Weet dat ik weg wil uit dit land, maar het liefst in Europa i.v.b kinderen, maar waar ik heen wil maakt me niets uit. bla bla bla
Kom op zeg je weet toch waaar je naar toe wil?
Hou al die mensen niet zo aan het lijntje:mad:
gr: Claire.
Weet dat ik weg wil uit dit land, maar het liefst in Europa i.v.b kinderen, maar waar ik heen wil maakt me niets uit. bla bla bla
Kom op zeg je weet toch waaar je naar toe wil?
Hou al die mensen niet zo aan het lijntje:mad:
gr: Claire.
beetje jammer deze reactie en toont erg weinig respect uit voor een ander claire.
Ik hou niemand aan een lijntje en ja al is het belgie of duitsland dat vind ik helemaal niet zo belangrijk.
en ja ik ben gescheiden en heb kinderen die ik ook af en toe wel wil zien en dan is europa goed te behappen en word bijvoorbeeld de antillen erg lastig.
Maar nogmaals bedankt voor het begrip wat je kan opbrengen claire.
vriendelijke groet eric
Ik weinig respect, hahaha echt wel, kijk maar eens op emigreren maar niet alleen.
Ik heb heel veel respect eric, heb jij dat wel?
En het maakt jou echt niet uit waar je naar toe wil, waarom doe je wel moeilijk om naar de antillen te gaan?
ja ja je kinderen, dat weet ik intussen wel, zij kunnen ook naar jou komen, en jij naar hun.
tja de vliegtickets zijn dan wel wat duurder en de reis wat langer, maar weet je wel wat je mist??
vind je het goed dat ik deze discussie met jou ga stoppen want gezien jouw uitspraak over dat die kinderen naar mij kunnen komen.
school en dergelijke sta jij niet bij stil maar nadenken is gezien jouw uitlatingen niet echt je sterkste kant zie ik al .
en ja ik weet dan wat ik mis .
Ben door mijn werk wat ik in het verleden heb gedaan met namen op de antillen geweest.
Mocht je op een normale wijze nog contact willen onderhouden prima en anders wil ik je graag verzoeken je verder niet meer met mijn zaken te bemoeien .
Heb in zo’n over en weer geruzie niet echt veel interesse.
Met vriendelijke groet eric
Wat is daar zo gek aan. dat je kinderen ook naar jou kunnen komen, of jij naar hun.
Is leuk voor ze, een leuke vakantie. of gaan ze nooit met vakantie?
pfff kijk even naar je zelf zeg.
Tjonge jonge nou meissie je hebt gelijk hoor ben je nu blij?
Dit soort dingen wat je hier dus mee maakt zijn nu mede de redenen dat ik hier zo graag weg wil.
Gewoon zonder dat iemand zich verdiept in verdere achterliggende gedachten daarop een mening te moeten geven die dan ook nog eens beledigend danwel schofferend is.
JA typisch nederlands.
Doe me een lol en laat me met rust
En als je het goed vind voel ik me niet geroepen om tegen iemand als jij uitleg tegaan geven waarom dat niet zou kunnen want dat zou je naar aller waarschijnlijkheid toch niet begrijpen.
toch weer met vriendelijke groet eric
Wat nou weer, vraag toch een normale vraag? als mijn kids vakantie hebben gaan we met ze allen naar mijn vriend in het buitenland!
Je bent zelf erg AZO, typisch Nederlans!
Je kan er wel wat van hé.
en heb zelf ook nooit antwoord gehad op mijn vraag,( emigreren maar niet alleen.) dat vind ik van jou zo azo.
Respect ken jij dat wel, vast niet, anders hat je wel even Normaal en niet zo onbeschoft gereageert.
Voor die persoon Isa heb ik pas respect, wat een doorzetter is dat, en als je wat vraagt (waar jij GEEN antwoord op zal geefen) geeft ze gewoon antwoord:zon02: daar heb ik zo veel respect voor!!!
maar dat zou jij naar aller waarschijndelijkheid toch niet begrijpen.
