Hallo! Mijn vriend en ik zijn beiden een paar keer naar Afrika geweest voor vakantie (Kenia, Oeganda, Zuid-Afrika en Tanzania) en de drang om die kant op te gaan wordt hoe langer hoe groter. Vorig jaar heb ik 3 weken vrijwilligerswerk met wilde dieren in Zuid-Afrika gedaan en sinds die tijd is het mij helemaal duidelijk; wij zoeken een toekomst in Afrika!
De plannen zijn nog vrij jong; na wat zoeken op internet kwam ik uit bij een rangercourse en dat leek me als eerste voorbereiding wel goed, maar alle hulp is van harte welkom!
Zijn er mensen die OF iets op aan het starten zijn, bij voorkeur richting Kenia/Tanzania OF mensen die ervaring hebben met het nemen van deze beslissing? De voorkeur gaat uit naar werk met wildlife/toerisme.
We willen alles heel goed voorbereiden. Wie helpt ons verder???
Hai
Net als jullie hebben wij de "africa microbe "te pakken.Wij kunnen ons sinds een maand gelukkige eigenaar noemen van een eigendom in Diani Beach in Kenya (ten zuiden van Mombasa).Het was de bedoeling om een vaste vakantieplek te vinden en dan uitkijken of we binnen enkele jaren gedurende meerdere maanden kunnen blijven om dan ondertussen onze droom te kunnen waar maken: nl: een schooltje bouwen en kinderen de kans geven om naar school te gaan.Nu is het lot ons gunstig gezind geweest en hebben we de mogelijkheid om ondertussen enkele studios te verhuren aan toeristen.GA voor jullie droom , net als wij…we leven maar één keer!!! http://www.rainbow-apartments.com
Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik wil je wel even zeggen dat ik ook naar Afrika wil. Ik wil graag met mijn man en drie kinderen met de camper die kant op reizen en daar dan eventueel settelen. Mijn kinderen zijn nu nog erg jong, maar over drie jaar zijn ze uit de luiers en eten ze met de pot mee. Tegen die tijd willen wij dus die reis gaan maken. Op dit moment ben ik af en toe het internet aan het af zoeken naar informatie en tips. Ik heb nog niet iets concreets gevonden. Ik word wel alleen maar enthousiaster.
Ik hoop dat je je droom waar kan maken. Wij gaan er in iedergeval voor.
hoi sonja ik ga aankomend januari naar zuid africa emigreren waarom doe ik dat omdat er in nederland geen toekomst meer is nederland zit aan de top van het kunnen van het land en gaat heel langzaam onder uit met deze economie.
Voor mij is het makelijk om te emigreren mijn ouders wonen daar al jaren dus val ik buiten heel veel regels waarom het is onder het mom van gezinshereniging mijn ouders wonen daar al goed 12 jaar en hebben daar een restaurant en een bed and breakfast.
Zo ver ik weet als je naar 1 van de afrikaanse landen wilt emigreren moet je aan kunnen tonen dat je je eigen levensvoorziening kan onderhuoden voor als ik het goed heb 3 jaar kan ook 5 jaar zijn dus of een betaalde baan daar hebben of met 300.000 euro op een rekening aldaar door de regering aangewezen bank storten dat is wat ik weet over zuid arfka kan inmiddels ook veranderd zijn maar dat is als je met een gezin emigreerd.
Ik ga daar dan ook om de zaak van mijn ouders over tenemen en dat is in de toerisme kan je 1 tip geven probeer aleen je persoonlijke spullen dan ook mee te nemen want verscheping van je huisraad kost een godsvermogen dat kan ik je vertellen hoor groetjes van arno
Beste Sonja
Spelen jullie nog steeds met de gedachten ooit eens naar Afrika te verhuizen?
We weten dat Afrika een continent is met veel armoede en problemen, maar ook met
een schat aan mogelijkheden. Wij willen graag deze kansen grijpen.
Bovendien zijn we gewoonweg verknocht aan Afrika. Kortom, we willen
ons ooit in Afrika gaan vestigen.
