Alleenstaande man gezocht voor emigratie Spanje

Ik zoek een leuke niet rokende alleenstaande man van 35-45 jr die net als ik graag weg wil uit Nederland en in Spanje wil gaan wonen.

Zelf ben ik een alleenstaande moeder met 2 zoontjes van 10 en 13.
Ik heb een onderneming en de werkzaamheden gaan voor mij gewoon door in het buitenland. Ik zelf heb dus al werk als ik emigreer. Misschien heb jij ook een onderneming misschien via internet die daar gewoon door kan gaan.

Ik rook niet, gebruik geen drugs, en ben geen drinker of uitgaanstype.
Ik sta open voor vriendschappelijk delen van een huis als huisgenoten, maar sta ook open mocht er meer ontstaan tussen ons.

Graag zou ik een mooie nieuwbouw finca delen (een half uur ten zuiden van Alicante - 15 min van de kust) in een rustig dorpje waar meerdere Nederlanders, Duitsers en Engelsen wonen. De finca heeft 3 slaapkamers (waarvan ik met mijn jongens minimaal 2 van nodig hebben), een mooie keuken, 2 badkamers en een tuin van 2000 of 3000 m2. die helemaal omheind is dus ideaal voor honden. Ik zelf heb 5 honden die daar heerlijk kunnen rondrennen, en als je zelf ook huisdieren hebt zijn deze ook welkom. Alle dieren zijn welkom in deze woning ookal is het een huurwoning. De huur ligt rond de 650 - 900 euro afhankelijk van of je een nieuwbouw woning kiest met zwembad. De goedkopere hebben een tuin die nog aangelegd moet worden en daar mag je zelf ook een zwembad in plaatsen evt.
Ik hou van natuur (maar ben zeker geen geitenwollen sokken type), doe graag dingen als zwemmen, fietsen door mooie omgeving, kano varen, verder werk ik erg hard aan mijn onderneming.

Wie heeft er interesse mij te leren kennen en met mij mee te gaan voor een nieuw leven in een rustigere omgeving en een minder gejaagd leven te hebben in een beter klimaat. Ik zie het niet zo erg zitten om alleen met mij kinderen te gaan omdat je samen toch sterker in je schoenen staat.

Stuur me een mailtje met foto. Dan krijg je altijd fotos van mij terug uiteraard.

Ik heb zelf ook in Amerika gewoon (New England in het noordoosten) ben er zelfs geboren en heb de Nederlandse en Amerikaanse nationaliteit. Dus als je ook interesse hebt in Amerika is dat evt ook nog een optie.

simpel vraagje heā€¦ Waarom ga je niet gewoon? Je hebt dus een baan en een huis op het oog. Lijkt mij dat de afwezigheid van een leuke single man je niet hoeft tegen te houden. Die lopen daar ook genoeg rond in het wildā€¦ En beter nog; zijn nog spanjaarden ook. Waarom wil je anders naar spanje? Toch niet om in een klein nederland onder de zon te wonen? Maar goed wie ben ikā€¦

1 like

Ik begrijp niet waarom jij je stoort aan mijn oproep. Ik ben gewoon single, zoek een leuke man, en sinds ik ook nog naar Spanje wil zou het fijn zijn iemand te vinden die ook wil verhuizen samen met mij als het klikt. En nee ik zoek geen Spaanse man, en ik ga ook niet naar Spanje omdat ik daar Spaanse mannen kan vangen. Mijn motivatie om te verhuizen is een heel andere. En wel de ruimte, natuur, rust, zon, zee en een mooiere woning waar ruimte is voor mijn huisdieren. En natuurlijk kan ik ook alleen, wat ik als ik niemand hier vinden zal ook zal doen. Maar het is gewoon leuker als je zo iets kan delen met iemand. Dus kijk ik eerst of ik hier een leuke man kan ontmoeten in Nederland met dezelfde interesses.

Je maakt ervan dat ik me stoor aan je oproep en insinueert nu dat je zou moeten gaan om spaanse mannen ā€˜te vangenā€™ maar dan verdraai je wel mijn woorden. Het was een normale vraag. Ik snapte de oproep niet geheel. Ik snap ook wel dat je het leuker vind om met iemand te gaan maar het leek erop alsof je nog op die persoon wachtte om de stap te zetten terwijl ik dacht: waarom ben je niet gewoon al weg. Sommige mensen zijn te bang om de stap alleen te zetten en ik zeg dus niet dat het voor jou geld, ik vroeg het alleen.
Hoe dan ook ik wens je heel veel sterkte, plezier en geluk. Mocht je alleen gaan dan ben ik er ook zeker van dat je aldaar wel snel genoeg mensen leert kennen en wie weet dus ook wel een leuke vent. Spanjaard of niet.

