wij wensen met 2 koppels te emigreren naar zuid afrika. eventueel een gastenverblijf openen.wij zijn op zoek naar mensen die ons willen ontvangen op onze reis van midden februari en die ons willen bijstaan en helpen in de zoektocht naar een geschikte plaats en dergelijke.
alvast bedankt voor jullie antwoord. even een woordje uitleg omtrent het feit dat wij met 2 koppels zouden emigreren.deze mensen zijn zowat onze soulmates en we hebben dit dan ook uitvoerig besproken. het idee is er om samen een farm op te kopen en daar een paar geusthouses op te zetten soort B&B. ik en mijn vrouw zouden verantwoordelijk zijn voor de B&B terwijl het andere koppel zich meer zal focussen op het ontvangst en recreatie met de gasten terwijl wij de B&B draaiend houden.ik zie persoonlijk geen probleem op dit vlak.
die 2.5 mil rand das dan ongeveer een 230.000 euro. is dit voor juist de kosten of is een woning enzo daar ook inbegrepen. ik heb online al aardig wat farms gezien voor een 100.000 euro. maar zouden liever ter plaatse komen zoeken en kijken.
wij hadden persoonlijk gedacht aan de oost kaap rond de streek van middelburg.maar omdat wij daar niet veel nl of vlamingen vinden vroegen wij ons af of daar een reden voor is.
alvast bedankt voor jullie reactie ik hoop dat wij contact mogen houden met jullie en hopelijk vinden wij nog andere vlaamse of nederlandse koppels ter plaatse die ons verder kunnen helpen in onze zoektocht naar ons plekje onder de zon.
in februari maken wij onze eerste reis om al te gaan rondkijken ter plaatse.het zou dan ook fantastisch zijn moesten wij toch een paar vlaamse of nederlandse mensen zouden kunnen vinden waar wij op onze reis daar even mee kunnen praten.
Graag gedaan. De investering geldt voor het totale kostenplaatje wat je maakt. Hoeft ook niet ineens geinvesteerd te worden.
Wanneer jullie deze kant op komen (Kruger park) dan zijn jullie uiteraard van harte welkom, en kunnen we - onder het genot van een koud pilsje - eens uitvoerig op een aantal details ingaan.
Het is belangrijk om inderdaad te plekke te gaan kijken en niet alleen op het internet af te gaan. Sommige plekken zijn inderdad goekoop, en het is hier wel goedkoper, toch wel oppassen dat er niet mis is met zo’n plaats, het hui(zen) de omgeving etc.
ja tuurlijk wat ik ondertussen al geleerd heb is dat internet zeer bedriegelijk kan zijn.wat is volgens jullie de beste regio of streek om een gastenverblijf te openen.
Garden route, vlakbij kruger Park, rond Cape Town, wijnstreek.
Daar zitten wij helaas niet, maar vlakbij Johanesburg. Maar wij mikken meer op de zakelijke gasten, die langer in Zuid Afrika moeten zijn voor hun werk. Al zijn vakantiegangers natuurlijk ook welkom, zij beginnen en/of/en eindigen vaak hun reis bij ons. Wat ook heel leuk is.
groeten uit een regenachtig en koud Kyalami :storm:
alvast bedankt voor de info. nog een klein vraagje. hoe zit het met de criminaliteit in zuid afrika.ik dacht dat de streken rond grote steden een grotere criminaliteit kennen dan op het platte land
Ik moet de vorige reacties beamen…2 kapitiens op een 1 schip, lijkt me niet echt makkelijk maar het proberen waard in ieder geval.
Wij wonen in Oudtshoorn, moest je daar in de buurt komen, spring gerust even binnen.
Een babbeltje en drankje met nieuwe landgenoten in ZA slaan we nooit af
In Oudtshoorn (80000 inwoners), maar nog steeds tot het platteland gerekend is de criminaliteit echt wel zeer beperkt. In de grote steden kan dit wel eens anders zijn.
Probeer zoveel mogelijk goed voor te bereiden, voor 80 percent kan je dit lukken, de andere 20 percent blijft altijd een verrassing…dit is en blijft Afrika, niet vergelijkbaar met de waarden en normen die we in Europa kennen. Een goede tip: vertrouw niet iedereen zomaar van in het begin…emigrant vanuit Europa, wil voor de (meeste) Afrikanen zeggen = rijk!
Gezond boerenverstand en de nodige voorzichtigheid kan je al ver op weg helpen!
wij weten dat een goede voorbereiding zeker noodzakelijk is daarom zullen wij midden februari onze eerste trip naar zuid afrika maken om ter plaatse wat rond te kijken.
ik heb vernomen dat rondtrekken met backpack niet zo slim is in een land als zuid afrika dus moest iemand zich geroepen voelen om ons ter plaatse op te vangen en te begeleiden. (mits betaling) zou dit fantastisch zijn.
ik hoop echt dat we onze droom kunnen verwezelijken.
