Op zoek naar mensen die mee willen emigreren

Zelf ben ik nog niet afgehaakt Eric,
Ben erg ziek op dit moment, en heb geen zin en tijd om achter de pc te zitten.
Heb me Energie nu even voor wat anders nodig.

Maar als er nog mensen zijn, die net als ik Nederland helemaal zat zijn en hier graag weg willen.
Dan zit je bij mij aan het goede adres…
Zelf heb ik ook ooit een berichtje geplaatst hier: Emigreren… maar niet alleen.
En erg jammer dat er bijna niet iemand heeft gereageert.
En nu hoop ik dat het op deze weg wat makkelijker is…

p.s. als je me een berichtje stuurd of privé berichtje dan antwoord ik altijd!

Groetjes Isa.

[EMAIL=“i.fernandez@chello.nl”]i.fernandez@chello.nl
www.sephira.hyves.nl Dit is me hyves.
www.facebook.com/isating Dit is me facebook adres.

te gek als ik zoveel mensen zie die wil gaan emigreren,
Ook ik ben bezig, en als het goed verloopt ben ik ook weg
Ik ga naar Indonesie in 2011, heb al wat netwerken, families,etcetera
daar ga ik werken in de ict, toerisme en wat projecten,
en de vrije tijd breng ik door op een van de mooiste en witste stranden van de wereld waar gelukkig niet zoveel toeristen komen.
verder plannen om een muziek-eetcafe met wifi spots verder uit te breiden, maar ach alles komt goed…kan niet meer wachten

Al eens aan Suriname gedacht ?
't is er heerlijk
Werkgelegenheid in overvloed.

http://feedproxy.google.com/~r/WonenEnReizenInSuriname/~3/mS5V2-SiLDw/?utm_source=feedburner&utm_medium=email

http://feedproxy.google.com/~r/WonenEnReizenInSuriname/~3/_740U_NUmJA/?utm_source=feedburner&utm_medium=email

Gedurende de jaren 2004 tot 2008 vertrokken er meer mensen uit het koude kikkerlandje dan er binnenkwamen. In 2007 verlieten bijna 120.000 ingezetenen het land en dat ten opzichte van de 117.000, die wel een nieuw thuis in Nederland zochten.¹ Het aantal mensen dat uit Nederland vertrekt blijft groot. Deze recente emigratiegolf bestaat zowel uit mensen […]

http://www.colourfulsuriname.com/downloaden/
http://www.andasuriname.com/

http://surinamexpedition.com/links.htm

Vriendelijke groeten,
Dirk

Hallo Marga,

Ken jij toevallig ook die Zweedse site? Is een land dat mij ook wel aantrekt.
Alvast bedankt,
Inge

hallo mede emigranten [in spe] ik weet dat het niet makkelijk zal zijn om alles achter te laten maar ach volg je hart,en orienteer je eerst,er zijn genoeg landen waar je een beter leven kunt hebben dan nl,maar je moet het echt zelf willen en doen.
wij willen naar de caribians,geen belasting en altijd zon.
maar je moet een boot hebben en een huis of huren kan ook.
alles is daar een stuk relaxter dan hier,voor vragen kan er altyd gemaild worden.
[EMAIL=“trabiman@hotmail.com”]trabiman@hotmail.com

Ik ben nu 15 en wil op mijn 25 naar de USA :USA:
Echt een geweldig land
Veel beter dan Nederland
Ik wil een News Anchor worden.
Zoiets wat Jan de Hoop in Nederland gaat doen wil ik worden in de USA
Als iemand nog een staat weet of als iemand het beroep uitoefend of bij de tv werkt.
Ik zou graag nog info willen
Laat van je horen :USA:

hallo dirk,
ben het met je eens en ben nu ook vlakbij gaan zoeken,doe ook export naar suriname,en zou graag nog meer zaken willen doen aldaar,bv inport van motoren en scooters,mischien weet jij wie en waar er nodig zijn?
we zijn nu bezig op st vincent in de caribians.
ideeen altyd welkom.
bv iets met vliegtuigen of boten.
ik heb nu al 30 jar een eigen motoren en scooter en boten bedrijfje,en word het hier gewoon zat,de kwaliteit van leven en werken is geheel uit balans,dus ik wil meer leven met minder geld.
gr evert.
[EMAIL=“trabiman@hotmail.com”]trabiman@hotmail.com

