Op zoek naar mensen die mee willen emigreren

is Zweden niet iets voor jullie?..zijn nog tal van gemeentes die mensen zoeken om een bedrijf te starten…veel ruimte, betaalbaar… Dus als je iets in hospitality of met dieren wilt doen…zijn daar nog steeds heel veel mogelijkheden. Zomers zijn daar heerlijk…maar ook de winters hebben wat. Alleen moet je wel wat inleveren aan spontane karakters. Je kunt daar goed met Engels overweg…en gezondheidzorg is net zo goed of beter als in NL en kost stukken minder.

ik heb besloten om toch voor Thailand te gaan…maar ik denk zelfs aan een combi Thailand/Spanje…

Hoi Eric,

Heeft even geduurd, ik was op vakantie…Word je al wat wijzer? Of heb je besloten mee te gaan naar Curacao met ons?
Overigens, zeg je hier een baan op? En hoe lang heb je toentertijd op Curacao gezeten?
Ja, ik ga met kids, die moeten gewoon naar school en ik zoek een baan, zal wel onderwijs worden of als journalist; ik heb al wat contacten lopen en aan leraren hebben ze echt tekort. Maar, ik sta open voor alles daar, dus ook iets nieuws opzetten.
Wat is jouw achtergrond?

Groetjes,
Mineke

Hoi Mineke,

Ik moet zeggen dat het wel heel erg aantrekkelijk is hoor.
Ik ben veel op Curacao geweest i.v.m. mijn werk wat ik in die tijd deed.
Ik heb gevaren bij shell en in die tijd was er daar nog een shell raffinaderij.
Verder heb ik ook in de horeca gewerkt en veel productiewerk gedaan omdat ik van mening was dat als je kan werken dat ook moet doen wat het ook is.
Misschien is het wel leuk om daar iets compleet anders te gaan doen ,maar daar moeten we het samen nog maar eens over hebben dan.

Maar nu even wat anders.
Je was op vacantie geweest.
Hebben je een fijne vacantie gehad?
hoeveel kinderen heb je en in welke leeftijden?
Vind kinderen wel iets schitterends hoor.

Ik hoor nog wel van je ok.

groetjes eric

Hoi Eric.

Het is even stil geweest, maar daar ben ik weer.
Weet je echt niet waar je naar toe wil gaan?
Zelf kan ik redelijk goed engels en spreek een klein beetje spaans.
Zie je het nog steeds zitten met mij?
Ben zelf een beetje aan het denken van wat voor een (eet)café moet het gaan worden!
En dieren er bij zou hele maal leukl zijn. ( een dieren pension zou leuk zijn, maar het hoeft niet persee.)

Grtz Isa.

hoi isa,

Ik kan me verstaanbaar maken in het emgels en spreek zeker als ik er een aantal dagen ben heel goed duits.
Andere talen zijn voor mij nog niet te spreken maar is altijd te leren natuurlijk he.
Ik weet dat er in duitsland voor relatief weinig heel mooie panden te huur zijn waar je eigenlijk zowel een dieren pension als eetcafe zou kunnen beginnen.
Iemand hier op de site wist te melden dat zweden ook wel wat zou kunnen zijn.
Denk er eens over na wat je van dat idee vind om het beiden te doen zodat je van beiden dan ook je inkomsten hebt.
Ook heb ik gehoord dat een land als hongarije goed te doen moet zijn.
In spanje bijvoorbeeld zal het met een dieren pension heel moeilijk worden omdat men daar niet erg begaan is met het lot van dieren.
Maar ja ik zie het met jou wel zitten hoor dus als jij denkt het met mij te zien zitten moeten we misschien dingen maar wat concreter gaan maken he.
Een eetcafe moet je eenvoudig houden hoor met kleine kaart waar wat simpele zaken te eten zijn of een hap van de dag zeg maar wat je dan voor relatief een laag bedrag kan serveren.
Ik weet dat dat mogelijk is en denk als je daarop verder kan borduren je best ver kan komen.
En mocht je een zaak hebben waar wat warter bij is kan je ook iets van kano’s en of waterfietsen gaan verhuren wat ook altijd in trek is.
De ideeen heb ik wel hoor alleen is het als je het alleen moet doen praktisch niet haalbaar.
Nou dit was weer een heel stuk tekst he dus ik hoor wel weer van jou.
Maar voor mij is wel zeker dat ik hier weg wil en misschien gaat dat samen wel lukken.

