Afrika is een geweldige reisbestemming. Maar zou je er ook wel willen wonen? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Afrika is mijn favoriete reisbestemming, ik zal er echter niet willen wonen.
Niet omdat het Afrika is, maar ik niet uit mijn dorp in Nederland wil.
Ik ben diverse keren in verschillende landen van West Afrika geweest.
Ik zou er zeker wel willen wonen.
Leven bij de dag en het dagelijks doen met wat je hebt.
Schitterende natuur en schitterende mensen.
Helaas laat mijn gezondheid het (nog) niet toe.
Wie weet ooit?
Zou er best willen wonen[oost Afrika]
we zijn ons al een tijdje aan het orienteren.
wel met de insteek om regelmatig terug naar Holland te gaan[daar wonen onze zoons per slot van rekening.
Ik zou graag ergens in Oost-Afrika wonen. Momenteel studeer ik Afrikaanse Talen en Culturen en ik heb de afgelopen twee jaar Oeganda en Tanzania bezocht. Alles staat in het teken van Afrika en ik kan niet wachten om definitief richting daar te vertrekken!
Mijn partner en ikzelf hebben plannen om naar Egypte te emigreren. Wij verbleven al op differente plaatsen in Egypte. Nu vertrekken we weeral voor 2 maanden,we huren ginder een appartementje via Egyptische vrienden van ons. Tijdens dit verblijf willen we dan nog meer kennis opdoen en ervaringen van de Egyptische leefgewoonten alsook de plaatselijke normen enz…We verblijven nu,voor de tweede maal,in Sharm el Sheikh. De bedoeling is dat wij ons,bij emigratie,niet zouden vestigen als vaste verblijfplaats in een toeristisch oord maar wel buiten toeristische centra tussen de gewone Egyptenaar. Bijkomende informatie is desbetreffend graag meegenomen. Dank alvast…Beste groetjes…Firre
Mijn eerste stappen zijn ondernomen, bouwgrond gekocht, een paar locale winkel gebouwd om klein inkomen te hebben en binnenkort begin ik te bouwen aan mijn huisje daar…alles aan het voorbereiden…
mijn droom gaat is vervulling…! whow!
Mijn ouders hebben vroeger 5 jaar in Belgische CONGO verbleven,ikzelf heb vroeger toen ik jong was 6maanden gewoond.
Ik heb in de jaren 80 driejaar in botswana gewoond en gewerkt. Met mijn echtgenote en eerst 1 en later 2 kinderen en ja de tweeede is daar geboren. Prima ervaring, heb daar in die tijd leuke contacten gehad anders wordt het wel saai.
Vanwege de kinderen en hun toekomst/schole en dergelijke terug gegaan.
Hallo Peter, Mag ik vragen waar dat was?
Serowe, Central District
Ah, OK. Ik vroeg het omdat er in de jaren 80 ook een nederlandse arts in Kasane zat. En ik dacht misschien was dat wel dokter peter. Je weet het maar nooit. Ik heb die man nooit ontmoet hoor, maar een nichtje van mij is door hem de wereld in geholpen. Was jij ook arts in Serowe?
Ja, ik heb van 1986-89 gewerkt in Serowe. Ik ken Kasane wel, maar ik weet niet of er in mijn tijd een nederlandse arts zat. De meeste nederlandse artsen waren net als ik uitgezonden door Min van Ontwikkelingssamenwerking en wij hadden jaarlijks een vergadering met een ambasadefunctionaris voor feed-back naar Nederland.
Ik heb net even gecheckt, mijn nichtje is van 1981. Of hij er in 86 ook nog zat weet ik niet. En ik weet ook niet of hij van min van os was. Ik weet wel dat heel veel mensen blij met 'm waren. In die tijd was er trouwens veel meer os vanuit Nederland. De grote boerderij van kasane/Kazangula was van Nederland. En het lokale bestuur werd ook geholpen door Nederlanders en andere Europeanen. Dat is allemaal voorbij. Je herkent het niet meer terug, als je er lang niet meer bent geweest.
Kaapstad vind ik waanzinnig. Grote stad, toch aan zee, mooie omgeving en engelstalig… Maar op vakantie is toch anders dan er wonen. Ik denk er wel aan, maar heb nog geen concrete plannen.
Hallo Quappo, mag ik vragen waar in Afrika? In januari vertrek ik voor 2,5 maand naar Kenia met de bedoeling om daar een zaakje op te starten en eventueel later daar te gaan wonen. Ik ben al verscheidene keren in Kenia op reis geweest, maar vooralleer ik verdere stappen onderneem wil ik eerst toch is ervaren hoe het alledaagse leven daar is, vandaar die 2,5 maand.
hoi ik denk zelf over ghana, ben ook al in kenya geweest, maar gezien de politieke onrust daar verkies ik ghana…
ik wens je een goed verblijf, en het is een boeiend land met vriendelijke mensen.
great,waar in afrika, wil in kenia gaan wonen is dat te doen,en verloopt het kopen daar zonder problemen,?dank je en veel succes