Denk jij wel eens: Hoe zou het zijn om in Afrika te wonen? Of wellicht ben je dit zelfs al aan het voorbereiden of moet je er helemaal niet aan denken. Zou jij in Afrika willen wonen? Tijdelijk of misschien wel voor altijd of wellicht woon je momenteel al in Afrika?
Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord hieronder toe!
Ik ben nu een paar maal voor langere tijd in Afrika (verschillende landen) geweest en durf te stellen dat het in je bloed gaat zitten. Eenmaal weer thuis mis ik het. :wereld:
Kom al 7 jaar in Kenya en heb daar nu ook een lieve vriend. Ik zou graag een guest house starten samen met hem en denk daar nu over na in Nederland.
Als er iemand is die mij info zou kunnen geven over wat 't ongeveer zou gaan kosten om een klein guest-house te bouwen dan hou ik me aanbevolen.
Wij zouden graag wat informatie willen hebben over Guinea en het plaatsje conakry, we willen ergens wonen waar je een toekomst kunt opbouwen met onze gezin. Wij zijn veel op google maar veel info kun je we niet vinden. Misschien zijn er wel mensen die in West Afrika wonen die ons wat meer kunnen vertellen over de plaatsen, hoe de mensen daar zijn.
Ook of het makkelijk is om een eigenzaak te beginnen???
En klopt het dat het veel meer regent in Guinea:zon02:
Ik had vroeger altijd plannen om in Afrika te gaan wonen, heb er kort gewoond. Na mijn eerste reis met mijn kind kwam ik er echter snel achter dat ik mét kind toch liever in NL zit en me beperk tot vakanties naar de evenaar.
als je zulke grootse plannen hebt, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je er zelf een kijkje gaat nemen om te kijken hoe of wat…Dat lijkt me niet iets wat je besluit adhv de verhalen van anderen…
Ik ben het helemaal met kasaana eens. Ik heb vrienden in Guinae, die er met kinderen wonen en er erg enthusiast over zijn; ik kan je met hen in contact brengen als je me mailt (peet.verheij@gmail.com), maar ga af op je gevoel. Bezoek het land en vorm je eigen mening. Zelf heb ik er na bezoek eenzelfde gevoel bij als kasaana, maar dat geldt voor heel afrika. Ik heb er veel tijd doorgebracht en zou de stap zo maken, maar dan wel zonder opgroeiende kinderen
Mocht je serieuze plannen hebben om daadwerkelijk naar Zuid-Afrika te emigreren, kijk dan eens op http://www.immigratie-zuid-afrika.nl/. Hier kun je een hoop informatie vinden over o.a. het soort visum dat je nodig hebt, maar ook hoe je een baan of een eigen huis kan vinden.
Hallo beste mensen,
Hebben jullie al veel reacties gehad? Wij zijn er namelijk ook mee bezig.
Wij zoeken meer een farm, dat is daar toch wel wat minder. Ik ben benieuwd hoe het die kanten op is wat betreft de apartheid en vijandigheid. Ik ben 15 jaar terug in Senegal en Gambia geweest, toen was er nog geen tourisme en kon ik met mijn rugzak op rondtrekken. Er was een opmerkelijk verschil wat mentaliteit betreft tussen de twee landen. Gambia was heel vriendelijk en kon ik over meeeten en overnachten terwijl in Senegal de mensen alles pikten wat los en vast zat, daar was toch wel (achterbakse) vijandigheid !
Mag ik vragen waarom jullie West Africa verkiezen boven het mooie Zuid Africa ?
grtjes Carmen
Cdenhollander:
Heb je al informatie gekregen van mensen die iets weten over een guesthouse beginnen in afrika? mij lijkt het namelijk ook erg leuk om zoiets te beginnen, een guesthouse/hostel/backpackers… Maar weet niet of het haalbaar is om daar iets zo te beginnen…
Heb geen info ontvangen betreft het beginnen van een guesthouse, wat is het financiele plaatje en hoe zijn de procedures in Kenya? Moet je een werkvergunning hebben? Ik heb nog veel vragen, misschien dat ik in Februari 2010 weer naar Kenya kan gaan en dan probeer ik meer te weten te komen, maar sta open voor elke tip…!!