Wij wonen vlakbij Joburg, maar toch heerlijk buiten in een Green belt, op een groot plot. Bij ons valt gelukkig de criminaliteit reuze mee. Je moet wel altijd oppassen en niet iedereen geloven, niet uitstappen als iemand pech heeft, niet in je huis gaan, als je een vreemde auto voor je huis ziet staan etc. Erg wantrouwend zijn hier., helaas is het niet anders. Maar toch zijn de (goede) mensen hier super vriendelijk en hulpvaardig. En vele hardwerkend. Ook als jullie straks personeel aanmemen, dan moet je altijd oppasen dat ze niet stelen. Want wij zijn rijk en heben veel (is ook zo) en zij denken, jij hebt 20 appels liggen, ik kan er zeker wel 5 van je pakken, want je hebt er toch veel.
Personeel moet hier echt begeleid worden en vaak moet je ze elke keer vertellen wat hun werk is, maar niet in 1 keer, maar per werkzaamheid.
Uitzonderingen daar gelaten. Het is moeilijk om goed en eerlijk personeel te vinden en die wil je dan ook echt vast houden.
Backpakken kan hier best, er zijn mensen die dit doen. Ook vrienden van ons hebben dit gedaan (zijn nu onderweg naar NL toe als ik dit schrijf) en ben reuze benieuwd naar hun belevenissen.
Met de Baz bus en in Hostels.
groet en sus6
Jullie mogen ook best bij ons lang komen, geen probleem
dank u wel allemaal voor de vele tips.
dankzij jullie input begint de droom tot leven te komen.ik ga nu beginnen aan de voorbereiding voor onze reis.is het nodig dat ik reserveer bij jullie of zou midden februari geen probleem mogen leveren qua bezetting.wil zeker eens langskomen bij zoveel mogelijk landgenoten daar kwestie van meerdere indrukken te kunnen maken.
In principe is (bij ons) midden Februari vanaf 11e geen probleem. Maar informeer aub een paar dagen vooraf (als je niet wilt vastleggen) want de rest van de maand zitten we al aardig vol.
Veel plezier met je voorbereidingen!
Groetjes uit de groene bush, al meer dan 56 mm gehad vandaag
Bereid je naast de leuke kant ter plaatse in Zuid-Afrika ook goed voor op de emigratie in Nederland / Belgie. Het kopen van onroerend goed in ZA is eigenlijk nog een van de makkelijkste dingen. Daarna begint het echte werk pas! Je moet namelijk (met z’n 4-en!!) verblijfs- en zakelijke vergunningen zien te krijgen. Want als je op een toeristenvisum hier het land binnen komt, mag je a) maar 3 maanden blijven en b) helemaal geen zakelijke activiteiten ontplooien (ook geen bankrekeningen e.d. openen). Die vergunningen moeten dus - bij voorkeur - geregeld zijn voordat je met z’n allen gaat emigreren. Bij ons heeft dit ongeveer een jaar geduurd. Je moet dan een business plan indienen dat aan allerlei voorwaarden moet voldoen waarvan de investeringseis van R2,5 miljoen er 1 van is! Als je dit business plan via Home Affairs (via ambassade in NL) goedgekeurd krijgt, kom je ZA binnen op basis van een zakelijke vergunning en die heb je hard nodig om je bedrijf alhier daadwerkelijk van de grond te krijgen.
Mochten jullie begin maart nog in ZA zijn, dan zijn jullie ook van harte welkom bij ons in het bushveld. Ook bij ons geldt echter, neem in elk geval een paar dagen van tevoren contact op om te horen of er beschikbaarheid in de lodge is.
Prima Kunnen we hier persoonlijk over jullie plannen praten. Emigratie is iets wat je zeer zorgvuldig moet aanpakken. Mijn vader en ik hebben een consultance-buro waar we stellen die willen emgriren begeleiden met o.m. -businessplan schrijven - financieel plan opstellen - marketing plan etc. Inmiddels al 4 x gedaan (en tot volle tevredenheid van onze klanten) dus genoeg ervaring opgedaan.
Daarnaast is emigreren een emotionele aangelegenheid, en is het belangrijk dat er gekeken wordt of e.e.a. financieel wel haalbaar is.
Ik hoor graag weer van je.
Groetjes vanuit de bush, stralend blauwe lucht en een aangenaam zonnetje (de regen is weg!!), en de bush wordt toch mooi groen…:zon02:
Dat is een goede vraag. Wanneer je als stel of (al dan niet getrouwd) koppel een huis koopt om er een B&B te beginnen dan geldt per stel de investerings-eis van R2,5M.
Wanneer je met 4 personen een bedrijf wil beginnen dan zou het kunnen dat men ook de eis van R2,5M hanteert, immers het geldt per bedrijf. Iets om uit te zoeken dus