groetjes eric

Hoi Eric,

Leuk dat je verschilllende dingen hebt gedaan op Curacao! Waar zat je in de horeca en waar woonde je? Wat doe je nu voor werk?
Ja mijn vakantie was erg lekker, en ik ga nu uitkijken naar de kerst!! Op je vraag over mijn kinderen, ik heb twee dochters van 13 en een zoon van 15, echt een heerlijk stel die ook enorm uitkijken naar ons avontuur. Daar ga ik nu zo langzaamaan echt mee beginnen om dat in gang te zetten, de eerste dingen zijn geregeld.
Maar, in hoeverre staat alles nog open bij jou of ben je intussen toch al een richting ingeslagen met een eetcafé oid…?

Groet,
Mineke

Hoi eric.

Zweden lijkt me een mooi land.
Maar de reden dat ik naar het buitenland wil is het klimaat, en wil dus ergens wonen waar het warm is b.v. Curacao,
Daar zouden we ook het eetcafé kunnen op zetten, en misschien iets met dieren er bij!

Grtz Isa.

Hoi mineke ,

Ik heb op curacao niet in de horeca gewerkt hoor maar dat was in nederland en wel in de provincie zeeland.
Bij mij is tot op heden nog niets concreet dus wat mij betrefd ligt het gewoon nog open en als jij het ziet zitten dan zouden we daar eens uitvoeriger contact over moeten hebben.
Leuk trouwens drie van die banjers hahaha

groetjes eric

Hoi isa,

ja dat zou ook kunnen maar eerst zeker weten waar naar toe dan he en dan bekijken wat de mogelijkheden zijn om iets te kunnen opstarten.
laat maar eens horen wat de mogelijkheden volgens jou zijn dan ok?

groetjes eric

Voor mij is de keus zo gemaakt, lekker warm weer, want dat wil ik zo graag.
Maar of het Curacao of MallorcA word dat weet ik nog niet. (moet even de voor en nadelen naast elkaar leggen.)
En als het niet lukt om een eetcafé op te starten zijn er nog genoeg mogelijk heden! (b.v. strandtentje)

Hoi Eric, en Isa??

Jullie denken er nog maar over, maar ik ga naar Curacao, dus willen jullie mee…, sluit gezellig aan.
Ik heb net geboekt voor de kerst, dat is het begin!

Ik hoor wel!

Groet,
Mineke

Hoi Mineke,

Ja ik moet er nou eenmaal heel goed over nadenken want curacao is niet echt naast de deur en hen zelf ook kinderen die bij hun moeder wonen maar ik vraag me af of je op curacao goed zit op het moment want de economie is daar echt bar slecht
Veel succes dan maar

vriendelijke groet eric

Hoi isa,

Ja dat is absoluut waar maar dan zou ik zeer zeker niet naar curacao gaan maar dan voor Mallorca of portugal kiezen
Ook de economie is echt bar slecht op curacao om over de criminaliteit maar te zwijgen.

Hoop dat je een keuze maakt voor europa

groetjes eric

Hoi Eric,

Ja dat wordt weer lastig als je kinderen hier blijven, dat begrijp ik ook! Dan is Curacao wel ver weg he? Jammer.
Die economie maak ik me niet zo’n zorgen om heel eerlijk gezegd; die is hier ook niet zo goed.
Nou ja, wil je je toch aansluiten in wat dan ook, dan laat maar weten. Ik vind het leuk planen samen te maken.