Met name in Zambia, Botswana en Zuid-Afrika hebben wij diverse
mogelijkheden gezien om in te investeren. Om dit te realiseren zijn
wij nog op zoek naar mede-investeerders/ partners. Als jullie nog
steeds met dergelijke plannen spelen, dan vinden wij het interessant
om met je in contact te komen.
Graag horen we ook van jullie of jullie nuttige tips hebben ontvangen?
emigreren naar afrika, wie eris geweest heeft de microbe te pakken denk ik.
ikzelf speel ook met het idee een soort lodge op te bouwen met megelijkheden van parkbezoeken of dergelijke. maar mijn voorkeur gaat uit naar uganda.
helaas partners vinden is niet het gemakkelijkste.
ik steun jullie alleszins in jullie droom doen gewoon en als het lukt laat me zekerweten waar !!!
Hallo Sonja, wij vertrekken oktober 2006 met een auto van Nederland naar Kaapstad. Ook wij hebben plannen om ons in Afrika te settelen maar waar? Wij zijn al vaak afgereisd en willen na deze tocht een beslissing maken. Als het jullie gelukt is om iets te vinden willen wij het graag horen. Veel succes, groetjes van Abbe, SYlvie en Loeki
Als je in doortocht bent door kenya kennen wij een gezellig adres in Diani Beach ten zuiden van Mombasa www.rainbow-apartments.co.uk
Indien je meer info wilt stuur ons dan gerust een mail
als je kan aantonen dat je in je eigen levensonderhoud kan voorzien
valt daar ook een WAO uitkering onder
ik heb het nl gehad hier in nederland en mijn hart is achtergebleven in afrika
nadat ik er 2 keer voor 3 maanden geweest ben
en zo ja geld dit alleen voor zuid afrika of ook voor bv namibie of botwana
:SOUTHAFRI
ik heb me hier vandaag aangemeld. Ik dacht dat ik de enige was die het hier helemaal gehad heeft en deze snelle moderne westerse maatschappij dolgraag zou willen verruilen met een mooier en rustiger leven in Afrika. Ik ben 17 (woon dus nog thuis) en m’n moeder verklaart me voor gek, maar als ik over 2 jaar mijn opleiding dierenverzorging klaar heb ben ik zeker wel van plan te vertrekken uit dit platte stuk gras.
Snorry dat k je niet kan helpen met je vraag, ikzelf weet er nog niet zoveel van af en als ik dit hier allemaal lees zie ik dat het toch niet zo heel eenvoudig is hier om weg te komen.
Mijn droom is later in een wildlife park in Zuid Afrika te gaan werken maar alleen een opleiding dierenverzorging is daar vast niet genoeg voor.
Dus heb jij of iemand anders misschien nog tips of ideen betreft opleidingen die ik nog zou kunnen volgen om de kans te vergroten daar een baantje te krijgen?
:SOUTHAFRI
ik heb me hier vandaag aangemeld. Ik dacht dat ik de enige was die het hier helemaal gehad heeft en deze snelle moderne westerse maatschappij dolgraag zou willen verruilen met een mooier en rustiger leven in Afrika. Ik ben 17 (woon dus nog thuis) en m’n moeder verklaart me voor gek, maar als ik over 2 jaar mijn opleiding dierenverzorging klaar heb ben ik zeker wel van plan te vertrekken uit dit platte stuk gras.
Snorry dat k je niet kan helpen met je vraag, ikzelf weet er nog niet zoveel van af en als ik dit hier allemaal lees zie ik dat het toch niet zo heel eenvoudig is hier om weg te komen.
Mijn droom is later in een wildlife park in Zuid Afrika te gaan werken maar alleen een opleiding dierenverzorging is daar vast niet genoeg voor.
Dus heb jij of iemand anders misschien nog tips of ideen betreft opleidingen die ik nog zou kunnen volgen om de kans te vergroten daar een baantje te krijgen?
Ik ben 5 jaar geleden naar Ghana vetrokken. Vrijwilligerswerk gedaan en nu betaald werk.
Het is lastig werk te vinden en je hebt verder geen uitkering als het even mis gaat (hoewel je vrijwillig -dure- verzekeringen kan afsluiten).
