Op zoek naar mensen die mee willen emigreren

beste mensen,

Ik ben een man van 48 jaar en wil eigenlijk al een tijdje zowiezo weg uit nederland omdat ik van mening ben dat het qua normen en waarden niet echt geweldig meer is.
Ik heb niet echt speciaal een land in gedachten en zou graag met mensen in contact komen die ook graag willen vertrekken uit dit land en dit graag met mensen samen willen doen.
laat eens wat weten en misschien kunnen we dan eens samen komen om het 1 en ander te bespreken.

groetjes eric

Hoi Eric.Ook ik ben bezig met emigratie.Bali wordt t voor mij.Niet zo materealistisch als Ned.Met mijn wed.pensioen is dit te realiseren.Volgende maand ga ik er weer naar toe,ook om mijn visum in orde te maken.Eind dit jaar wil ik dan voorgoed gaan.Nee,ik ben niet weg van Nederland,en dit gevoel wordt steeds sterker.Niet dat t hier zo slecht is, maar ik wil meer leven dan geld.Ik wens je veel sterkte in je zoektocht. Groetjes,Annetje

hoi annetje

ja ik moet ook zeggen dat inderdaad sommige dingen in nederland nog wel aardig verzorgt zijn maar denk dat dit ook achteruit zal vliegen.
wil jou ook veel succes toewensen,maar vind je het niet vreselijk eng om dit allemaal alleen te ondernemen?

groetjes eric

Goede morgen Eric.Nou,ik moet je eerlijk zeggen:n beetje eng is t natuurlijk wel. Het is n hele stap en je weet nooit wat je allemaal te wachten staat.Ik ben van nature nogal avontuurlijk aangelegd,en ik heb vaker in t buitenland gewoond.Dus dat scheelt wel wat.Ik kan je wel n tip geven.Je bent 48 en waarschijnlijk nog volop aan t werk.Om te wonen in n ander land,welk land dan ook,moet je een eigen inkomen hebben,en is t verboden in je nieuwe land te werken.Voldoe je niet aan deze eisen,is t volgens mij onmogelijk ergens n land binnen te komen.Of je moet n dikke bankrekening kunnen aantonen.Maar ja…Groetjes,Annetje

Het is niet verboden om in het nieuwe land te werken, zolang je maar het juiste visum hebt. In sommige landen kun je ook een werkvergunning krijgen voor de periode dat je in procedure bent voor je verblijfsvergunning.

hoi Eric,
kijk eens bij http://noorwegen.placement.nl/ . gaat over emigratie en bemiddeling daarbij naar Noorwegen. zij helpen ook bij het vinden van werk, huis, van alles. er is ook zo’n soort site over Zweden. en je kunt daar wel werken, ze zoeken juist Nederlanders.
wij( 47 en 50 jaar) zijn bezig om over enkele jaren die kant op te gaan. eerst moeten onze drie kids, (jongste is 16) min of meer op hun plek zijn, in Nederland of in het buitenland.maar als dat het geval is, dan zijn wij hier weg. succes en vooral veel plezier,
Marga

hoi eric

heb je je land al gevonden
en wat kun je of wil je gaan doen voor de kost

laat iets weten

Onzin, binnen de EU mag je overal werken.

inderdaad binnen eu geen probleem

Je wilt emigreren… ben het helemaal met je eens dat Nederland niet het einde is. Klimaat, drukte en regeltjes laten toch wat te wensen over…

Zet eens voor jezelf op een rijtje wat voor jou belangrijk is. Denk daarbij aan de aspecten:
-klimaat
-afstand tot nederland, als je heel ver gaat wordt opzoeken van vrienden lastig
-prijsniveau
-mogelijkheid tot werk vinden

Als Spanje, Frankrijk of Amerika tot de opties behoord voor je nodig ik je graag uit op Latravia.com!

Hoi Eric.

Waar jij mee bezig bent, dat spreekt me enorm aan,
Ben zelf al jaren aan het denken om uit Nederland weg te gaan, maar wil niet alleen…
De rede is dat ik uit NL weg wil is het klimaat,
en al die regeltjes en drukte.

Waar wil je graag heen?

Groetjes Isa.

Hoi Erick je moet echt naar canada>>>

hallo beste mensen , wij gezin (hij 40,zij 32,zij 7 hij 9)gaan er ook vandoor in dit nederige landje…we hopen binnen een maandje te gaan…naar zuid - frankrijk,wij goed voorbereid en hebben er zin in…mensen die mee zouden willen zijn welkom,we willen ook echt iets op gaan zetten daar.Bed en breakfirst of whatever keeps us alive??..wij zijn leuk,open eerlijk en spontaan,goed verzorgt en zelfverzekerd!..alleen meereizen??..ook welkom… wij gaan het avontuur tegenmoed zijn het gehaaste leven hier zat…de druk…het moeten …we zijn al jaren in frankrijk geweest en vinden de rust en het 'simpele’leven daar terug…beetje 80’s…70’s…gevoel…niet alles wat gaat om de i-pod…en merkgedoe…nee zijn wie je bent…en worden wie je wil zijn…dat gaan wij doen,ga je mee?!!

Toch maar niet naar Spanje??

ook ik ben zoekende waar ik het liefst wil wonen. De Filippijnen heeft me goed bevallen, lager tempo en aardigere mensen. Toch heb ik andeere opties nog niet afgezworen

Hallo !

