Wie wil er mee?! Emigreren Spanje!

Hallo iedereen!,

Ik ben een meisje van 19 jaar en heb al jaren de droom om te emigreren! Aangezien ik mij graag wil orienteren en het voor mij steeds dichterbij komt, ben ik op zoek naar iemand jongen/meisje die graag met mij mee wilt!

Begin 2010 zal ik mijn huidige opleiding (directiesecretaresse) afronden en full time gaan werken.

Ik ben van plan om rond eind 2011 te gaan emigreren! Ik dacht zelf aan Spanje!

Omdat het erg lastig is om alleen alles te regelen qua financien en omdat ik toch wel een beetje bang ben om alleen te gaan, ben ik dus op zoek naar iemand die dezelfde droom als mij heeft en dus ECHT wilt emigreren!

Ik hoop via deze weg iemand te vinden

http://debby18.wereldwijzer.nl/images/smilies/biggrin.gif

Groetjes,
Debby

http://stijl.wereldwijzer.nl/images/misc/progress.gif

Misschien tegen die tijd eens een oproepje plaatsen? Het is immers nog ver weg. Handige tip: ga een tijdje spaans leren in spanje. Zo bouw je een vriendenkring op en ontdek je mogelijkheden voor wonen en werken aldaar. Het is niet zo eng als je denkt. Been there done that.
Ik ga zelf nu voor onbepaalde tijd medio mei die kant uit in mijn campertje om te zien waar het schip strand. Marokko staat daarbij ook voor langere tijd op het programma maar gezien ik af en toe werk voor een spaanse band als fotograaf en ik altijd weer op spaanse mannen val zal ik er vroeg of laat wel voor goed eindigen. Tegen die tijd mag je me altijd mailen. Wellicht dat ik dan wel wat voor je weet.

Gaby

Ik zou gezien je leeftijd eerst beginnen met Spaans leren in Nederland en dan gewoon vertrekken en ervoor zorgen dat je zo weer terug kunt. Ik heb zelf 2 keer een halfjaar in Barcelona gewoond en dat beviel heel goed, maar waarom zou je niet de optie openlaten om weer terug te gaan naar Nederland als het niet bevalt? Ik zou ook altijd in mn eentje gaan, je leert snel mensen kennen in Spanje, helemaal als je in een grote stad met internationale ambiance gaat zitten.

Veel plezier!

hey debby,

ik zou zeggen kom gewoon af,ik zit hier al!:thumbsup:
momenteel nog op tenerife,canarische eilanden maar kan zijn dat ik nog een paar keer uitkijk naar een ander eiland,eerst eens een beetje de crisis afwachten…zit hier nu twee maand en tis echt de max!alle dagen mooi weer,hier gaat het NOOIT onder de 21 graden…heb er ook lang van gedroomd om het te doen en kad het beter veel eerder gedaan,als je hulp nodig hebt just let me know want het is allemaal niet zo simpel en je moet zorgen dat je met alles goed in orde bent,zowel in belgie als in het land waar je naartoe wil,misschien tot hoors!

stefaan

Wat doe je daar zoal stefaan behalve van de zon genieten? Ergens moet het geld toch vandaan komen om dat te kunnen doen. Of gewoon hard gespaard?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!

ja ook gespaard natuurlijk maar ik werk hier ook hé :teeth: heb maanden online zitten zoeken naar werk,er “gevonden” en naar daar gevlogen om te solliciteren bij alle werkgevers die interesse hadden,teruggekomen na een week en 6 weken later ben ik vertrokken…doen!het is een grote stap maar als je het echt wil moet je er gewoon voor gaan,ik heb alles opgegeven,mijn appartement,auto,werk…voor mij was het ook een sprong in het diepe maar dat is het altijd als je zo’n plannen hebt.het beste dat je kunt doen is alle bedrijven contacteren in de regio waarje naartoe wil.als je dan nog eens het vliegtuig neemt om te solliciteren maak je gelijk ook nog eens een goeie indruk,geloof me :teeth:
als je nog iets wil weten just ask :dag:

1 like

He Debby,

Ik wil ook weg uit Nederland en weet ook niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ik heb een jaartje in Australie gezeten… en toen dacht ik… zo kan het dus ook! Altijd lekker weer, minder stress! Natuurlijk ben ik niet beroerd om te werken, maar liever in die omstandigheden, dan hier in Nl.
Ik ben 23 en heb net mijn HBO-diploma behaald. Ben nu psychomotorisch therapeut, maar weet niet zeker of ik hier wat mee wil. Misschien wel iets heel anders. Wilde eerst richting Australie, maar daar kom je echt bijna niet binnen. Er is nu zelfs een visumstop.
Wat zou je voor werk willen doen in Spanje?

