze denken daar te kunnen wonen, of een verblijfsvergunning te krijgen. Wat betreft internet of internet cafees, iedereen met een laptop kan internet ontvangen, je kan dus ook communiseren met mensen in hun eigen huis, met cam, dag en nacht, of op hun werk. Dan heb je dus bijna zeker iemand die serieus is. Dat serieuse vrouwen uit op zoek zijn naar mensen met geld is niet altijd waar, ze willen wel een beter leven dan het huidige, is dat niet hetzelfde als in de rest van de wereld, geen vrouw met een behoorlijke opleiding is op zoek naar een armoedzaaier. Iedereen (bijna iedereen) kijkt ook naar de toekomst en het niveau. Kortom je kan hier lang of kort over praten, ik neem verder geen verantwoordelijkheid. Een ieder moet de risico’s maar zelf dragen. Ik schreef het nadat een vriendin van mijn vrouw reageerde toen ik iets uit dit forum voorlas.

Hi ik ben Albert en heb al 17 maanden een vriendin in Kumasi, wat wil je weten.

Hi robert ik ben albert en heb het zelfde maar we hebben al 16 maanden contact zeg maar hoe je prive hier over wil praten.