Op zoek naar mensen die mee willen emigreren

hallo,

tja ik ben ook al enige tijd bezig om te kunnen vertrekken.
Ik lees dat je nu aan thailand denkt maar dat is niet een echt gemakkelijk land hoor en ook daar zal je dan vereenzamen.
Ook ik heb gedacht aan een eigen bedrijf ergens starten,maar ja ook ik heb door omstandigheden het 1 en ander te regelen.

Misschien kunnen we de handen in 1 slaan en eens kijken of we samen niet wat kunnen bewerkstelligen zodat we weg kunnen komen uit dit jachtige en vooral kortzichtige landje waar volgens zeggen alles kan en mag tot dat je ook iets wil en dan blijkt het allemaal een stuk lastiger.

Nogmaals heb jij er oren naar om samen iets te ondernemen ?
we kunnen dan altijd eens overleggen wat we zouden kunnen doen>

vriendelijke groet eric

Hi Eric,

Ik heb niet het idee dat ik zou vereenzamen in Thailand. Ben qua natuur behoorlijk outgoing en maak snel contact met mensen. Aangezien Thailand een land is waar je ook veel buitenlanders vindt, denk ik niet dat het een hele lastige opgave zal zijn. Ik ben al heel wat jaren mijn eigen beste vriendin…echte vriendschap is altijd lastig…daar ben ik gelukkig zelfredzamer in geworden. Maar voldoende contacten opdoen om het leven net iets prettiger te maken, is geen onhaalbare zaak. Daarom wilde ik in eerste instantie ook graag naar Australie…de natuur van de mensen is daar al snel verwelkomend.

In Zweden zijn de mensen heel lief en beleefd, maar is het altijd lastiger om echt contact te maken omdat ze qua natuur wat geslotener zijn en langer de kat uit de boom kijken. Daarnaast zijn ze meer gericht op familieleven. Als single kun je dan beter leven in een stad als Stockholm…maar dat is een metropool en duur. Ben gek op Zweedse mannen trouwens :-)…maar om daarvoor naar Zweden te gaan…nope (been there done that)

Ik vind je voorstel wel creatief…om met een groep mensen iets op te bouwen in ander land. Maar ik ben nog lang niet zover om al een stap te zetten. Ik kan pas over 3-4 jaar weg als ik het goed wil doen…en ga niet voor half. Maar het is een goed idee om al een kern van mensen te verzamelen die hetzelfde willen,zodat je het met elkaar kunt doen en er niet helemaal alleen voor staat. Voor mij als vrouw alleen in een nieuw land zou dat ook een heel fijn gevoel zijn.

Ik ben nu financieel alles op alles aan het zetten om alles op te ruimen. Vervolgens ga ik ook starten met een opleiding die ik ook internationaal kan uitbaten en dan hoop ik dat mijn definitieve land van emigratie zich steeds meer aan mij zal openbaren.

Ik ga echt voor een nieuwe start…maar zoals het is met iedere nieuwe relatie die je start…je neemt altijd wel iets van de oude relatie met je mee. En ik wil echt wel opnieuw beginnen en alles weer opbouwen…maar het moet ook geen straf zijn. (lees: doodongelukkig en brodeloos) Daar heb ik het in NL nog te goed voor.

Ik denk alleen dat ik even moet zien te achterhalen waarom ik zo twijfel over de ene en de andere keuze…ik heb daar de laatste tijd wat last van merk ik…

