Wie wil er mee?! Emigreren Spanje!

Hoi Eric! Ik ben het ook van plan, maar ook ik ben er nog niet uit precies waarheen…ik heb eigenlijk 2 plekken in me hoofd… USA rondom San Fransisco-LA en Spanje.Ik heb met allebij wat. Zo ook mensen wonen die me kunnen helpen eventueel.
Ik wil weg omdat ik het zo gehad heb hier…Ik kan gewoon mijn draai niet vinden en ik ben bang dat het hier nooit gaat lukken met mij.
En juist op een andere plek denk ik van wel.Nederland is mijn plek gewoon niet.
Tis alleen goed plannen, weten wat je wilt, een hoop regelen/uitpluizen en de financieen goed op orde krijgen…
Heb jij al wat in je hoofd? En waarom wil jij graag weg?
Oh ik heet Karin trouwens…

Hallo beste mensen,
Ik heb inmiddels 2 geinteresseerden met wie ik mail en met wie ik verschillende taken wil verdelen…zoals mogelijkheden zoeken en huisvesting. Als jullie geinteresseerd zijn…dan een mail naar: [EMAIL=“poorter55@gmail.com”]poorter55@gmail.com
In middels is Portugal en de canarische eilandanden als optie genoemd en we zijn aan het zoeken. Ik wil het dit keer heel anders doen…beter plannen etc.
een lieve groet,
nomade

Heb hetzelfde gevoel, ik kan mijn draai hier niet vinden, ik wil weg, wie gaat mee , ik heb paar leuke projecten

carmen, ben je al weg?

Eric, how about you? steeds in NL of al weg?

He carmen ik ben benieuwd naar je ideeen en projecten. Zelfde geld voor nomade. Ik kan niet zoveel met de berichtjes ik wil weg ik ben het hier zat. Wat ben je dan zat en wat denk je dat in spanje portugal of de canarische eilanden zoveel anders en beter zal zijn? Ik heb zelf in spanje gewoond namelijk en ben ook wel bezig met uitkijken naar een landje in portugal of spanje. Hoe of wat daar heb ik wel ideeen bij maar weet niet of ik dat nu wil of daar lekker naar toe wil werken voor als de tijd rijp is en wellicht ook met anderen mensen met dezelfde instelling zo een project te delen. Tot nu toe heb ik een vriendin die goed bij me aansluit qua dromen en ideeen maar ik ben altijd geinteresseerd om meer mensen te ontmoeten met dezelfde dromen.

Maar als ik het in nederland echt al zo vreselijk vond allemaal was ik wel op de bonnevoi gegaan. Mijn ouders wonen in portugal en daar kan ik sowieso wel terecht. Ik heb een leuke camperbus en gaan met die banaan. Je ontmoet altijd onderweg wel mensen, vind baantjes al zijn ze tijdelijk of tegen kost en inwoning maar veel geld is er niet voor nodig je geluk te beproeven en te kijken waar het schip strand. Ik houd juist niet van nederland vanwege al dat georganiseerde en het toekomstgerichte. Ik leef liever bij de dag. Daartoe ben ik nu ook erg in staat in nederland door dat ik zelf heb gekeken waar voor mij de knelpunten lagen en hoe ik daar verandering in kon brengen. Zo ben ik een eigen bedrijfje begonnen dat nu meer en meer op een culturele stichting begint te lijken en waarin ik vee van mijn creativiteit kwijt kan en waarmee ik ook nog eens likewise mensen ontmoet. Ook hier is dat mogelijk. Neemt niet weg dat portugal of spanje aantrekkelijk weer en aantrekkelijke grondprijzen hebben en dat er mogelijkheden zijn voor het creeren van werk maar je moet wel creatief zijn en een doorzetter. Zeker als je je wilt vestigen daar en niet een paar ton op je bank hebt staan. Werk zoeken is daar werk maken anders vind je niet snel wat.
Ik denk dat het mij niet zozeer om de plek gaat maar om de vrijheid. Ik houd van reizen en mensen ontmoeten. Niet honkvast zijn maar een fijne thuisbasis hebben. Dat mag gerust een mooi stuk land zijn dan zet ik er wel een caravan op. Zelf een oude ruine op knappen en genieten van dat proces. Dat hoeft niet snel een of ander nieuwbouwproject te zijn. Ik ben me al jaren aan het orienteren maar er is teveel in het leven en bezit levert verantwoording en dus ook bepaalde lasten met zich mee wat me tegen houdt.

Beste allemaal,

Ik heb misschien alles wat jullie missen en wat ik nodig heb, ook al ben ik er nog niet goed uit. Maar bonne, je weet maar nooit.

Ik ben Nu In Madrid al enkele maanden en ik heb normaal gezien een telefoon centrale die oproepen doorgeeft aan bedrijven. Dit is misgelopen omdat ze hun werk niet goed meer doen. Daardoor ben in verplicht om terug naar België te gaan om terug alles op een rijtje te zetten. Het werk zou zijn, telefoons beantwoorden, artikels schrijven, opzoekingen doen, …
Nu was ik aan t denken om een telefoon centrale op te zetten in tenerife of in Madrid maar het moeten wel nederlandstalige personen zijn. Daarmee laat ik hier een berichtje. Ik spreek spaans, heb hier in madrid (colmenar de viejo) familie en een spaanse vriendin, dus als je spaans wilt leren, dat zal snel genoeg gaan. Voor de rest kan ik hier direct voor een huis zorgen, ook is dat voor Tenerife. Dicht bij strand met zwembad, fitness,jacuzzi,… In Madrid zal het meer een chalet worden met zwembad. Zeer groot maar wel geen zee, en 35 min. van Madrid centrum. Ik ga daar persoonlijk niet graag omdat het daar duur en druk is.
Ik kan voor kost en inwonen zorgen en eventueel een extra vergoeding.
Ofwel ga ik gewoon terug naar België en zoek me een nieuwe centrale… En daar heb ik nu echt geen zin in. Het zou voor minstens 3 maanden zijn en als alles goed gaat voor langere tijd. Alles is mogelijk. Ook niet onbelangrijk: Als je het werk onder de knie hebt, kan je het doen waar je wil! Het enige wat je nodig hebt is internet, computer en telefoon. Maar dat is pas mogelijk na alles perfect loopt.

Laat me weten wat jullie daarvan vinden? Ik denk dat 3 mensen ideaal zou zijn

groetjes

Koen

Hoi,

ik woon al 7 jaar in spanje op Mallorca. Hier weet ik wel centrales en ook vind ik personeel. Maar geen product om te verkopen…
Ik heb zelf een computershop en heb veel call centers en internetcafe´s als klant. Ze komen en gaan hier en zo staan er veel ingerichte centrales leeg.

Maar als er nog mensen interesse hebben om hier te komen werken en wonen, ideen genoeg hier. Ook zoek ik muzikanten en 1 iemand voor mijn huishouding.

groetjes,… maarten

maartenmallorca@live.nl ook voor msn