Documenten

Sedert een tijd heb ik chatcontact met een vrouw verblijvende in Ghana. Haar vader is Fransman en haar moeder van Ivoorkust. Ze heeft een Franse identiteitskaart. Daar we mekaar in België ( waar ik woon) wensen te ontmoeten, heb ik twee vragen. 1) Welke documenten heeft ze nodig om naar België te komen en 2) Waar moet ze die documenten aanvragen.

Alvast bedank voor een verhelderend antwoord,

baaiker

ik ben Nederlander geen belg maar ik geef mij info

voor een kort verblijf ???

een uitnodingsbrief van de gemeente
copy paspoort van jou
een brief van jou waarop jij haar uitnodigd en een klein beetje hoe jij haar heb ontmoet

als je gerant staat voor haar

3 salaris stroken laatste 3 maanden
copy arbeidsovereenkomst minimaal 12 maanden contract of een vast contract

voor haar

copy paspoort
2 pasfotos
vlucht reservering bewijs
schengen ziektekosten verzekering
aanstelingsbrief van werkgever als ze werk heeft
3 salaris stroken
brief van verlof werkgever of school
soms vragen ze ook bankgegevens

kan ook dat er een familie lid ook garant staat voor haar

zij kan info vragen bij de ambassade

groeten ,

Moet genoeg zijn…

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie en nuttige inlichtingen, Marcel.

Marc

Beste,

Wat hiervoor vermeld is, is allemaal juist. Maar dit geld wel voor Ghaneese nationaliteit. Als ze een Frans paspoort heeft, zal ze normaal geen enkel document of visa nodig hebben. Want Frankrijk is een Schengen land natuurlijk. Waarschijnlijk zal zij ook wel in Ghana verblijven met een visa of verblijfsvergunning.

Groetjes,
Beest

Verhip, beest, aan die mogelijkheid heb ik nog niet eens gedacht!
Maar klopt dus ook :wink:

Groet, Awaaze

Het enigste waar ze moet op letten is dat haar ghanese verblijfsvergunning, nog lang genoeg geldig is, of nog geldig is. Veel Ghanesen met een ander paspoort laten dit nogal snel verlopen, omdat het verlengen geld kost natuurlijk.

Groetje, Beest

Ja, en dan maar zeggen dat nederlanders “centenknijpers” zijn :smiley: :stuck_out_tongue:

Wie zegt dat ?

De Belgen. Er gaat zelfs een een mop, over hoe de nederlanders het koperdraad hebben uitgevonden!

Groet, AWAAZE

Nooit van gehoord, heb nogthans vele jaren in Nederland een zaak gehad. Maar bezuinigen op de grootte van uw lettertype voor uw naam, doet ge zeker niet. En ik denk ook dat ge dit niet moogt veralgemenen. Ik heb allesinds geen enkele ervaring op dit gebied met Nederlanders, zelfs het tegendeel. Maar ja, op die basis, ben ik dan ook maar een domme Belg.

Groet, BEEST

Mon frere,

Kijk eens hoe ik mijn naam schrijf en dan hoe jij dat doet. Ik dacht dat het kwartje zo wel zou vallen. Ook Marcel heeft hier een handje van…

