Emigreren Spanje

Wie o wie kan mij meer vertellen over emigreren naar Spanje? Wie woont en werkt daar al en kan ons alle ins en outs vertellen?
Wij (man, 34 jaar, vrouw 26 jaar en zoontje van 9 maanden ) zijn van plan te emigreren, het liefst naar de Costa Brava vanwege de opgedane contacten en mogelijkheden. Hoe vindt je bijvoorbeeld werk? Welke instanties moet je af? Hoe zit het met huizen kopen of huren?

Hallo,
Ik ga waarschijnlijk deze zomer hetzelfde doen met mijn vriend, emigreren naar Spanje dus. Heb dan ook dezelfde vragen als jij, alleen wij hebben al een huis daar. Verder vraag ik me ook af hoe het daar gaat met het zoeken van werk, het regelen van alle papieren e.d.
Als je wat info hebt laat het me dan weten a.u.b. Zodra ik wat weet zet ik het op de site.
Bedankt,

groetjes Laura

hey laura, om informatie te vinden over de papieren en dergelijke kost best wat tijd. Ben al best lang bezig met zoeken en heb niet echt veel gevonden. Bij de ambasade vind je ook niet erg veel info. wel vind je handige tips. volgens mij moet je in contact komen met mensen die daar al wonen. Hoop dat als je wat vind je het erop zet.

groeten EM

hallo allemaal kijk eens op www.emigratiebeurs.nl daar staat alles over emigreren veel succes

Heyz people, iemand nog interessante informatie gevonden over het emigreren naar España? nog goede website’s of gewoon info of misschien contacten ? S.V.P zeg het me !!! alvast bedankt.

EM

Hallo,

Er zijn inderdaad wel sites waar je informatie kunt vinden, maar als je een vraag stelt duurt het vaak nogal lang voordat je iets terug hebt. Ik ga maar eens vragen bij familie in Spanje, want ik ben ook via het web verder niks meer te weten gekomen. Zodra ik nuttige info heb, horen jullie het.

Laura

Goedenavond beste mensen.

Ook wij zouden graag wat info willen over het wonen in Spanje. Wij willen ons daar waarschijnlijk permanent vestigen. Het liefst in de buurt van Benidorm of Torremolinos. En ook het liefst een 3 kamerappartement met lift en graag huren. Ik heb ook al wat info op het net gezien, maar dat is bijna alleen koop of tijdelijke huur.

Misschien weet iemand van jullie nog sites waar ik eventueel kan zoeken. Of weet iemand nu al hoe en wat! Ik lees het graag hier!

Alvast bedankt, Roanna.

Hey iedereen, ik ben nog steeds hard aan het zoeken maar… helaas met weinig resultaat :frowning: hoop dat er snel mensen zijn die wat nuttigs vinden en hoop dat iedereen die wat vind het op het forum zet…

BTW : Het roer om… (programma op rtl4 ) is best nuttig om naar te kijken i.v.m zaken in het buitenland…

Wanneer ik iets vind zet ik het er meteen op … suc-6 iedereen. Blijven zoeken.

EM

Hallo allemaal!

Ik ben zelf 2 jaargeleden geemigreerd naar Tenerife, en waar ik echt ontzettend veel informatie uit heb gehaald over werkelijkwaar van alles en nog wat en over werkelijk alle zaken aangegaande een emigratie, is uit dit boek/ uit deze boeken:

" Wonen en werken in Spanje" en “Wonen en kopen in Spanje” van P.L.Gillissen van de uitgeverij Guide Lines. (045-5754218/fax:045-5754535)

Echt een aanrader voor iedereen die met serieuze emigratie plannen rondloopt!

Groetjes, Fleur.

Niks gevonden?
Zoeken jullie wel?

Kijk eens op “Wonen in Andalucía” (http://geo.ya.com/cazallasierra) en wordt lid van “Van Nederland naar Spanje” op http://groups.yahoo.com/group/VanNederlandnaarSpanje/ en stel je vragen ook op http://www.spanjeforum.nl.

En voor de rest is dit nou ook precies het avontuur van emigreren naar Spanje: dat je veel zelf uit moet zoeken en niet alles 100% van tevoren zeker weet. Want dat is nl. ook precies de essentie van het leven in Spanje!

