In de voetsporen van Awaaze; De Do's en dont's van het emigreren naar Ghana

Hier zal ik in de toekomst stukjes schrijven over wat wel en niet te doen bij het emigreren met een container naar Ghana, mits Vodafone cq VRA het toelaten :smiley:
Als er vragen en/of opmerkingen zijn, stel ze gerust!

Groet, Awaaze

Laat maar komen die orkaan !

Beste Awaaze,

Zou u enig idee kunnen geven wat die container u gekost heeft, en welke formaliteiten er moeten vervuld worden, en hoe lang dat allemaal duurt, en als u het weet ,in hoeverre gaat dit op voor België.

Ik hoop dat ge electriciteit en een verbinding hebt, om deze vraagjes te beantwoorden.

Amusement ginder,
Beest

Hallo,

Als er iemand spullen met de boot wil sturen van Antwerpen naar Accra, ik heb wel een contactpersoon. Heb zijn nummer in België en in Accra. Hij is zelf Ghanees en pendelt tussen Ghana en België. En persoon is vertrouwenswaard. Heb al een aantal keer dozen opgestuurd.
Prijs moet je wel zelf met hem bespreken.
Maar voor één ieder die wil, kan ik het nummer bezorgen.

Groetjes Hediye

1 like

Beste Awaaze,

Wat is er met u aan de hand daar ?
Het is meer dan 14 dagen geleden dat we van u nog iets gehoord hebben.
En zo lang valt de electriciteit of de verbinding niet uit !
Dit is uw gewoonte niet.
Kijk er naar uit, iets van u te horen.

Beste groetjes,
Beest

@ Beest,

Ik heb net een 40’ container gekocht bij CMA/CGM, 1200 euro voor betaald, dus niet al te duur. Alles kun je er in proppen en vervolgens kan het ding naar CMA/CGM voor verscheping. Enige wat je dan moet doen is de uitvoerdocumenten opmaken en langs de douane, zoveel werk is het niet.

Voor vervoer naar Sekondi-Takoradi heb ik een quote gekregen van 2600 USD, dus ook dat valt wel mee. Komen nog wat charges bij, dus uiteindelijk rond de 3000 USD en dan heb je na afloop de container nog om te verkopen. Dingen zijn daar wel geliefd, kun je overal kwijt.

1 like

Hallo Beest

Was Awaaze niet naar het noorden voor een tijdje ?

Groetjes

Hediye

Hi Hedye,

Ik heb ook zo iets opgevangen, maar dat was toen een gedachte van hem.
Plus ge hebt ook het noorden van Ghana natuurlijk. En als het dan buiten het land zou zjn, zullen er ook wel nternetverbndingen zijn, denk ik.
Het is alleen niet zijn gewoonte, zo lang niets van hem te laten horen, en zeker net na het just opstarten van hem van dit topic.
Het was alleen maar een gedachte.

Vgm
Beest

beest

ik ga straks een prive mail sturen naar hem . Ik hoop dat hij daar wel op reageerd . Ik heb zeker 3 weken geen prive mail ontvangen van hem . als ik een mail krijg van hem dan laat ik u weten …

groeten ,

marcel

Marcel,

Ik heb ook nog een privé bericht ontvangen van hem, maar dat is ook zolang geleden als bij u. Enfin, ik hoop dat hij niets aan de hand heeft. Ik hoor wel van u of van hem. Maar als hij op het net komt , voor een privé bericht of een e-mail te lezen, zou hij ook normaal wel naar dit forum gaan.
We zien wel.

Groetjes
Beest

Beste Marel,

Na het schrijven van vorig berichtje, heb ik mijn profiel eens nagekeken.
En volgens de informatie daar heeft hij vandaag nog op mijn profiel gereageert, maar verder ook niets.

Ik wou het u maar even laten weten.

Groetjes,
Beest

ok, thanks

groeten

Hallo iedereen.