Groet, Awaaze

Momenteel is mijn chatvriendin naar Ivoorkust op bezoek bij haar moeder. In Ghana verbleef ze bij een tante ( de zus van haar moeder) die haar onderdak verschaft. Vandaag heb ik tijdens onze chat gevraagd of ze wil komen. Ze heeft hierbij 2 opmerkingen gegeven. De eerste is dat ze een medisch onderzoek moet ondergaan om naar Europa te mogen reizen. En de tweede opmerking is dat ze- en dat vind ik wel straf- haar reis zelf wil betalen. Ze wil ( althans) momenteel ( nog) niet dat ik de reis betaal . Ze wil niet dat ik zou denken dat ze een relatie met mij wil omwille van zogezegde motieven voor 't geld (terwijl ik maar een pensioentje heb nota bene :slight_smile: . Ze beweert dat ik de man van haar leven ben, dat ze enorm respect voor mij heeft, en dat ze voor mij gekozen heeft, en dat als God 't wil wij samen zullen zijn voor de rest van ons leven. Ze wil haar liefde bewijzen door de reis zelf te betalen. Persoonlijk heb ik mijn vragen hoe haar dit gaat lukken. Ze heeft momenteel geen geld, en in Ghana verdiende ze amper 300 euro per maand. Ik heb haar al gezegd dat 't lang gaat duren eer ze geld gespaard gaat hebben. Maar blijkbaar neemt ze dat erbij. Die Afrikaanse vrouwen zijn precies ook geen gewoon :-). Eergisteren had ik haar moeder aan de chat, die beschouwde mij al als schoonzoon :-).

Beste Baaiker,

Dat verhaaltje, klink mij zeer bekend in de oren. Ik persoonlijk denk dat u op glad ijs zich aan het begeven bent. In deze situatie is er maar één oplossing. Koopt u een visum en een vliegtuigticket, en ga ginder uw licht eens opsteken. Het zal u veel geld, en problemen, en ontgoocheling kunnen besparen.

Het beste,
Beest

baaiker

hoe heeft u haar ontmoet ? bent u wel eens in Ghana geweest ? hoe lang ken je haar al ? Ik heb een vermoede dat je wordt bedrogen … ik kan het mis hebben …maar wat u schrijft tegen ons dat zijn SAKAWA BOY OR GIRLS … ze bespelen je voor geld te sturen en dat je verliefd word ( internet liefde ) ten eerste heeft mijn vriendin nooit een medisch onderzoek gehadt om hier naar toe te komen …ten tweede moet je de ticket nog niet betalen voor dat zij haar visum heeft .

ze moet eerst haar documenten hebben en de jouwe natuurlijk ook . dan gaat ze haar ticket reseveren en dan gaat ze een verzekering afsluiten . dat is een verzekering als er wat gebeurt met haar zoals ziekte , ongeval , minimaal een verzekering 30.000 dollar als ik het goed had of euro … dan gaat ze met al haar documenten naar de ambassade , dan maken ze een afspraak voor een gesprek , paar dagen later komt ze terug bij de ambassade voor een gesprek ,en vaak een dag later moet ze weer naar de ambassade voor haar paspoort op te halen . als ze een envelop krijgt dan is het mis geen visum daar staat ook de reden in waarom ze geen visum heeft het is in het Nederlands en engels , als ze alleen haar paspoort terug krijgt dan heeft ze haar visum. dan kan ze haar ticket kopen bij de maatschappij waar ze haar resevering heeft gedaan… een visum is 90 dagen en de dagen gaan tellen vanaf de datum wat zij heeft door geven aan de ambassade wanneer zij naar u wil komen

oja als je jou documenten wil sturen doe het via DHL dat duurt 3 dagen en het snelst . dan kan je ook zien waar het is opdat moment en wie het ophaald . en als ze nog nooit heeft gevlogen . koop een directe vlugt zoals KLM

en als zij bij u is moet u binnen 3 werkdagen melden bij de vreemdelingen politie …

als u nog meer vragen heeft dan horen we het wel …

Ik geeft één raad PAS OP sommige ( veel ) Ghanesen zijn niet te vertrouwen . vooral niet als je haar via een dating site heb ontmoet. als je in Ghana een internet cafe binnen loopt dan ziet je veel dingen wat niet door god wordt goed gekeurd ( SAKAWA BOYS OR GIRLS )

groeten ,

beste marcel en beest,

thanks voor jullie wijze raad. Ik heb Jenn idd ontmoet via Afro intro site. Toch wil ik haar een eerlijke kans geven ( zij het met de nodige voorzichtigheid van mijn kant). Enkele opmerkingen:

  1. Ze zegt dat ze - vermits haar Franse paspoort- geen visum nodig heeft om naar hier te komen.Ze zegt dat ze ginder in Afrika steeds haar visum moet laten vernieuwen om daar te mogen verblijven. Het enige dat ze nodig heeft om naar hier te komen is een ziekte-verzekering en een vliegticket. Maar om die ziekteverzekering te krijgen dient ze een eerst een onderzoek te ondergaan. Weten jullie of dit laatste klopt?