hoi hoi,

Tja die twijfel kan dat een stukje onzekerheid zijn wat er bij jou naar boven komt?
In ieder geval kan het natuurlijk geen kwaad om er goed over te denken wat je uiteindelijk wil want het is wel een flinke stap .
Over thailand zou ik zeer zeker nog goed nadenken want het is er behoorlijk corrupt en om daar wat voor elkaar te krijgen zal dan ook niet mee gaan vallen.
En ik denk dat het vooral als vrouw niet zal meevallen.
Ik lees ook een beetje dat je hier wel veel hebt mee gemaakt althans dat denk ik tussen de regels door te lezen .
Als ik me vergis moet je het gewoon zeggen hoor.
Het lijkt mij eigenlijk helemaal geen slecht idee om inderdaad eens contact te houden en eens te kijken wat we eventueel samenb kunnen ondernemen.
Wellicht zijn er nog wel andere landen ook waar je wat zou kunnen opzetten.
En misschien zie ik er wel een beetje uit als zweedse man hahaha.
Denk dat ze daar inderdaad wel een stuk fatsoenlijker zijn dan in nederland ,maar ik zou bijna zeggen in welk land zo zachtjes aan niet.
Aan normen en waarden schort het hier tegenwoordig wel een beetje.
Aan wat voor soort onderneming zat jij trouwens te denken?

groetjes eric

hoi.
ik ben 42 en wil ook zo snel mogelijk weg hier.
ik zat te denken aan aruba.
wie gaat er mee?
gr rob

Hoi mensen,

Ik ga de stap volgend jaar wagen en ga naar Curacao. Ik heb er al eens eerder gewoond en echt heerlijk!
Ik ga in december vast een paar weken om eens te kijken naar huizen, banen, scholen voor de kids. Het enige gedoe is de vergunningen.
Maar misschien komen we daar samen uit??

Groetjes,
Mineke

Hoi Mineke,

Het is daar inderdaad heel erg mooi en ik ben daar ook meerdere malen geweest.
Ik ben daar door mijn werk wat ik deed daar vaker geweest omdat ik heb gevaren bij Shell die daar in die tijd een raffinaderij hadden.
Ik begrijp dat jij samen met je kinderen gaat?
En ja misschien kunnen we er samen uit komen wat de vergunningen aan gaat alhoewel dat toch niet het grootste probleem moet gaan zijn lijkt me.

groetjes eric

hoi hoi,

Ik ben er nog niet echt uit welk land maar wat mij betrefd is dat niet het belangrijkste want ik wil hier zowiezo weg.
Zelf heb ik lopen denken om iets proberen te beginnen in de horeca of dergelijks maar om dat alleen te moeten doen is bijna onmogenlijk .
Had jij een optie misschien?
Kan ik bij jou komen werken ?

groetjes eric

Hoi rob,

Het is er erg mooi aruba en heb jij al iets daar met betrekking op het financiele plaatje?
Vertel eens wat meer over wat en hoe jij dat denkt te bewerkstelligen.

groetjes eric

Hoi isa,

Tja waar wil ik heen.
De redene voor mij is niet alleen het klimaat maar ook zeer zeker hoe het hier gaat met normen en waarden en alles wat nog meer .
Inderdaad alle overdreven regeltjes wat je op alle manieren tegen houd om wat te kunnen beginnen hier in dit land is echt te zot voor woorden.
Aan welk land zat jij te denken dan?
Wat mij ook tegen houd is dat ik eigenlijk niet alleen wil en zou iets in de horeca willen gaan doen als die mogelijkheid er zou zijn maar dat kan ook iets heel anders zijn hoor want alles is te leren zeg ik altijd maar.

Laat je iets weten waar jij aan zit te denken?

groetjes eric

Hoi marja,

Ik wil zeer zeker weg en denk zelf niet specifiek aan een land maar frankrijk ligt voor mij erg moeilijk juist vanwegen de taal die ik totaal niet spreek.
Wel heb ik besloten dat ik zeer zeker zal gaan.
Misschien samen wat gaan doen een optie??

groetjes eric

Hoi eric.

Zelf heb ik op wereldwijzer ook een oproepje geplaatst: Emigreren…maar niet alleen.
Zelf zit ik te denken aan de nl-antillen, Portugal (algarven.) Mallorca.
ben er nog niet hele maal uit!
Ook ben ik op naar leuk werk. (als ik het kan vinden)

Grt: Isa.