Omdat ik geloof dat het beste klimaat in zuid-spanje ligt,er erg mooi landschap ligt hoop ik er mensen op vakantie te ontvangen.Ik ben 50 en zit al behoorlijk gepland.IK kreeg intussen al goeie tips en info van expats op dit forum.
Is er iemand die ook met de neus naar Andalusie staat?
Bepaalde streek? Stad?
laat eens wat horen!

enthousiaste groet,
harry

Lees mij welkomswoord op deze site. Heb ongeveer dezelfde redenen om Nederland te verlaten.
Groet Frans2424

Lees mij welkomswoord op deze site. Heb ongeveer dezelfde redenen om Nederland te verlaten.
Groet Frans2424

Groet Frans2424

hallo frans,wij wilde de kant op van de caribians,geen europa en ook geen belasting en de benzine goddelijk 20 eurocent de liter.
als je dan toch wil investeren wil ik je wel wegwijs maken en mischien vind je het wat,mail to,trabiman@hotmail.com
en ik zal wat foto,s mailen,gr evert.

Beste forumleden,

Ik merk dat er veel mensen op forum ontevreden zijn over hun leven in Nederland. Ik ben daar een van, en heb het voordeel dat ik gepensioneerd ben. En dus geen inkomens perikelen ken. Kan eventueel investeren in een horeca-business. Als we koppen bij elkaar steken is er misschien samen wat te bereiken. Ook al kan niet iedereen tegelijk weg uit Nederland om hem of haar moverende redenen. Dat zou op te lossen moeten zijn. Ik stel mijn e-mail adres open voor een discusssie hier over.
Ik heb wel een voorkeur voor Ghana.
Mijn e-mail adres is: [EMAIL=“fjj.duurkoop@xs4all.nl”]fjj.duurkoop@xs4all.nl
Groet Frans2424

Hoi Eric,

Ik weet hoe het is om te emigreren. Een nieuw land is leuk, spannend en op dat moment had ik dezelfde ‘moeheid’ over Nederland zoals jij ook beschrijft. Besef echter dat het een gevoel van korte duur ‘kan’ zijn.

Het is inderdaad goed om bepaalde zaken goed op papier te zetten. Verder adviseer ik mensen altijd het volgende:
VOER EEN TESTPERIODE UIT!!!

Ga eerst eens een half jaar naar het buitenland…bevalt het dan kun je er voor gaan,…bevalt het niet dan ga je terug. De meeste mensen die ik spreek hebben er geen spijt van kregen om het eerst eens rustig in het land aan te voelen.

Weet ook dat je werk moet hebben ! Er is een site met informatie over emigreren en over werk in het buitenland: emigreren.

Ik wens je veel succes met je ‘aanloopperiode’,

Vincent

Hallo Erik en alle mensen die gereageerd hebben. Ik heb 5 jaar in Ecuador gewoond en ben net weer hier. Ik wil terug- maar wel het liefst met andere mensen. Misschgien een ecodorp—etc. Ik heb gewoon een visum en het is een super-prachtig land.
Kijk maar eens op mijn site: nomadevrouw.blogspot.com
wel helemaal naar beneden scrollen…daar staat dan meer over Ecuador. ben er ook een boekje over aan het schrijven.
Je kunt mij ook schrijven op: [EMAIL=“poorter55@gmail.com”]poorter55@gmail.com
Ik ben alleenstaande vrouw van 57
dag…:zon02:

Hallo,
Ik zie Andalusie ook wel zitten. Mail een op [EMAIL=“poorter55@gmail.com”]poorter55@gmail.com
ben net terug uit Ecuador—geweldig.
heb er 5 jaar gezeten.
ben vrouw van 57
groetjes…:zon02:

frans2424
eric1962
en anderen
zijn jullie al geemigreerd?
en waar naar toe?

Voor diegene die een praktijd voorbeeld willen lezen,
Ik (70 jaar) ben reeds 6 maanden uit Nederland weg.
Mijn keus werd uiteindelijk Ghana;
Ik zocht een land redelijk dicht bij Nederland, retour vliegen €800 tot 900, maar het kan ook nog lager.
Het mocht geen Europees land zijn want, daar is het eender als in Nederland.

• Engels is de voertaal;
  • Warm maar redelijk stabiel weertype het hele jaar door 26 tot gemiddeld 32 graden, met uitschieters van een dag 24 graden of 34 graden. in het regenseizoen voornamelijk in de nacht regen.
  • Politiek stabiel;
  • Lage levensstandaard;
  • Aardige mensen.