Groet,
Mineke

Hoi mineke,

Ik wil ook best wel contact blijven houden met je hoor en wellicht dat er toch wel iets in zit maar van bijvoorbeeld een spanje vlieg je even sneller heen en weer dan dat je dat vanuit curacao doet.
Wat de economie betrefd heb je gelijk dat het hier ook niet goed is maar sinds shell sloot hebben ze eigenlijk verder niet veel meer op curacao en hebben ze dus alleen het toerisme wat of eigenlijk op aruba dan weer beter loopt heb ik het idee.
Mocht jij denken dat je toch samen met mij wel wat zou kunnen of willen hoor ik dat graag.
Nogmaals ik wil zowiezo weg hier uit dit land om tal van redenen .

En verder hoop ik ook toch zelf weer eens het geluk te vinden en een fijn gezin te hebben waar ik me voor kan inzetten want als je een echt gezins mens bent dan mis je dat wel hoor.

groetjes eric

Hoi Eric,

Ja dat snap ik helemaal, je wilt niet te ver weg bij je kinderen. Wat betreft verhuizen stap ik niet van mijn Curacao plannen af, dat heeft natuurlijk ook weer zijn redenen…Op Curacao voelen wij ons echt thuis, als ik op Hato uitstap voel ik me echt een ander mens.
Ja, en als we het gaan hebben over gezinssituatie moeten we naar een ander forum overstappen…Maar, ik begrijp je helemaal. Gelukkig heb ik mijn kinderen om me heen, en liever zou ik ook als compleet gezin zo’n stap maken, maar liever dan toch alleen het avontuur opzoeken dan maar thuis blijven zitten.
We horen wel van elkaar!

Groet,
Mineke

Hallo Eric ; Wij hebben jou een emailtje gestuurd , maar mocht je dat op of door de een of andere reden niet hebben ontvangen dan hier nog een klijn in het kort berichtje . Wij mijn vrouw en ik zijn voor 2,5 j naar hongarije vertrokken en hebben het hier zeer naar ons zin het weer is er erg mooi de winters zijn kort de mensen heel gastvrij . Wij hebben een groot huis met 5000 meter tuin woonhuis 220 meter plus nog een huis nieuwbouw maar niet ingedeeld dus ruwbouw van ongeveer 100 vierkante meter woon ruimte waat op het zelfde grondstuk staat . Wij zijn op zoek naar iemand die met ons een W.G. wilt starten omdat wij geen zin hebben om afgescheept te worden naar een oude vandagen huis , wij zijn mijn vrouw 60 j en ik 59 j maar beslist geen ouwe zakken . Mocht je intressen hebben dan laat iets horen , dan kunnen we eens het een en ander uitwisselen . Misschien is dit helemaal niets voor jullie dan zijn er misschien wel andere mensen geintresserd die jullie kennen of die dit lezen . Bij intressen kunnen jullie mij ook mailen ons email adres is [EMAIL=“e-mie-l@live.nl”]e-mie-l@live.nl vele groetjes van mijn vrouw Marianne en van mij Emiel.

hoi hoi samen

Het klinkt erg goed en had het gelezen maar had helaas nog geen tijd om wat terug testuren.
Nu maar even wat korts en ik beloof dat ik uitvoeriger zal reageren nog.
Ik ben niet samen met iemand maar alleen .
Heb wel interesse.

Groetjes eric

Nou Eric.

Vertel me eens wat je nu echt wilt!
Zelf ben ik er nog niet uit, wat het gaat worden Mollarca of de NL antillen.
Mallorca is dichter bij voor vrienden en Familie, zomers zijn er heerlijk, alleen vraag ik me af hoe daar de winters zijn.
En de NL-antillen is het altijd warm. (dat zou beter voor mij zijn)

hoi hoi,

Ik wil zowiezo in europa blijven omdat ik de antillen vooralsnog tever vind i,v,m, mijn kinderen.
Dus de antillen word het voor mij zeker niet en verder is het voor mij geen punt.
ik weet eerlijk gezegt ook niet hoe de winters daar zijn .
Ik weet alleen wel dat ik weg wil uit dit land.
groetjes eric