Hoi isa,

Ja het is allemaal niet echt eenvoudig maar uiteindelijk zal het lukken mag ik hopen.
Heb jij geen interesse om samen iets te gaan opzetten elders?
Dat maakt het allemaal dan toch wat eenvoudiger want alleen iets opstarten valt niet mee hoor.
Mocht jij interesse hebben om samen iets te ondernemen dan hoor ik dat graag van je ok?
Zijn er ook nog andere landen die voor jou in aanmerking komen of zijn dat de landen wel.

groetjes eric

Hoi Eric.

Heb wel interesse om samen wat op te zetten of iets te gaan ondernemen.
er zijn nog meer andere landen die in aanmerking komen: Canada, Amerika, Afrika, Aussie.

Grtz Isa.

Hoi isa,

Dat zijn nu niet echt de gemakkelijkste landen he die je opnoemd om iets te ondernemen.
En waar zit jij dat aan tedenken om te gaan doen?De landen die je noemd zijn stuk voor stuk niet echt eenvoudig om aan een verblijfsvergunning te komen.
Laat eens wat meer weten waar jij aan denkt tegaan doen en ja het lijkt mij wel wat om dan samen iets te gaan opzetten.
Vertel ook nog eens iets mer over jezelf.
Kinderen en hoe oud zijn ze dan .
Ik heb zelf ook kinderen die bij hun moeder wonen.

groetjes eric

hoi Eric.
Ik weet het het zijn niet te gemakkelijkse landen om iets te ondernemen.
Wat heb jij zo als in gedachten?
Het licht er echt hele maal aan in wat voor een land we zitten!
B&B, Internet/Lunche Café.
Wat zou jij graag willen ondernemen?
Ben een gezellige, spontane, liefe, Betrouwbare, Single meid van 36 jr.
Heb geen kids.
Hou veel van dieren, vooral wolven.

Grtz Isa.

hoi isa,

Ik zat te denken aan iets van een eetcafe of iets dergelijks.
Dat internet is ook heel mooi maar gaat wel gepaard met gelijk enorme uitgaven natuurlijk.
Wat of ook zou kunnen is een land als hongarije of duitsland, oostenrijk dus meer in europa want dat maakt het wel gemakkelijker.
Je kan ook iets van horeca en dat met een kleine speeltuin erbij doen wat je kan uitbreiden of als je er water bij hebt er kano’s gaan verhuren en van die water fietsen .
Kortom ideeen zat .
trouwens als je zo gek bent op dieren is een dieren pension erbij ook wel een optie om eens wat te noemen.

groetjes eric

Hoi Eric.

Portugal en Mallorca liggen ook in europa.
Dat internet kan altijd nog, hoeft niet gelijk!
maar een eetcafé lijkt me erg leuk, en als je inderdaat ruimte er bij hebt of water kan je nog veel meer gaan doen.
En een dieren pension is ook een onwijs goed idee.

grt Isa.

Hoi isa,

Je kan inderdaad met een eetcafe alle kanten op en heb je voldoende ruimte boven de zaak kan je dat nog verhuren ook.
Kortom er zijn voldoende mogelijkheden.
Mag ik je vragen waar jij woont?
En tja op den duur moet je gewoon echt aan de slag en de stap zetten he.

groetjes eric

Hoi eric.

Ik woon in apeldoorn. waar woon jij Eric, als ik vragen mag?
Ja als je deze stap nu echt wil gaan zetten, moet je nu langzaam gaan kijken waar je naar toe wil!

grtz Isa.

Hoi hoi isa,

Ik woon in heemskerk.
Laat ik het zo zeggen isa dat ik ga is zeker alleen de termijn is nog niet zeker omdat het veel moeilijker is als je het alleen moet doen en dus daarom ben ik ook zo aan het zoeken naar iemand die op de zelfde golflengte zit als ik zodat er iets uit voort kan komen waar we allebei gelukkig mee kunnen zijn.
Het land vind ik niet eens zo belangrijk al is het natuurlijk wel zo dat je de taal wel moet kunnen spreken zeker als je iets van een zaak wil starten.
Op de ene of andere manier heb ik een goed gevoel bij jou en denk dat jij ook serieus bezig bent en dat vind ik wel prettig.
Ik hoor(lees) graag weer van je .

groetjes eric