Gr: Claire
Hoi Eric.
Ben ik weer even, maar ben er straks een tijdje niet.
i.v.b. ziekte.
Ben er al een beetje uit, Zit te denken aan Mallorca. (heb daar een vriendin wonen, en misschien kan zij mij (ons) een beetje helpen.)
Een goed idee, dat het Mallorca word?
of vind je het echt niets?
Zit ook te denken aan Portugal, daar heb ik ook een vriendin die daar woond.
denk dat het best wel handig is als er al wat nederlanders wonen, of niet soms eric?
Met vriendelijke groet Isa.
hoi hoi isa,
Dat zou heel mooi zijn meissie als je van daar uit hulp kan krijgen.
En ja mallorca of portugal lijkt mij niet een slechte keuze.
Ook kan het inderdaad heel goed zijn als er al wat nederlanders wonen want die kunnen je dan wat op dreef helpen en kan je ook gemakkelijker om hulp vragen.
Ja isa een uitstekend idee en ik hoor graag verder van je
met heel veel vriendelijke groeten eric haha
**Lieve mensen, **
**Ik herken dit zo goed. Het gevoel om te vertrekken. **
Ik ben 45 jaar en heb al het grootste gedeelte van mijn werkbare leven achter de rug. Ik ben nu echter op een punt gekomen dat ik een andere interpretatie wil geven aan mijn leven. (leven met passie)
**In 2006 werkte ik 1,5 jaar als vrijwilliger (ik had een jaar gespaard) voor een stichting in Urubamba, Perú. Ik was docent Engels en had daarnaast nog veel andere taken. Ik leefde met Passie en was gelukkiger dan ooit. Geen **gejaag, een prachtig land, rust, voldoening. Vrijwillligerswerk is nu helaas niet meer mogelijk, anders stapte ik vandaag nog op de vliegtuig. Het is een een grote uitdaging om een betaalde baan te vinden in het buitenland. Laat ik gewoon eerlijk zijn. Het is gewoon moeilijk. Maar ik blijf actief zoeken, want elke vezel in mijn leven, schreeuwt om verandering, en het volgen van mijn hart. Dus Emigreren, waarom ook niet!!
Heb je tips of advies?? laat het me weten. Alvast hartelijk dank.
Liefs, Oni
**Lieve mensen, **
**Ik herken dit zo goed. Het gevoel om te vertrekken. **
Ik ben 45 jaar en heb al het grootste gedeelte van mijn werkbare leven achter de rug. Ik ben nu echter op een punt gekomen dat ik een andere interpretatie wil geven aan mijn leven. (leven met passie)
In 2006 werkte ik 1,5 jaar als vrijwilliger (ik had een jaar gespaard) voor een stichting in Urubamba, Perú. Ik was docent Engels en had daarnaast nog veel andere taken. Ik leefde met Passie en was gelukkiger dan ooit. Geen gejaag, een prachtig land, rust, voldoening. Vrijwilligerswerk is nu helaas niet meer mogelijk, anders stapte ik vandaag op het vliegtuig. Het is een grote uitdaging om een betaalde baan te vinden in het buitenland. Laat ik gewoon eerlijk zijn. Het is gewoon moeilijk. Maar ik blijf actief zoeken, want elke vezel in mijn leven, schreeuwt om verandering, en het volgen van mijn hart. En emigratie, waarom ook niet.
Heb je tips en of adviezen…. Laat het me weten.
Hartelijk dank
Liefs, Oni
Ik begrijp jou heel goed ONI!
Ik ben net 49 geworden, heb al een paar jaar de ontdekking bij mezelf gedaan dat ik alleen nog maar wil leven met passie…Ook ik zit vast aan (oude) patronen en de realiteit dat er gewoon brood op de plank moet komen…Ik heb ook kennis gemaakt met een volkomen andere manier van in het leven staan en dat beviel me erg goed. Gewoon basic , geen stress maar o zo gelukkig!