Succes en geniet van het avontuur!

Linda
:rolleyes:

1 like

hoi roanne
ik woon al 4 jaar in torremolinos, dus als je vragen hebt over het wonen en werken in torremolinos… vraag maar raak!
de chat groep die linda al schreef is erg interesant, ben daar zelf ook lid van en er wordt vele belangrijke informatie uitgewisselt over emigreren naar spanje. succes
saludos
ingrid

Hallo iedereen,

Wij verhuizen naar Spanje voor september dit jaar (dan moet de jongste dochter naar school) zijn er mensen die al in cartagena, mazarrón of de kant van murcia wonen?

Ilse

Lees op mijn site www.naarbarcelona.nl alles wat je moet weten over emigreren naar Spanje/Barcelona. Wij zijn 3,5 jaar geleden zelf geemigreerd en weten precies hoe het moet.

groet

Ted

Hallo allemaal,

Wij zijn zelf begin 2005 naar Andalusie verhuisd. We hebben het hier ontzettend goed naar onze zin. Je kunt onze belevenissen lezen op onze site:
www.hetroerom.com

Hier vindt je ook het informatieve deel ‘Informatiepunt Emigreren naar Spanje’ waarin je veel nuttige informatie kunt vinden.

Daarnaast organiseren wij ook bijeenkomsten voor Ondernemende Nederlandstaligen in Andalusie. Wil je hier meer over weten, kijk dan eens op www.nedwerk.inandalucia.com

Groet uit Arcos de la Frontera,

Nancy Swaanen

Hé mensen, het spanjeforum.nl is zeker een aanrader, toets emigreren in de zoekbalk en alle vragen worden bijna beantwoord…maar een beetje Spaans praten, opend meer deuren als alle wijsheid.Succes!!

Hey Linda,

Leuke tip! Thnx!

Ik woon nu sinds april in Spanje (in ´t schone zuiden) en volgens mij is het gewoon een kwestie van ¨ervoor gaan¨. Spanje is een land met een hoge werkeloosheid, dus zorg dat je je kan richten op jobs waar de Spanjaarden (toch) geen kans maken. In het zuiden zijn dat bijvoorbeeld nog steeds de banen waar talen voor nodig zijn.

Wat je echt NODIG hebt om in Spanje te werken is een TARJETA DE RESIDENTIA en een sociaal verzekeringsnummer. Want ook al zijn we ¨één Europa¨, hier zeggen ze dan doodleuk ¨ja, maar jullie codes begrijpen we niet, dus je moet er één van ons hebben¨. Het is niet moeilijk om aan te vragen, maar het duurt een behoorlijke tijd. Tja, het gaat op z´n Spaans.

De tarjeta kun je aanvragen bij het commissariaat van de stad waar je woont/gaat wonen. Je krijgt dan een lading formulieren die je in moet vullen, ook moet je van het stadhuis een bewijs van inschrijving hebben. De sociale verzekering kun je daarna regelen.

Zoals ik al zei: moeilijk is het niet, maar het duurt lang, dus houd daar rekening mee!

Liefs,
Carolina

Hola,

We hebben anderhalf jaar in Spanje gewoond met de 4 kids.
We zijn nu voor een aantal maanden terug om ons project uit te bouwen en vertrekken vanaf deze zomer opnieuw.
Kijk eens op de website www.masdeleandro.be of stuur een mailtje.

Groetjes,

Mario

Oh ja.
Als je gerichte vragen hebt over emigreren, stuur ze gerust door.

Mario

:SPAIN: Op deze site vindt je alle informatie die je maar wenst over wonen en werken in Tenerife. www.tenerife-plaza.com voor een ieder die denkt te emigreren en of op vakantie te gaan naar Tenerife is dit heel nuttig.

Hallo allemaal,
Wij wonen al 9 jaar in Tenerife en heb de nodige ervaring met emigreren en aanpassen in Spanje. Hierover heb ik een website gemaakt: www.tenerife-plaza.com, met alle informatie die je maar kan wensen, hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Met vriendelijke groeten Nora