Ik wil toch weer even reageren op je berichtje.
Ik durf dit soort stappen zeker alleen te ondernemen. Ik heb al jaren in Amerika gewoond en die stap nam ik toen der tijd ook alleen. Daarnaast geloof ik erin dat je zo snel mogelijk moet mengen en socializeren met de lokale bevolking om geaccepteerd te worden. En ook snel de taal moet leren. Maar ik ben niet geinteresseerd in Spaanse mannen aangezien die over het algemeen niet diervriendelijk zijn. Ik heb zelf 5 honden uit Spanje en hoewel ik hou van het land zou ik niet een man willen waarbij een dier nog minder waard is als een oude schoen.
Dus heren mijn interesse gaat echt uit naar Nederlandse mannen.

Kun je niet makkelijker een Nederlandse man vinden die al in Spanje woont? Zijn er aardig wat volgens mij :wink: good luck in ieder geval!

hallo ik las je berichtje dat je wil verhuizen , ik zelf heb ook al een tijdje die plannen ben al bezig om daar aan de slag te gaan , ben al internationaal bezig en heb al een paar klussen in spanje gehad , ben al een tijd vrijgezel en werk over heel europa en soms daar buiten zoek een goede plek om me te vestigen buiten nederland we kunnen best met elkaar mailen en in een ander bericht kan je ook mijn email adres krijgen gr. pjotter:dag:

Ik begon net te denken van er komt geen enkele zinnige reactie hier op mijn advertentieā€¦enkel bemoeials. Gelukkig dat ik van jou dan wel een normaal berichtje ontvang. Mail me maar op [EMAIL=ā€œh1000m@hotmail.comā€]h1000m@hotmail.com spreken we daar verder

hallo ,ik ben nu online en heb je toegevoegd gr pjotter:dag:

Ik ken genoeg spanjaarden die heel goed voor hun dieren zijn. Over het algemeen zijn spaanse mannen niet diervriendelijk is een, mijns inziens, te generaliserende opmerking. Zeker de jongere generatie heeft een andere mentaliteit. Uiteraard zijn er helaas (te) veel die niet goed voor dieren zijn, en dat kom je vnl op het platteland tegen.
Op voorhand alle spanjaarden in een hokje duwen en ā€œafschrijvenā€ lijkt me geen goede start van het integratieproces en dat staat los van het feit of je alleen of met een NL man naar Spanje emigreert.

Hoi, we zijn nu alweer 3 jaar verder, is het al gelukt.
Groetjes
Leuke man uit Frankrijk

Hallo leuke dame
Wat een geweldig initiatief van je!Wil ook zo graag naar Spanje,maar als je 66jaar bent en alleenstaand is dat een grote stap!
Heel veel geluk op je levenspad.Wil graag het verloop volgen.nelliebijdesluis@live.nl

SUKSES!!!

p.s.Als gastvrouw-zaak of huiswaarneemster hou ik me aanbevolen! Facebook Nellie bij de Sluis

Geahte.
Hierbij wil ik graag meer informatie ontrend jou plannen om te emigreren naar Spanje ofā€¦
WAT IK NIET GOED BEGREPEN HEB IS WAT JE BEDOELT MET JE EIGEN ZAAK ?
Zelf heb ik altijd en bouwbedrijf gehad,maar heb ook horeca ervaring en diploma in verwerking van vleeswaren wat laat verstaan ik slager-trateur=kok ben.
Graag wilde ik ook emigreren maar heb op dit ogenblik niet meteen en voorkeur naar welk land dit zou mogen zijn,welk te maken heeft met de werk mogelijkheden welke ik daarbij zoek.
Hoopelijk is dit voldoende informatie om en antwoord op men email te krijgen ook al is deze negatiefā€¦zou ik mischien alzo meer info over emigreren aan de weet komen.
In afwachting met vriendelijke groeten,

Stig,

Hallo Stig
Woon je al in Spanje?

mvg Nellie bij de Sluis

Hallo Nellie,
Neen ik woon nog niet in Spanje,maar voor alle duidelijkheid zoek ik te emigreen naar ?
dat vraagteken is bedoelt voor en land waar ik naartoe kan en dit dan wel in combinatie met wat werk en inkomen.
Het zou toch aangenamer zijn om verder te dicusieren op men persoonlijke email anjema@live.be
Hoop van u nog wat te mogen horen en ben vooral benieuwt onder welke omstandigheden u in Spanje verblijft
Bedankt Stig,

Misschien een oproepje in een dating- site , krijg je waarschijnlijk toch meer respons als op een reis- siteā€¦

Suc6 :biggrin:

Joh lijkt mij wel een goed plan te druk hier :+1:t2:Gr marco