De echtheid van uw vriend(in) in Ghana

Misschien ben ik wel verkeerd in dit, maar als iemand twijfelt aan zijn vriend/in zou het toch heel makkelijk zijn dit honderd prorcent te controleren. Er zijn genoeg mensen op dit forum die daar zijn, een vrouw of een man, of vriend, vriendin hebben waar ze wel zeker van zijn. Dus als er iemand met twijfels zit, zou het dan zo moeilijk zijn die betrokken persoon ter plaatse te confronteren met onze Ghanezen die wel betrouwbaar zijn. Het is maar een afspraakje hier of daar. En er zal wel iemand in de buurt van deze persoon of zogezegde persoon zijn van al degene die we kennen. Het zou allemaal heel snel opgelost zijn denk ik.
Maar het is maar een idee. Allesinds ik ben bereid mijn vrouw te vragen voor iemand te checken , als het niet te ver uit de buurt is.
Het voordeel zou ook zijn dat als het een persoon is met goede bedoelingen, die alle informatie mondeling kan krijgen in hun eigen taal wat hij of zij te wachten staat.
Ik denk ook dat dit een mogelijkheid is voor dit forum bij te dragen om voor alle oplichters daar , serieuse stokken in hun wielen te steken. Met weinig moeite.

Groetjes, Beest

2 likes

@Awaaze. Misschien ligt hier wel werk voor je? Je zou een adviesburo / helpdesk kunnen starten.

me too, alleen zit ik in België en niet in Ghana, maar als het moet, kan ik mijn man ook altijd wel iets vragen…
En er zijn ook altijd mensen die naar daar reizen, met een smoesje van een pakje bij zich te hebben voor de desbetreffende persoon, kunnen oplichters snel de das omgedaan worden.
Tzou bv een ideetje voor Marvino’s “vriendin”, dan weet hij direct of ze blank of zwart is.

hallo

ik sluit mij hier ook bij aan , het is zeker dat mijn vriendin dat wel graag wil doen …want ze houd niet van liegen en ze wil alle 419 uitbannen . als het niet te ver is van Accra ,Teshie , Tema dan is mijn vriendin wel in voor een afspraak met hij of zij …

groeten , marcel

Beste Awaaze,

Als ge dit zou doen , vergeet niet mij een percent te geven, het was ten slotte mijn idee. Wat denkt ge van 30 %. :NETHERLAN:BELGIUM::finger:

Beste groetjes daar,
Beest

Ik ben razend benieuwd hoe dit expirement gaat aflopen. Nu nog iemand vinden die twijfels heeft. Maar ik heb er alle vetrouwen in dat het moet werken.

Groet ,
Beest

Ik heb al één persoon , en dat is marvino maar ik weet het zeker dat er wel meer personen zij in Belgie en Nederland die twijfels hebben in hun nieuwe vriend(in) …

groeten ,

marcel

Beste Marcel,

Ze moeten het in de eerste plaats zelf willen, niet iedereen ziet graag de waarheid onder ogen.
En men zal dit ook moeten leren kennen, maar als er de voornaamste mensen op dit forum dit weten, dan is de link met elke nieuwkomer snel gemaakt. Er zijn er nu toch al genoeg de revue gepasseerd die, met hand en tand uitgelegd werd hoe alles zou moeten verlopen, dat nadien verloren moeite bleek te zijn.
Wat bent ge er mee mensen trachten door heel die papiermolen te sleuren als het toch allemaal nep is. Dan kunt ge beter eerst met dit beginnen, dan is al uw andere moeite niet verloren. Afain, dat is mijn gedacht.

Groetjes Marcel,
Beest

beest

je hebt wel een klein beetje gelijk . je weet zelf hoe ze in Ghana te werk gaan ( sakawa’s ) en je weet ook dat op datingsite’s veel mensen liegen vooral in Africa, en als personen iets niet weet en vraagt om advies dan moet je eerst de info geven …en later als de persoon die met iemand chat of een (relatcie) heeft twijfels heeft over het bestaan van die gene . dan moet hij/zij de waarheid zeker onder ogen zien… of die gene wel bestaat of niet .