Ook ik wil nog liever vandaag dan morgen weg uit Nederland… Maar aangezien ik nog een thuiswoonend dochtertje van 8 jaar heb wil ik wel graag alles goed geregeld hebben. Werk, huisvesting, school etc. Ik heb deze plannen al heel lang maar heb nu eindelijk de stap genomen om ook daadwerkelijk actief op zoek te gaan. Turkije spreekt me wel aan maar ook andere landen zijn een optie !

Hallo,
Als ik jullie berichtje lees denk im YES! Liever gisteren dan vandaag!
Ik ben al jaren in gedachten bezig met vertrekken naar Z-Frankrijk, mijn persoonlijke omstandigheden hebben ertoe geleid dat ik dit binnen 2 jaar ook zou kunnen gaan doen.
Hoe begin je en is het een desillusie…?
Ik heb een beroep waarmee ik overal zou kunnen werken, ik ben absoluut niet materialistisch ingesteld.
Leef en werk hier, maar mijn hart is daar…
Terug naar de basis, dat spreekt me aan.Leven vanuit je hart met "echte"mensen, oprechtheid, interesse voor elkaar…
Ik ben erg en oprecht geinteresseert in hoe het jullie is vergaan of hoever de plannen zijn. Vooral ook waar jullie neer denken te strijken.
Groetjes,
Liesbeth (48)

Hallo,
Liever gisteren dan vandaag is de eerste reactie wanneer ik jullie berichtje lees!
Ik denk al jaren over wonen/ werken in Z-Frankrijk.
Het land, de taal, het klimaat, het eten. terug naar de/ je basis, oprechte belangstelling voor elkaar, eenvoud…het kan zoveel simpeler denk ik wanneer je dat zou willen.
Ik heb een beroep dat ik overal kan uitoefenen, over 2 jaar zou ik plannen kunnen uitvoeren om me in Frankrijk te vestigen…
Ik ben oprecht geinteresseerd in hoe het jullie vergaat en waar jullie neergestreken zijn.
Zou graag met jullie mailcontact houden.
Groetjes,
Liesbeth

Hoi erik, emigreren ja. spreekt me al jaren erg aan. liefst binnen europa, voorkeur toch wel frankrijk. ook al omdat ik de taal behoorlijk spreek. maar met handen en voeten gebonden aan jong gezin. heb respect voor degenen die doorzetten. heb jij al wat besloten?

Ja…ook wil al weg sinds mensenheugenis…maar iedere keer gebeurt er weer iets waardoor ik het niet voor elkaar krijg.

Ik heb officieel nog 3 jaar de tijd om mij definitief te vestigen in Zweden…maar dat zie ik niet meer zitten. Verblijfsrecht heb ik al officieel. maar ik zou daar vereenzamen…en zie dat niet meer zitten.

Wilde al jaren naar Australie…maar was daar door de afstand etc nog niet klaar voor. Vervolgens heb ik mij gefocust op Spanje…maar door of geldissues of door de angst niet aan de bak te komen…heb ik dit ook weer laten varen. Heb mij na een omweg naar Zweden weer gefocust op Australie…maar volgens de nieuwe immigratieregels kom ik niet in aanmerking voor een visa op basis van mijn skills.

Na daar wat tranen over te hebben gelaten…heb ik mij nu gefocust op Thailand. Philippijnen overwoog ik ook…maar dat begint steeds meer te zakken.

Ik merk dat ik het jachtige leven in NL zat ben. Ik moet nog 2 jaar werken om al mijn schulden af te betalen en daarna nog minstens een jaar om wat spaargeld te generen. Het ziet er dus naar uit dat het mogelijk nog 3-4 jaar zal duren voordat ik echt weg kan. Doordat ik dan 40-41 jaar zal zijn schat ik mijn kansen op een baan ook somber in…dus al wat ik spaar (en wat verkoop huis me zal opleveren) zal ik moeten gebruiken om het vol te houden tot een pensioen dat bijna gehalveerd zal zijn…

Ik moet realistisch zijn en mij focussen op een land waar ik of veel kan verdienen met mijn achtergrond (management), maar bij veel geld hoort hard werken…en wil ik dat nog wel??? Ben het nogal zat zeg ik eerlijk.

of van weinig geld goed kan leven…en alles dat ik kan verdienen (met eigen bedrijf) ook gewoon extra is.

Ik ben nu 36…maar ik verzucht nu al…waarom ik 10 jaar geleden niet de ballen heb gehad om weg te gaan. Ik ben single…heb geen kinderen…het enige dat me tegenhoudt is geld en mijn verplichtingen nu. Was dat er niet geweest…dan had ik maar 1 jaartje gespaard…had ik al mijn bezittingen (op mijn huis na) verkocht…mijn huis verhuurd en een kamertje gehuurd bij een familielid en vervolgens vertrokken naar het buitenland.

Nu moet ik geduldig zijn en hopen dat er zich niet weer iets zal voordoen…waardoor ik op mijn 55e zal verzuchten waarom ik op mijn 40e niet was vertrokken…:tear:

In mijn hart wil ik het liefst naar Australie…maar heb geaccepteerd dat ik dit achter mij moet laten. Australie is ook geen gemakkelijk land om te leven als je weinig geld hebt.

thailand lijkt nu the next best thing…voor mij…