Ik heb inmiddels de papieren rond voor de start van een eigen bedrijf samen met een partner.
En mijn verblijfsvergunning zit er aan te komen.
Wie meer details wil weten over emigreren naar Ghana, laat een berichtje achter.
Maar net als andere emigratie landen, heeft ook Ghana zijn eigenaardigheden. Deels voorkomend uit hun culturle achtergrond.

Frans2424

Hallo allemaal,

Leuk dat deze discussie van alweer 1,5 jaar geleden weer leven in is geroepen. Ik herken zo veel van jullie verhalen en drang en behoefte. Ik kan alleen maar zeggen: DOEN, DOEN, DOEN!!! En natuurlijk elk mens is verschillend en doet er langer over dan de ander en natuurlijk ook moeten de omstandigheden helpen.
Mijn verhaal in het kort is dat ik na 30 jaar in dienst geweest te zijn bij leuke bedrijven, leuke banen gehad er klaar mee was. Op een gegeven moment wil je echt voor jezelf kiezen, het grote geluk kwam op mijn pad, ik leerde mijn eerste vriendje weer kennen en hij had precies hetzelfde, dus dan is het een stuk makkelijker. Ik vind het super stoer van de alleengaanders, maar ik had het nooit gedurfd, nu wel, nu weet ik hoe het is, maar goed.
Ik zit nu sinds juni 2007 in Hongarije, ben net voor mijn 50ste geëmigreerd, gelukkig gezond, maar dus zonder enig inkomen, dus daar moet je dan wel voor zorgen. We hebben voor Hongarije gekozen omdat:

[ul]
[li]De mensen zijn relaxed en rustig, niet dat opgewonden gedoe
[/li][li]Het klimaat is zo veel beter, veel zonne-uren, helaas wel een strenge winter, maar die is gelukkig kort
[/li][li]De levensstandaard is goedkoper, doordat een huis met grond spot goedkoop is en arbeidskosten ook (uit eten; een maaltijd 5 euro, biertje of koffie nog geen euro…)
[/li][li]Weinig lastige regels en voorwaarden, je kunt redelijk je gang gaan zonder gedoe
[/li][/ul]

Als nadelen vind ik de koude winter, het trage tempo van de mensen is soms echt veel te traag, zo ook de standaard, op details wordt niet echt gelet.

Maar after all willen wij absoluut niet terug, we vinden het heerlijk hier, hebben een knoert van een huis met 6000 m2 tuin (acacia bos, die ons 350 euro heeft gekost, nu 3000 bomen van inmiddels 4 mt).

We hebben ons eigen huis helemaal opgeknapt en de helft verhuren we en een ander huis in de straat ,dat we ook opgeknapt hebben en ook verhuren.
We hebben er voor gekozen om het lekker comfortabel en mooi te maken met de authentieke elementen van het huis en de oude meubels van hier (die we wel goed hebben gemaakt, bed was 1,80 is nu 2 mt, voor de langer Westerling) bij beide huizen een lekker zwembad en honden zijn welkom. Klinkt makkelijk en dat is het ook, als je er maar voor zorgt dat:
[ul]
[li]Je iets bijzonders doet, niet een standaard huisje aanbieden, waar er 13 van in een dozijn zijn (Ikea inrichting en practische tegels op de vloer…). biedt als je in het toerisme gaat, iets aparts aan, paardrijden, of koken, of …
[/li][li]Je toch wel een kapitaaltje hebt, je kunt niet van niets leven, dus zorg voor je eerste jaar leven en natuurlijk kapitaal om een huis te kopen en op te knappen.
[/li][li]Integreer zo goed en relaxed mogelijk, het is soms lastig, want je bent toch anders, je valt op en in hun ogen heb je enorm veel geld (waar je hard voor gewerkt hebt, maar dat wordt vergeten…), doe mee met festiviteiten, hoe eerder je de taal spreekt hoe makkelijker dingen gaan (Hongaars is pittig!!)
[/li][/ul]

Heb geen spijt van wat je niet hebt gedaan!!! Dat zijn gemiste kansen, echt het is minder eng en ingrijpend als je denkt, met internet heb je contact met de hele wereld, en die ook met jou. Mensen missen lijkt me vreselijk, maar dat hoeft niet, bovendien leer je weer nieuwe mensen kennen, en dat is zo vreselijk leuk. Het nieuwe leven beleven is echt prachtig.

Succes!!
sandra

fantastische zet van je Sandra.
Na inderdaad 1 1/2 jaar is deze discussie nog steeds niet beëindigd.
Ik ben blij voor je dat het goed gaat. Ik hoop ook dat iedereen zijn/haar droom waar maakt.
gr,Donn.