Heel erg bedankt voor jullie bezorgdheid! Het doet erg goed, om te zien dat mensen enigszins bezorgd zijn. Idd ben ik een tijdje in het noorden van Ghana geweest. Familie bezoek e.d. Helaas kan ik hier niet onderuit. Mijn vriendin heeft een grote familie! Tevens is het op dit moment zo, dat er telkens stroomuitval is. Gisteren wel 7 keer! Dan kan ik ook niet op het internet, hoe graag ik ook wil :wink: Verder is alles goed. Morgen heb ik een afspraak bij Vodafone, om te zien of ze een job voor me hebben… Als dat eenmaal goed zit, dan kan ik ook eindelijk aan een zelfstandig leven met mijn vriendin denken. Nu zit je nog te veel op de lip van mijn toekomstige familie. Dit bevalt me totaal niet, zeker als je niet zoveel gemeen hebt!
Anyway, ik zal het verder kort houden, want dit topic was gestart om mensen te helpen die willen gaan emigreren naar Ghana.

Overigens de prijs van de 40FT container van Papaya is lang niet slecht. Het ligt eraan hoe de staat van de container is.Ik heb een zeer goede GOLD 20 FT container gekocht voor ongeveer 700 euro incl. btw, wegvervoer & keuringsstickers. Deze heb je nodig, anders willen ze 'm niet vervoeren.
De prijs van een container hangt ook af van de oud-ijzer prijs. Die was in mijn geval laag vanwege de crisis. Documenten voor vervoer en douane is niet lastig, maar je kan ook de vervoerder vragen om het te doen voor een kleine vergoeding.

Ok, genoeg voor vandaag, voordat de power weer uitvalt!

Groet, Awaaze

Beste Awaaze,

Bent ge nog altijd in het land daar ? Kom volgende week weer eventjes, voor een drietal weken naar ginder. Misschien lukt het deze maal eens om af te spreken. Ik zal u het telefoonnummer van mijn vrouw sturen met een prive berichtje; Laat dan eens iets weten. Vertrek van de 7 de tot de 27 ste januari. U weet dat ik in de buurt zit van Tema.

Groetjes
Beest

Natuurlijk zit ik nog in Ghana. volgende maand heb ik 2 gesprekken op top niveau. Daar zit volgens mij een job in… We zien wel. Overigens is je PM eerder geschreven dan deze. Ik zie je wel verschijnen. Mijn telefoon wacht op je belletje, opdat we elkaar kunnen ontmoeten!

Mocht de stroom/internet uitvballen, dan wens ik iedereen alvast het allerbeste voor 2010!

Groet, Awaaze

Er schiet me net nog wat te binnen, wat met de eigenlijke topic te maken heeft. Als je visa dreigt te verlopen, ga dan vooral naar de Immigration service om je paspoort te laten verlengen. Je hebt hier de keuze uit 1 t/m 6 mnd (misschien wel een jaar??) iedere maand extra kost je 20 Cedis. Dat is altijd nog goedkoper dan een jaarvisum, als je deze koopt in NL! Om je een hoop gezeik te besparen, probeer vriendschap te sluiten met iemand van de immigration service. Op het moment dat deze je doorstuurt naar de headquarters, zijn er ineens een hoop problemen verdwenen! Dit geld voor alle officiële instanties als politie, douane, etc.!

Groet, Awaaze

Beste Awaaze,

Bent ge met dat busje goed thuisgeraakt ?

Groetjes voor u en uw vriendin,
Beest

Ja hoor, we leven nog steeds!

Ook succes daar en duimen maar!

Groeten aan jou en de vrouw.

Awaaze

Hey mister AWAAZE,

Bent ge weer verdwenen ? Het is zo stil rond u !

Beste groetjes,
Beest

Nee hoor! Er is hier veel stroom- en internet uitval! Ik heb net weer internet. Mijn Internetcafe (WiFi) heeft erge troubles met Vodafone. VOlgens mij komt het nooit goed hier, met Vodafone (GT)!
Aangezien dit vaak gebeurt gaat de lol er snel vanaf, om geen internet te hebben!
Heb je vrouwtje inmiddels gesproken en ze zal dit weekeinde komen… Ik heb het al klaarliggen. Overigens ben ik al ver gevorderd, om de route te gaan volgen. Heb nu diploma waardering ‘uitstaan’. Eens kijken wat ze er daar van maken…

Groet, Awaaze