  2. Geld opsturen voor de vliegreis zie ik me nog niet direkt doen, wel zou ik eventueel een e-ticket reserveren van hieruit en die hier in een reisbureau of zo betalen. Maar nog es: Jenn beweert dat ze zelf voor geld voor de reis gaat zorgen omdat ze niet wil dat ik zou denken dat ze me voor 't geld wil.

  3. Ze beweert gevoelens en respect voor me te hebben omdat ik veel tijd maak ( gaat uiteraard als gepensioneerde :slight_smile: ) om met haar te chatten en niet ( zoals veel andere mannen op sex uit ben ). Ik heb de indruk dat wat ze zegt op chat oprecht is en geen fake.

4)Toen ze vorige week nog in Ghana was bij haar tante waar ze woont en werkt, beweerde ze de computer van haar tante te gebruiken om te chatten. Momenteel - nu is ze dus op beoek bij haar moeder in Ivoorkust waar ze met 't vliegtuig naartoe is gevlogen-zegt ze de computer te gebruiken ( die blijkbaar vortdurend uitvalt) van een vriendin van haar moeder. Misschien kan ik es een webcam opsturen om te zien waar ze zit als die tenminste past op de computer. Kan ik een beter beeld krijgen van de situatie en omgeving.

5)Mocht ze slechte bedoelingen hebben en alleen op geld uit zijn, dan gaat ze een goede oefening krijgen in 't uitoefenen van geduld want dagelijks uuuuuuren chatten met iemand waar je niks voor voelt doch alleen maar voor 't geld ( dat uiteindelijk niet gaat komen :slight_smile: )- tja dan moet ze een straffe madam zijn :-). Enfin, als 't allemaal fake van haar kant is, is ze wel een zeer goede toneelspeelster en zeer leep. Maar dan vraag ik me af wanneer haar geduld gaat op geraken?

  1. Als ze idd slechte bedoelingen heeft, dan is ze haar karma zeer zwaar aan’t beschadigen en dan wil ik niet in haar schoenen staan.

  2. Mocht na een tijd blijken dat haar bedoelingen idd niet goed zijn, dan ga ik mezelf niks verwijten want mijn bedoelingen waren goed. Een positief punt dat ik van deze toestand heb overgehouden is dat ik door met Jenn te chatten mijn Frans ontzettend heb kunnen oefenen. Een andere oefening die ik gehad heb is om in mijn centrum te blijven gedurende deze hele toestand en meester ben kunnen blijven over mijn emoties en gedachten want 't is niet direkt gemakkelijk waar ik aan begonnen ben. Doch een mens kan alleen maar groeien indien we nieuwe uitdagingen aangaan.

  3. Ik kan haar ook voorstellen om idd es naar ginder te gaan een kijkje nemen. Zien hoe ze hierop reageert.

UIteraard kan ik me vergissen, maar iets in me zegt dat Jenn haar bedoelingen oprecht zijn ( wat daarom nog niet garandeert dat er een geslaagde relatie uit voorkomt ). Enfin ik hou jullie op de hoogte van mijn verhaal :-).

