Werken en wonen Afrika

He hoi,

Ik ga uiterlijk einde van dit jaar vertrekken naar Afrika om daar te gaan wonen en werken. Ik heb nu nog geen idee naar welk land ik zal gaan dus ervaringen, suggesties, zijn welkom.

Groetjes Elf

Elf,

Zal je je eerst niet eens verdiepen in Afrika?
Vergis je niet…Africa is wel ff iets anders dan het westerse wereldje dat Holland heet.

Hoi Sjaak,

ik ben me er terdege van bewust dat Afrika anders is dan ons westers landje. Ik heb juist behoefte aan een niet westers land. Ik ben de regelgeving, mentaliteit, klimaat, bekropmenheid zo ontzettend beu hier in Nederland. Ik heb 2 bijna doodervaringen gehad en wordt als het ware naar Afrika geduwd… Ik moet nog iets doen in dit leven en dat ga ik daar doen.

Bedankt voor je bezorgdheid maar ik ga wel goed voorbereid vertrekken hoor.

Groetjes Elf

Elf,

Akkoord, ik begrijp je standpunt iets meer.
Misschien nog iets over na te denken: waarom ga je niet eerst een aantal maanden om vervolgens daar te beslissen om daadwerkelijk er wel/niet te gaan wonen…

Verder wens ik je veel succes met je beslissing!

Dag Elf,

Misschien is het goed om soms ook je hart te volgen.
Als we alles afwegen in het leven waarheen zal het ons brengen.
Veel succes - we vinden het moedig dat je dit avontuur aangaat.

Groeten,

Nienke

Hoi Nienke,

bedankt voor je lieve reactie. Wij zijn nu bezig met de organisatie JoHo en hebben plannen om in Johannesburg te gaan wonen. Min vriend zoekt daar een baan en ik kan een project gaan draaien in Soweto. Het is allemaal nog niet concreet maar het krijgt steeds meer gestalte.

Groetjes Elf

Dag Elf,

Wijzelf vertrekken vermoedelijk in januari om te gaan wonen in Johannesburg. Mijn echtgenoot heeft daar een job gevonden.
Hij is vandaag vertrokken en zal vanavond aankomen. Als je vragen hebt, … misschien kunnen we elkaar helpen.
Groetjes,
Nienke

Hoi Nienke,

Wat geweldig!!! Hebben jullie al samen gekeken hoe het er daar uitziet, woonruimte, e.d. ? Ben reuze benieuwd. Hou je op de hoogte, wellicht kunnen iets voor elkaar betekenen.

Ik kan het niet afwachten om te vertrekken. Nog een paar maandjes door zien te komen en dan lekker vertrekken…

Groetjes Elf

Dag Nienke,

Vandaag (zond 20/7) telefoon gehad van mijn echtgenoot - het is daar momenteel winter en het was overdag 19° - de zon was de ganse dag van de partij en s’avonds was het 14°.
Morgen gaat hij op stap om een school te zoeken voor de kinderen en een huis te zoeken om te huren. Intussen ben ik thuis aan het zoeken naar verhuisfirma’s en vooral uitzoeken hoe die dingen allemaal werken. Heel spannend …
Ikzelf ben vorig jaar in oktober in Kaapstad en Johannesburg geweest. In Johannesburg heb ik ook een rondrit gemaakt met een gids in Soweto. Bijgevolg heb ik een klein beetje een idee hoe het er daar uitziet. Al hebben we nog zoveel te ontdekken en te leren…
Vele groetjes,

Nienke

hallo,
wij zouden zeer graag een project opstarten in Afrika kan iemand ons wat wegwijs maken hoe je daar het best te werk gaat, graag hadden we ook een huis aangekocht om een aantal maal per jaar er naar toe te gaan en als onze kinderen groot genoeg zijn er te gaan wonen

alle tips zijn welkom
groetjes
annemie

beste Fret, gewoon gaan joh, laat je niet tegenhouden door thuisblijvers die de stap nooit durven nemen, die blijven kansloos. Respect man, good luck, eindelijk goodlife. gr koen