Op zoek naar mensen die mee willen emigreren

Mooi bericht van jou Frans.
Ghana is ongetwijfeld prachtig.
(ik ben zelf 3 jaar in Cameroon geweest. Het zal er wel wat van weg hebben.)
Ik vind het leuk te lezen dat je daar gewoon aan de slag gaat.
Wat voor business heb je daarzo ?
Ik ga ook nog wel weg hier als de tijd rijp is. Ben inmiddels met een studie met stage in India. Dat is natuurlijk wel leuk als ik van reizen houd.
Veel succes gewenst. Ik hoop nog wat van je horen.
gr, Donn.

tja,ik lees met verwondering de mooie verhalen,en zelf ben ik natuurlijk ook een van degene die weg wil en gaat.
zit nog steeds met het luxeprobleem van een eigen bedrijf,waar gelukkig nu een klant voor is,en waar we nu mee in onderhandeling zijn.
en als dit een feit word,dan gaan we echt,mijn bedrijf in oprichting in de caribbean is al een feit,en is nu dus geregistreerd,dc trading&repair
ook heb ik me nu een beetje ingeleeft in het real estate,maar dat is weer een geheel andere materie,maar mischien kan ik via deze weg wat mensen helpen die ook die kant op willen.
je bent nooit te oud om weg te gaan,en zoals het forum vermeld,wie nooit iets onderneemt zal ook nooit iets veranderen.
en dan op latere leeftyd zeggen had ik toen maar…
nederland is niet zo slecht,maar het kan echt beter,en dat moet je dan zelf invulling geven lijkt me.
zoals iemand hier zei,suriname is ook in opkomst,mooi land,maar ook met de nodige hobbels indien je iets voor jezelf gaat ondernemen,maar zeker de moeite waard lijkt me.
maar wij zijn gevallen voor de caribbeans,en ik ga proberen om er motoren en scooters te verhuren,cq verkopen.
ook ga ik boten repareren en verkopen,tja het zijn allemaal eilanden dus…
beste forumleden,indien je echt iets wil en de kans zich voordoet ga ervoor
en maak er het beste van,ik bedoel het zal je beslist niet allemaal komen aanwaaien,maar indien de drijfveer er is dan zal het zeker lukken,kijk bv ook eens naar frans duurkoop,hij doet het toch maar even,en is al bijna 70j zoals hij zelf omschrijft,geweldig toch.
en inderdaad is de taal ook een hobbel,mijn kennis die was geemigreerd naar martinique is daar erg van terug gekomen omdat men net als in frankrijk je gewoon niet wil verstaan als je engels spreekt,en na een half jaar is hij zo gefrustreerd dat hij met zijn vrouw naar suriname gaat.
wel mensen maak je dromen waar en zoals men roept,leef je droom.
gr evert.

hallo,
ook ik zou graag willen weten of jullie het hebben door gezet, en hoe het nu met jullie gaat,

[quote=ā€œlunasjatje, post:103, topic:70197ā€]

hallo,
ook ik zou graag willen weten of jullie het hebben door gezet, en hoe het nu met jullie gaat,[/QUOTE

tja,hoe het nu gaat,met de plannen is het nog steeds goed,en de motivatie ook,maar met de verkoop van de zaak minder,tja economische resessie zeg maar,dus moeten we weer wachten,maar niet lang want dan stop ik er mee en ga alsnog,maar dan met wat mineder euro,s,
ook is er een nieuw idee bijgekomen en dat is de verhuur van auto,s,nee geen gewone auto,s maar kidcars oa: lomax en burton waar ikzelf ook in rij.
kijk ook eens op ducksunited je kunt ze ook op ibiza en mallorca en curaqau tegenkomen.
en dus ook straks bij mij.
zijn er nog meer mensen die willen emigreren,mensen zet je verhaal op dit forum en wie weet spreken we elkaar en kun je elkaar steunen met ideeen en wetenswaardigheden,dit geld natuurlijk voor iedereen zowel stellen als alleenstaanden,man of vrouw.
uit je ideeen en ontmoet mensen met dezelfde gedachten,ga bv ook eens kijken op de emigratiebeurs,je zal versteld staan hoeveel er met dit idee rondlopen,maar nog geen aanknopingspunt hebben,en dus op zoek zijn.
zoals iemand het formuleerde alhier,ga eerst op vakantie naar waar je je wilt vestigen,en ga na wat je allemaal moet doen, en waar je aan moet voldoen.
ga dan thuis alle voor en nadelen afwegen en als alles goed uitpakt voor je,dan go for it.
ga nooit zomaar op de bolle fooi en zonder wat euro,s, je moet bv het eerste jaar kunnen doorkomen zonder werk bv,omdat je nog zoveel moet regelen,en dan is er nog het opstarten dat duurt meestal ook een jaar voordat je echt in business bent.
ik denk dat er meer mannen dan vrouwen rondlopen met de emigratiegedachte,maar mensen zet die gedachten ook hier op het forum,en zo kun je elkaar ontmoeten en helpen denk ik.
groeten een emigrant.>>>

