Er is een (kleine) kans dat ik volgend jaar een tussenjaartje neem. Dan zou ik graag voor een periode van rond de 7 maanden in een warm land willen wonen & werken. Misschien met een 2e persoon, misschien in m’n eentje.
Wat ik me nu afvraag, waar kan ik dan het beste heen? Ik wil graag ergens heen waar ik Nederlands of Engels kan spreken en waar het leven (dus huren, boodschappen etc.) niet te duur is. En waar je als Nederlander dus makkelijk terecht kan.
in Zuid-Afrika kun je prima met Engels terecht, hoor. Iedereen spreekt hier Engels. Het is een prachtig land, en voor een lange vakantie zeker een aanrader. Let er wel op dat openbaar vervoer vaak een slechte optie is vanwege niet te onderschatten criminaliteit, zowel in de grote steden als erbuiten (trein, minibus taxi). Voor backpackers is er de Baz-bus, wat prima is voor vervoer over lange(re) afstanden.
Als je echt langer op een plek wilt zijn, bijvoorbeeld voor een tussenjaar, is eigen vervoer echt het beste. Heb je een rijbewijs? Een auto is zo gekocht hier. Prijzen gaan nogal naar beneden omdat de economie ook hier nogal een klap te verwerken heeft gekregen. Goed voor de koper (zeker als je met Euro’s komt), slecht voor de verkoper. Het is hier verder prima leven (ik woon in Kaapstad).
Z-A is niet bepaald het goedkoopste land waar je naar toe zou kunnen gaan, en ook niet het veiligste. Wel buitengewoon interessant en de natuur in de verschillende parken is natuurlijk schitterend en een must-see!! Informeer je goed voordat je mogelijk Zuid-Afrika als je bestemming kiest. Als je je goed voorbereid, wordt het zeker een succes en zul je geen spijt van je besluit krijgen!
Wij zijn op zoek naar Nederlandstaligen die ons team van Customer Service Consultants kunnen versterken in Kaapstad.
We werken voor een luchtvaartmaatschappij en houden ons bezig met o.a. het boeken van vliegtickets, het omboeken van vliegtickets en het beantwoorden van vragen van klanten.
De eerste 6 weken volg je een training die je klaarstoomt voor het werk en die geheel betaald wordt door het bedrijf.
Salaris is basic, de benefits zijn geweldig (na je proeftijd vlieg je bijvoorbeeld overal waar je maar naar toe wil voor maar 10% van de prijs). Je vlucht naar Kaapstad wordt niet vergoed, maar er wordt wel hulp geboden met het regelen van een visum. Eenmaal aangenomen is het visum rond binnen 2 maanden.
Voor meer informatie kun je contact met mij opnemen via e-mail op [EMAIL=“ceruleanskye@hotmail.com”]ceruleanskye@hotmail.com onderwerp: werk in Kaapstad
Misschien El Gouna (Egypte) is zoals Saint-tropez van Frankrijk maar veel minder duur, aangename mensen, ligt volledig aan het water, de hotels daar stroomt water tussen, veel werkgelegenheid, kunnen engels en frans.
wij verhuren op jaarbasis of voor ev iets minder ons appartement