Vertrekken naar Zuid Afrika

Hallo allemaal,

Bij deze zal ik mij even voorstellen:

Ik ben een jongeman van 25 en kom uit Hilversum. Ik heb afgelopen jaar een hele leuke au pair leren kennen en we zijn smoorverliefd op elkaar. Nu moet zij in februari weer terug naar Zuid Afrika en ik ga dan voor 3 weken met haar mee (vakantie). Uiteindelijk is mijn bedoeling om mezelf daar volledig te gaan vestigen.

Ik hoop hier mensen tegen te komen die het zelfde ondernomen hebben die hun ervaringen willen delen. Wat moet ik allemaal regelen? Is het makkelijk om een baan te vinden? Wat zijn de regels voor het huren/kopen van een huis? En zijn er eventueel nog andere dingen die ik moet weten voor ik vertrek?

Hoe werkt het met de nodige visa’s? Van welke Nederlandse sociale voorzieningen kan ik gebruik blijven maken? Hoe zit het met verzekeringen?
En wanneer moet ik mij officieel inschrijven in Zuid Afrika en uitschrijven in Nederland?

Nogmaals: Wie kan of kunnen mij hier bij helpen?

Groeten Jorrit

Hallo Jorrit, welkom op Wereldwijzer!

Wat fijn dat je met haar mee kan naar Zuid-Afrika, al is het eerst voor 3 weken vakantie. Ben je al op het Afrika-Forum geweest? Daar kun je vragen stellen over het alnd en ervaringen lezen van anderen. Voor de vragen die je hebt over emigreren kun je terecht op het Wonen en Werken in het Buitenland Forum. Veel plezier met de voorbereidingen en je plannen.

Groetjes, Leontien