Ik heb dit in Frankrijk ondervonden, maar zou erg graag een periode in Australie wonen/ reizen.
Het is gewoon niet mogelijk meer voor me om deze ervaring te negeren, ik weet alleen nog niet hoe ik er vorm aan moet geven.
Ik denk met je mee en sta ook open voor tips/adviezen…Ik zou het roer wel helemaal om willen gooien!
ongeveer 8 jaar geleden hebben wij ook de knoop doorgehakt en na een jaar van voorbereidingen zijn we uit Nederland vertrokken naar Costa Rica.
Dat was niet helemaal toevallig. Ik had en heb hier in Costa Rica al familie wonen en kende het land al een beetje van eerdere bezoeken aan dit land. We hebben in NL alles verkocht en hebben nu alleen nog een koffer met wat winterkleding bij een van onze dochters staan. Want onze kinderen hebben we ook achtergelaten. Ze stonden allemaal op eigen benen, maar vonden het natuurlijk niet helemaal zo leuk. Later hebben ze ons hier in Costa Rica bezocht en weten dus hoe wij hier wonen en werken. In Costa Rica aangekomen hebben eerst een auto gekocht en zijn we het land gaan rondrijden. Overal aangeklopt en gevraagd naar ervaringen van anderen, vragend naar waar wat leuks te koop zou zijn. We wilden een B&B beginnen, omdat we daar goed in zijn. Na een maand of drie goed zoeken en discussies,kwamen we ons ideale plekje tegen en hebben het gekocht. Er stond al een gebouw, er was al een zwembad. We konden meteen beginnen. Met het geld dat we uit NL hadden meegenomen konden we een eigen huis en nog drie leuke bungalowtjes bouwen. Na een jaar hard ploeteren, met je neus er boven op, was alles klaar. Maar een B&B draaiende houden is niet zo moeilijk, wees gastvrij, biedt de mensen een heerlijke vakantie aan en het zal goed komen. Maar de grote vraag was, hoe komen we aan klanten? Want dat is het meeste werk: marketing! Denk niet dat ze zomaar allemaal bij jou langs komen. O nee, daar moet je heel erg je best voor doen. Veel op het internet rondsurfen, je naam achterlaten, vragen beantwoorden, forums bezoeken, enz.
Voor al die mensen die uit NL willen vertrekken kan ik het advies geven om eerst eens 3 maanden vrij te nemen en alvast een kijkje te gaan nemen in het land van je dromen. Dat lijkt een hele investering maar is eigenlijk niets als je ergens naar toe gaat waar je heel lang of zelfs voor altijd gaat wonen. Als je dat er niet voor over hebt, moet je je afvragen of je het eiegenlijk echt wilt. Praat daar met iedereen, proef de cultuur, weet hoe de dingen er werken, neem niets zomaar automatisch aan. (In NL is het logisch dat je eerst een rekening afwacht voor je betaald, nou hier niet, betaal je electrarekening op tijd, ook al heb je nog geen rekening gekregen, want ze sluiten je gewoon af) Bereid je in NL al goed voor, weet wat de huizenmarkt doet, hoe je een auto koopt, wat de eisen zijn voor een verblijfsvergunning, welke belastingen je moet betalen, en het allerbelangrijkste: LEER DE TAAL!
En ga je er van door: Neem vooral voldoende geld mee, zodat je daar iets mee kunt opzetten en de eerste drie jaar het kunt uitzingen. Houdt geld achter de hand als je toch weer terug moet naar nederland, omdat de inburgering niet gelukt is. Want wonen in een ander land lijkt allemaal rozengeur en maneschijn, maar dat is het niet altijd! Je moet heel goed tegen teleurstellingen kunnen.
Hoi Eric, ook ik heb een diepgewortelde wens om uit Nederland te gaan. Ik ,een 53 jaar oude man-of eerder jong- van origine een Indonesier, ben sinds kort de mogelijkheden aan het bekijken om de daad bij het woord te voegen.