heel veel mensen weten niet hoe sakawa’s te werk gaan in Afrika met datingsite’s , chatrooms , e-mails versturen om te beleggen in goud … etc

het is beter om zo snel mogelijk achter zien tekomen voor dat het te laat is en de persoon duizende Euro’s heeft gestuurd aan een nep persoon

groeten

marcel

Lijkt me ook een geweldig idee! 'the Sakawa attack headoffice ’

of ; ‘God bless the sakawa’s attack office’

Hallo,
Ik heb sinds een maand of vijf een chat-relatie met een vrouwtje van 28 jaar in Bremang,Kumasi. haar naam is Erica Asantewaa.Helaas heb ik geen adres, maar wel een mobielnummer en een postbusadres.Op grond van de reakties die ik kreeg, twijfelde ik soms aan haar “echtheid”, hoewel ik de laatste tijd ook regelmatig met haar heb gebeld.
Ik zou het geweldig vinden, als iemand mij kan helpen om haar identiteit te bevestigen.
Alvast bedankt voor een reaktie!

Wat is trouwens een Sakawa?

Hallo robert

als je goed leest dan kan je een klein beetje weten wat SAWAKA betekent

SAWAKA betekent bedrieger , leugennaar , iemand die je bedonderd …

heel veel personen kunnen je helpen , Helaas heb ik nog niet in Ghana , anders wou ik je zeker helpen , Nu kan ik je alleen raad geven.

groeten , marcel

1 like

Hallo , Robert,

Spijtig genoeg kan ik u niet helpen, mijn familie daar, woont te ver weg van Bremang, Kumasi. Zo een 250 - 3OO kilometer denk ik (vanuit Tema, Accra). Op de wegen daar bent ge daar snel 6-8 uur mee bezig.
Dat ge geen adres hebt alleen een postbus, is daar heel normaal. Zelfs mijn vrouw kent haar adres niet. En de meeste ginder geven ook het adres op van een school, of een kerk of zoiets. Dat is heel normaal. Mocht er toch iemand zjn die in de buurt daar woont, zorg dan dan dat die persoon ook een foto doorgescant krijgt van U. Als ze u zou vertellen dat ze naar Tema of Accra moet reizen voor het een of het ander, laat ge het maar weten.

Groetjes,
Beest

1 like

hallo

Ik ken wel iemand in Kumasi, maar Bremang, ik weet niet hoe ver dat ervandaan ligt.
Eigenlijk de persoon die ik ken studeert aan de universiteit, dus ik weet niet in hoe ver hij dus van die vrouw woont. En hij is zelf een Ghanees.
Maar als je wil vraag ik wel eens hoe ver Bremang is voor hem.en kan ik via hem wel wat dingen vragen die hij kan bevestigen of niet, ivm info die ze aan u geeft, dan weten we direct of ze de waarheid spreekt.

Groetjes

Hediye

Beste Hedye,

Ik wist het ook niet liggen, maar heb het opgezocht. En naar ik kan zien is
Bremang de streek of provincie (ik weet niet hoe men dat daar noemt) en is Kumasi de stad. Dus als dat waar is, dan woont uw kennis wel degelijk in de zelfde stad. Het zou eventueel ook andersom kunnen zijn. Dat zal Robert U wel kunnen zeggen.

Groetjes,
Beest

Ik denk dat heel wat mensen gebaad zouden zijn met wat extra hulp om te controleren op de oprechtheid van sommige personages vanuit Ghana.Dit is echt geen slecht idee.
Zelf zou ik dringend willen converseren met iemand waar ik geen tel.contact mee kan krijgen en die enkel twi spreekt,dit ook in de omgeving van Kumasi .Het gaat in dit geval niet om internet sakawa’s,doch het zou me ontzettend helpen.
Moest dit mogelijk zijn,hoor ik het graag via pm.

Beste ampenykid,

Zoals ik hiervoor al gemeld heb kan ik niet helpen omdat mijn familie en kennissen daar te ver weg wonen. Maar mischien kent mijn vrouw toch daar iemand, ik zal het haar vanavond vragen. En als het zo zou zijn zal ik u antwoorden met een privé bericht, zoals ge gevraagt hebt. Maar als ge u laat antwoorden met een persoonljk bericht, zou u het hiet dan even kunnen laten weten dat ge iemand gevonden hebt. Dan moeten wij niet verder zoeken.Bedankt.

beste groetjes,
Beest

1 like

Dank je wel ,ik stel dit erg op prijs en zal het hier zeker laten weten als ik geholpen ben.