Mocht je wat info nodig hebben over emigreren naar spanje en het vinden van werk en huis, bekijk dan www.Latravia.com

Succes en bij vragen hoor ik het wel :wink:

hoi debby, als je echt geinterreseerd bent neem dan contact met me op. ik wil dit jaar of uiterlijk volgend jaar naar mijas costa -malaga emigreren

Beste Stefaan, Britt en Carmen!

Ik zou graag met jullie alle 3 contact willen hebben!

Als jullie willen mogen jullie mij natuurlijk toevoegen op msn zodat we even ervaringen kunnen uitwisselen, ideeen, enz enz.

Groetjesss!

beste mensen,

Ik zou al heel lang heel graag weg willen uit nederland en zou dat graag met andere mensen willen ondernemen.
Ben niet echt gebonden aan een land en vraag me af of er nog meer mensen zijn die graag willen emigreren maar dit ook graag met anderen wil doen .
Heb het in nederland wel een beetje gezien

groetjes eric

Ola, jij 19 jarige meid :slight_smile:

Zelf zit ik niet aan Spanje te denken, maar aan de Nederlandse Antillen. Ook vind ik het niks om alleen te gaan…

Mocht je nog niemand hebben gevonden, dan kun je een reactie aan mij geven.

Groeten, een 22 jarige jongeman :slight_smile:

beste, ik denk er ook aan te imigreren naar spanje .ik wil er graag een glazenwasserij bedrijfje opstarten .maar helaas weet ik niet of er aldaar een markt voor is .heb 15 jaar ervaring in deze branche.groeten piet

Piet,

Ik zou het om eerlijk te zijn niet weten. Maar de beste manier om erachter te komen is om erheen te gaan en aldaar met mensen te gaan praten. Per regio is het natuurlijk verschillend!

Succes,
Sander

Hey Allen,

Als je enige affiniteit met IT hebt of leuk zou vinden in een Amerikaans bedrijf te werken mag je mij je CV [EMAIL=“%20ernest_adriaansz@hotmail.com”]sturen.

Zit momenteel in Dublin en we verhuizen binnenkort naar Malaga!!!
Dank en groet,

Ernest

Hoi, ik ben in 2004 naar spanje verhuisd en woon er nog steeds. Ik zit op Mallorca en het bevalt nog steeds hoor!! Als ik je ergens mee kan helpen dan laat maar horen hoor. Of als je wat wilt weten…
maartenmallorca@live.nl

Hoi Debby,

Weet je zeker dat je samen met een onbekende wilt emigreren? Zoiets kun je toch het beste alleen doen, denk ik. En zo moeilijk is het niet om je uit te schrijven bij de gemeente en een reisverzekering af te sluiten.

Ik schreef me in 2006 twee weken fulltime bij een taalschool in Madrid in. Daar zaten meer mensen in hetzelfde schuitje en kun je elkaar helpen. Woonruimte is makkelijk te vinden en je maakt al snel vrienden die zelf al hun NIE hebben aangevraagd en vacatures hebben gezien.

Just do it!

HALLO DEBBIE,
Ik ben net terug uit Ecuador en wil graag nu iets dichterbij…bv naar Mallorca. Ik zat te denken een oproep te plaatsen om samen met iemand- man of vrouw- te gaan. Niet omdat ik bang ben of zo, want ik ben alleen naar Ecuador vertrokken en daar 5 jaar gebleven- maar gewoon om een gedeeld huishouden te voeren- als vrienden. Ik kan dan een wat groter huis huren met zwembad etc. Ik ben een stuk ouder- nl. 58 jaar en spreek natuurlijk inmiddels aardig spaans. Ik wilde in maart 2012 vertrekken omdat ik dan financieel ruimer zit en een inkomen van 1600 euro heb. Dat moet te doen zijn. Dus hierbij ook een oproep aan anderen om te reageren en samen te gaan.
je kunt ook reageren op mijn mail: [EMAIL=“poorter55@gmail.com”]poorter55@gmail.com
groetjes,
nomade

Hallo allemaal,
**Even voorstellen- nomade- vrouw- 58 jr oud en net terug van 5 jaar Ecuador. Ik wil nu iets dichterbij- anders zie je nooit iemand meer. Ik wil eind februari 2012 naar- het liefst Mallorca en zoek een maatje of 2 om samen een gedeeld huishouden te gaan voeren. Ik heb zelf een inkomen van zo´n 1500 euro en met nog iemand zouden we iets leukers kunnen huren. Bij voorbeeld met een zwembadje dat lijkt me heerlijk. **

Ik ben dus niet op zoek naar een relatie!! Wel wil ik een huishouden delen of zeker zijn dat er 2 jonge mensen een kamer willen huren!! Ik heb veel ervaring en kan jullie dan ook helpen met de spaanse taal.
Dus man of vrouw- oud of jong- reageer. Dat kan ook op: [EMAIL=“poorter55@gmail.com”]poorter55@gmail.com