Wellich zal ik op vele problemen stuiten maar laat de hoop niet zakken.
Moet wel mijn home achterlaten, mijn kids enz. Ben gescheiden en nog steeds vrijgezel.
Vanuit mijn situatie gezien zijn de mogelijkheden legio, heb geen partner waar ik mee rekening moet houden en de kids steunen me altijd.
Ik heb mijn pijlen gericht op Bali of Thailand maar ben nog nooit daar geweest.
4 jaar geleden wel in mijn geboorteland gezien maar daar wil ik mij niet settelen.
Wil ook niet een sprong in het diepe maken, mischien kunnen wij samen even brainstormen over hoe en wat, de mogelijkheden bekijken enz.
Afijn, ik lees je reactie wel,
Groet, Samuel
Hoi samuel
Ja ik ben ook gescheiden en ben nog steeds vrijgezel.
Denk dat het goed is om samen eens te brainstormen .
Misschien eens over de mail of telefoon.
groet eric
Hallo allemaal !
Ook ik (44 jaar…single…dochter van 8 die ik uiteraard ook meeneem) ben al enige tijd bezig met een emigratie-plan. Het blijkt nog niet zo eenvoudig allemaal…pppffff…
Dus mensen met dezelfde “dromen” …mail me…wie weten kunnen we elkaar nog helpen !
PS. Ik heb nog geen concreet land in gedachten…
Hoi pradadevil,
Ik heb wel iets in gedachte maar daar moet dan ook wel iemand zin in hebben.
Het valt inderdaad niet mee daar heb je gelijk in en zeker als je het alleen moet doen.
Dan is het voor jou ook nog eens lastiger met je dochter.
Ook ik single en wil graag hier weg maar niet aan de andere kant van de wereldbol omdat ik toch ook graag af en toe mijn kinderen zie .
Misschien kunnen wij samen wat opzetten in het buitenland.
Als je wil zou ik best eens samen willen mailen en of bellen of we er niet samen uit kunnen komen.
Ben ook naarstig op zoek naar iemand die samen met mij die stap zou willen zetten.
groetjes eric
Hallo Eric !
Ik had al het een en ander van jou gelezen. Ik kreeg de indruk dat je al met andere mensen wat plannen aan het maken was dus vandaar dat ik jou niet persoonlijk benaderde.
Maar even dit : Ik heb geen geld om in iets te gaan investeren… Ik woon gewoon in een huurhuis en als ik mijn spulletjes verkoop en wat dingen afbetaal blijft er weinig over. Dus als je naar een mede-investeerder zoekt…helaas ben ik dan niet je man…eh…vrouw dus
Wel ben ik uiteraard bereid om de handen uit de mouwen te steken.
Het lijkt me inderdaad wel erg fijn om in contact te komen met iemand met soortgelijke plannen, samen sta je in ieder geval sterker en zie je waarschijnlijk meer.
Ik weet niet of je op dit forum een mailadres mag plaatsen ???
Groetjes !!
Ik zit wat dat betrefd het zelfde hoor en heb ook niet erg veel geld te besteden maar we kunnen inderdaad kijken of we samen wat kunnen.
de andere mensen hebben afgehaakt helaas.
Ook ik ben bereid uiteraard mijn handen uit de mouwen te steken en als we dat samen doen kunnen we een eind komen.
Ik heb wel een hyves waar je dan een mail kan zetten.
Daar mag je ook een tel nummer neerzetten en dan wil ik je best eens bellen .
Enrico1962 of kijken op eric heemskerk
Hoop dat jij het wel serieus meent
groetjes eric
hoi Eric, dank voor je snelle reactie. Ik weet niet hoe we contact moeten maken, blijkbaar is het uitwisselen van E-mail niet aan de orde op deze site maar ik probeer het wel.
s a m u e l p f a f @ g m a i l . c o m
Ik merk het wel, groetjes…