Zo te zien hebben jullie al een hoop informatie vergaard over emigreren naar Zuid-Afrika. Het juiste visum verkrijgen is een ingewikkelde zaak namelijk!
Misschien is het een idee voor jullie om een bedrijf in de hand te nemen dat jullie begeleid bij het hele emigratieproces? Zelf werk ik nu in Kaapstad en werk bij Intergate Immigration. Neem eens een kijkje op http://www.immigratie-zuid-afrika.nl/ en misschien kan Intergate wat voor jullie betekenen. Als je nog vragen hebt kun je contact opnemen met mijn Nederlandssprekende collega Marcia (marcia@intergate-immigration.com). Zij kan jullie vertellen wat jullie moeten doen in jullie specifieke situatie.
Wij hebben ook geprobeerd om zelf onze vergunningen te pakken te krijgen, maar dat is niet simpel. Vooral omdat de ambassades niet meewerken zoals het zou moeten.
Wanneer je samenwerkt met bijvoorbeeld Intergate (hebben wij met tevredenheid gedaan), dan ben je wel (bijna) zeker dat alles op tijd en goed verloopt.
Je leert veel met zelf dingen te regelen, maar indien je de juiste weg niet kent, dan loop je vroeg of laat toch vast…
Mee eens Jeroen, wij hebben overigens alles zelf gedaan. Het voordeel daarvan is dat je gewend raakt om alles zelf te doen (handig wanneer je een lodge runt). Het is niet zo moeilijk, maar als er bijzondere zaken spelen zou ik ook Intergate inschakelen.