Hai hai,
Bedankt voor jou reactie, we zijn er al jaren mee bezig, maar het is ook zo ik wil niet zonder werk of sociale contacten daar wonen, ik hoef nog niet eens een betaalde baan als ik maar iets om handen heb,mijn man blijft de eerst volgende jaren sowieso in nederland werken, hij heeft hier een super baan maar kan ook bvb vanuit spanje werken van thuis uit, maar het zou fijn zijn als ik mensen tegenkom die eral wonen wel een beetje van mijn leeftijd wij zijn 40 plussers,
Ons streven is voor na spanje te gaan, waar ik ook de spaanse taal zou kunnen leren wat hier in nederland gewoon niet lukt, het zou toch fijn zijn als je nederlandse mensen geld zou kunnen laten verdien door ons spaans te leren en een beetje de weg te vinden,
Dat zou voor mij beter voelen, maar er staan hier zoveel berichten op die al ouder zijn ik weet niet zo goed hoe ik het beste contact kan leggen met 40 plussers die in spanje wonen,
Misschien kan iemand mij toch helpen hierzo, ook zou het ook fijn vinden voor ergens ouderen te helpen of in een keuken te werken of huisjes poetsen als ik maar wel wat te doen heb,

Hai evert,
Even een vraagje, hoe oud ben jij en heb je vrouw en kinderen,
Ik hoop dat het je gaat lukken, heel veel suc6 ermee,
Ik ben geen droomer het is boor mij geen droom,
Emigreren dat is iets wat ik al mijn leven lang wil waar ik heen verlang,
Maar als je mensen kent die er al zijn of waar je het samen mee kunt doen dan sta je toch een heel stuk sterker in de schoen klopt toch he,
Groetjes

tja,spanje is dan nog wel europa,en dan heb je nog steeds de sorus van de euro enz.
maar mischien is ibiza wat voor jullie daar wonen veel nederlanders.
en anders plaats je een oproep in een streekblad aldaar of op het forum.
gr evert.:dag:

Hallo allemaal,
Wij zijn ook van plan om te vertrekken maar wij hebben enkele opties en weten niet welke wij willen doen.
onze drie opties zijn Ghana om daar een boerderij te beginnen met landbouw.
Autralie/nieuw zeeland en een baan vinden die er volgens ons voldoende zijn.
Of een B&B met safari excursies te starten in zuid amerika.

groetjes henry

Graag reacties en eventueel mensen die zich hier in kunnen vinden.

Hallo,
Wat je hier schrijft lijkt me super leuk een b&b met safari,
Zijn jullie met zen 2 of hebben jullie nog kinderen,
Het is een grote stap en daarom zouden wij het leuk vinden als we mensen zouden vinden waar men het samen mee zou kunnen doen,
Zoeken jullie mensen waar jullie het samen mee zouden willen beginnen??
Gambia is ook helemaal op het komen, voor een b&b ,
Of inderdaad in ghana een boederij met landbouw te beginnen,
Groetjes hoop iets terug te horen

Hebben geen kinderen hoe is jou situatie?

Onze voorkeur gaat ook uit naar ghana maar zijn de andere mogelijkheden aan het bekijken.

Er zijn hier verschillende mensen die willen vertrekken misschien is het een idee om een datum te prikken en ergens met alle af te spreken bij een valk hotel ofzo onder het genot van een kop koffie/thee.

Bijvoorbeeld 19 februari valk hotel in breukelen bij utrecht???

Wij hebben nog een kleintje van 4 jaar,
Misschien dat er nog meer mensen inderdaad hierop reageren zou fijn zijn,
Wij wonen in limburg, even kijken wat mijn man ervan vind voor af te spreken bij vandervalk,
Vanaf wanneer zouden jullie erheen willen, en heb je ook al informatie of het in ghana kan??
Wij zijn de afgelopen maanden bezig geweest voor in spanje iets te beginnen huren in spanje was niet duur kosten van de huur 300 euro per maand,
Maar als je iets alleen moet beginnen is het toch niet zo fijn,

Nou wij willen zeker niet in europa omdat het allemaal hetzelfde is met regels ed. Wij wonen in brabant bij eindhoven. In ghana is het goed te doen wat betreft landbouw omdat veel landbouw grond niet gebruikt word en erg goedkoop is wat betreft kinderen moet je overal zorgen voor een internationale prive school maar die zijn daar ook en zijn vaak ook erg goed.

Ok klopt ook, als mijn man thuis komt zal ik het met hem erover hebben, misschien is het goed als we even met elkaar bellen?

Kunnen morgen vroeg wel even bellen ben vandaag niet meer thuis.
morgen vroeg weer.
Laat anders even je @mail adres achter gaat wat gemakkelijker

Wij willen het einde van het jaar naar ghana gaan en dan even kijken wat en hoe daar mogelijk is. Zodat wij hier de voorbereidingen kunnen doen en info via internet.

Wat is jullie leeft tijd wij zijn net 40

Mijn man is 40 en ik ben 46 jaar,
Is goed dan kunnen we morgen misschien bellen wel pas in de avond dan zijn we klaar met werken,
Groetjes

Ik weet niet hoe ik hier prive een email. Kan sturen misschien weet jij dat dan stuur jij me jouw email,

mail adres; elliehenry69@gmail.com