Ik en mijn Ghanese vrouw doen er daarom naast het werk, wat ‘small business’ bij, zoals; het verhuren van een taxi en verder toerisme. Kan ik bij deze meteen ff reclame maken: http://ghanavakantie.come2me.nl
Loopt best redelijk.
Mail als je verder nog tips of adviezen van een west afrikaan kan gebruiken…
Mijn vriend en ik zijn in september afgelopen jaar naar Afrika (Oeganda) verhuisd. Het er komt inderdaad heel wat bij kijken voordat je uit Nederland kunt vertrekken, maar het is een geweldige ervaring!
Ik (33) loop al jaren rond met een droom om (alleen of met anderen) naar afrika te gaan voor een tijdje of langere tijd. Weet dat ik het nu gewoon moet gaan doen! Heb niet veel geld en wil dan wel werken aldaar.
Wie heeft hier ervaring met werk en verblijf in afrika? Zijn er mensen die het een en ander al hebben uitgezocht? Wie deelt zijn ervaringen met mij.
Ik heb zelf drie maanden in Ghana gewoond en gewerkt en heb daar mijn hart verloren aan dat land. Nu wil ik dolgraag terug en ben ik bezig met het opzetten van een kleinschalig schoolproject. Nu is dit nog niet zo makkelijk als het lijkt, dus als iemand tips en / of ervaringen hierin heeft, hoor ik het graag.
Op de nieuwe Afrikalinks sites (zie lijst onderaan) is uitgebreide informatie (links) over verschillende Afrikaanse landen te vinden. Denk daarbij aan thema’s zoals werken, wonen, eten, uitgaan, natuur, gezondheidszorg en overige info mbt je gekozen land. Staat je droomland er (nog) niet bij, maak je geen grote zorgen. De kans bestaat dat het land binnenkort aan de lijst wordt toegevoegd. Het is immers een nieuw en gaand project. (Links)suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
Ook ik kan helaas niet adviseren over emigreren, maar ik vind het wel geweldig dat jullie dit gaan doen. Iedereen die in Afrika geweest is droomt er volgens mij wel eens over, maar er zijn slechts weinigen die het daadwerkelijk doen!
Veel succes!
denk dat je daar wel gelijk in hebt Pat, het is ook nogal een stap he, ik zou ook heel graag naar Kenia willen emigreren, probleem is dat je hele hoop dingen moet regelen.
huis verkopen, zorgen dat je een baan hebt in Kenia, verzekeringen regelen e.d. zaken.
denk dat veel mensen(ik dus ook) daar tegenop zien.
plus de onzekerheid die je tegemoet gaat daar.
stel dat het fout gaat daar, dan heb je in nederland ook niks meer.
wil eerst nog een keer op vakantie terug naar Kenia, gaat helaas pas volgend jaar gebeuren denk ik, ergens in december ofzo, duurt me nog veel te lang maarja geduld is een schone zaak.
maar de gedachte om daarheen te gaan krijg ik dus niet meer uit mn hoofd, maar of en wanneer het gaat gebeuren dat weet geen mens helaas.
je moet ook maar net tegen iets leuks aanlopen daar, iets wat je leuk vind om te gaan doen.
mij lijkt het werelds om in zo’n wildlifepark te mogen werken, maar heb begrepen destijds toen ik in Kenia was dat dat soort banen als eerste is weggelegd voor de Kenianen zelf, iets wat ik wel kan begrijpen.
dus vrees dat dat niet echt een optie wordt, plus het feit dat ik weinig achtergrond heb in dat soort werk, weet beetje globaal wat voor dieren er rondhuppelen maar daar houdt het ook mee op.
ben al wel druk met wat internet swahili lessen vorderd ook nog niet echt.
soms denk ik wel eens: zet die Afrikagedachte nu maar uit je hoofd, verder dan alleen vakantie kom je niet, maar dan zegt een ander stemmetje weer" nee doorgaan met wat je nastreeft, wie weet waar je terechtkomt… dus alles bij elkaar weet ik het ff niet meer hoe en wat, maar blijf de gedachten wel vasthouden, wie weet he, wie weet…