tot hoors,
Marc

Beste Baaiker,

Daar zij geen visa nodig heeft, dus vrij kan reizen, wie gaat haar dan om een reisvezekering vragen. Die wordt in haar geval afgesloten in het reisburau waar ze het ticket koopt. U kuntvan hieruit ook een privé verzekering nemen. In al deze gevallen is geen medisch onderzoek nodig. Er is alleen maar een medisch onderzoek nodig bij een aanvraag voor lang verblijf, mzt eventueel de reden om te gaan huwen. Dit weet ik zeker.
En dat de computers regelmatig uitvallen ginder is heel normaal. Zebben heel slachte verbindingen daar, en veel stroomuitval.
En een webcam kopen zou een zeer slecht idee zijn, want er zijn daar internetcafés genoef, en die hebben allemaal een webcam. Dus als ze daar eens een bezoekje aan brengt, dan hebt u ze op cam. Ze gaat waarschijnlijk het tegendeel beweren dat de cafes geen webcam hebben.
En kosten, buiten een vliegtuigticket zijn er zo veel andere verhalen, waar me, geld voor nodig heeft. Bv zij wordt ziek, of haar moeder, kan de ziekenhuiskosten niet betalen, dat meddisch onderzoek kost ook redelijk veel, men wordt aan de douane tegengehouden en vastgehouden en een borsm moet betaald worde, zij of hij, zijn so groutineerd om met de mensen hun gevoelens te spelen, dat ge uw eigen oren soms niet kunt geloven. Ze sturen valse paspoorten, of valse foto’s of gelijk welk document naar u door. Die zijn heel makkelijk te krijgen zo veel u maar wil. Uw enigste zekerheid is er zelf naar toe. Ze zal daar niet negatief op reageren, tot het moment komt van het werkelijke vertrek.

Ik hoop voor u, dat dit allemaal niet waar is, maar vrees van wel.

Groetjes, Beest

Beste Beest,

ik wil je reeds op voorhand bedanken voor de moeite die je steekt in je brieven, ze zijn me van groot nut- thanks dus van ganser harte.

Als ik 't goed begrepen heb, heeft Jenn dus alleen maar een reisverzekering en vliegticket nodig om naar hier te komen? En zowel dit ticket als de reisverzekering kan ik in België betalen via een reisbureau?

Het voorstel dat ik haar ga doen is 't volgende : ik reserveer een ticket en een reisverzekering voor haar om te komen. Ze mag er een dagje over nadenken en eens over praten met haar familie. Indien haar bedoelingen nobel en oprecht zijn, zal ze er geen bezwaar tegen hebben. Enfin, geld ga ik sowieso niet opsturen- dat heb ik me voorgenomen en daar blijf ik bij. Ik denk dat ik vlug ga weten op deze manier met wie ik te maken heb. Denk je ook niet beest?

ohm mani padme hum,
baaiker

Baaiker,

Ook al komt ze hier, dan nog hoeft het niet oprecht te zijn! Ik wil ze niet de kost geven, die 's morgens wakker worden en inneens is de vriend(in) weg, inclusief alle waardevolle dingen. Ik zal ook adviseren, om eerst daar naartoe te gaan en het je allemaal rustig bekijken. Daarna kan ze alsnog hierheen!
Er zijn idd genoeg scam’s (Sakawa’s) bekent (heb er zelf wat laten verwijderen uit een internet cafe), dus uitkijken. Dat ze volgens jou een lange adem moet hebben, om je geld te krijegn, lijkt mij een domme instelling. Het is wel afrika en daar is men gewent om te wachten. Niemand maalt ernaar, als er een bus 24 uur niet komt opdagen! Gaan we toch gewoon wachten op de volgende…
Mag ik vragen hoe oud dat ze zegt dat ze is? Hieraan kun je ook al wat afleiden…

Ok, ik zie je antwoorden wel.

Groet, Awaaze

Dit hebt ge juist geconcludeerd, U kunt hier in een reisbureau (in België) een ticket en een reisverzekering kopen voor ginder. Ge moet er wel voor zorgen dat ge al haar indentiteitgegevens hebt, juiste naam, paspoortnumer, geldigheidsdatum. Ook kunt ge de verzekering apart afsluiten bij aan verzekeringsmakelaar, dit wordt berekent per dag, wat ge daar moet voor betalen.
De grootst vrees die ik heb , is dat ze niet is, wie of wat ze beweerd te zijn.

Groetjes,
Beest