Jongeman met enorme hoeveelheid heimwee zoekt intercontinentale uitdaging!

Hallo allemaal,

Na tientallen zomervakanties, twee leuke werkzomers in Griekenland en nooit stil te hebben gezeten in Nederland heb ik me januari 2012 gewaagd aan mijn life changing journey: Wonen en werken buiten Europa. Locatie Port Elizabeth, Zuid Afrika. Een periode om nooit te vergeten, sterker nog; sinds terugkomst (september 2012) kan ik ook aan niks anders meer denken.

Ik heb enorme heimwee naar Zuid Afrika, maar ik kom natuurlijk niet onder een steen vandaan. Zuid Afrika was denk ik gaaf door de enorme cultuurshock, alles is anders, alles is avontuur. Deze belevenis was dus een intercontinentale highlight. En daar ben ik naar op zoek!

Een leuke baan in een land in Afrika, Zuid Amerika, Azië of anywhere else outside of Europe! Ik ben afgestuurd in Communicatie, ik heb me verdiept in Event Management en werk momenteel als Eventmedewerker bij een Marketing Associatie. Ik spreek vloeiend Engels en Nederland, redelijk Duits en beheers de Franse grammatica (alleen is mijn Franse vocabulaire de afgelopen jaar wat minder geworden). Verder ben ik altijd in voor het leren van een nieuwe taal; héééél nieuwsgierig naar Spaans en Portugees!

Mochten jullie handige sites, fora, bedrijven weten… of hebben/zijn jullie zelfs een contactpersoon in een van deze bestemmingen, please let me know! Voor de doorsnee 21-er van Nederland mag ik totaal niet klagen met mijn kantoorbaan en inkomen, maar dit is niet wat ik zoek. Ik zoek avontuur. Tegen elke prijs! Ik ben geen Nederland, ik ben ‘Werelds’ :wink:

Bedankt!

Op de bestemming zelf zoeken naar een baan is altijd makkelijker. Misschien zou je kunnen overwegen eerst vrijwilligerswerk te doen en daar zoeken naar een betaalde baan?
Op workaway.info staan veel mogelijkheden qua werk tegen kost en inwoning over de hele wereld.

Succes!

1 like

Hi Tim,

Heb je al eens gedacht aan Dubai? De Verenigde Arabische Emiraten is een prachtige smeltkroes van nationaliteiten, culturen, talen en opleidingen. Kijk voor meer informatie op www.stageindubai.nl of email ons op stageindubai@gmail.com.

Succes!

Hi!

Wat gaaf van je dromen en ideeën! Dromen zijn om waar te maken, niet?! En ik kan me goed vinden in jouw interesses e.d. Ik ben zelf ook bezig met Event Management (niet specifiek de studie, maar wel minors en stages incl mijn afstudeerstage bij een groot festival). Daarnaast vind ik talen ook heel gaaf en ben ik sinds Juli '12 met een Portugees studie bezig.
Ik wil volgend jaar heel graag naar São Paulo emigreren! Ik voel mij ook geen Nederlander, maar een wereldburger!
Gaaf dat je al die ervaringen in het buitenland mee hebt mogen maken.

Ik heb vrienden in SP wonen, dus ik zou voor je kunnen vragen en je tips geven mbt wonen en werken in SP. Ik ben daar zelf namelijk ook mee bezig, zoals ik zojuist vertelde.

Groetjes,

Nathalie

1 like

Hey!

Zo herkenbaar als ik je bericht zo lees!
Of ja, bijna. Want helaas heb ik niet al die ervaringen die jij al hebt vanuit het buitenland!
Zelf heb ik het voordeel dat ik in een hotel werk achter de receptie en wat horeca ervaring heb.
Maar het probleem is dat je in al die landen al wat enige "taalervaring"nodig heb. En mijn enige taalervaring is ook Nederlands, Engels & Duits.

Mocht je DE oplossing hebben gevonden, mag je hem altijd met mij delen;)

Groetjes
Naomi

Bedankt voor de tip!

Hi Naomi!

Horeca en hotel ervaring is heel handig als je internationaal of intercontinentaal gaat! We zijn ondertussen alweer even verder en ik ben vergevorderd in een sollicitatie in Zuid Afrika:-) Inclusief werkvergunning en ticket. Maar dat schreeuw ik pas van de daken als a-ll-e-s rond is! You never know… haha! Tips voor jou; mocht je een grote buffer hebben qua financien, zou ik gewoon is kijken wat de mogelijkheden zijn in een vrijwilligersfunctie of wat minder betaalde functie in de hotelbranche! Met jouw talen Duits en Engels klinkt het misschien alsof je weinig talenkennis hebt, maar voor landen buiten Europa zijn dat toch twee talen die laaaang niet iedereen spreekt. Zeker niet tesamen;-)

Voorderest is twitter een hele mooie infobron! Zoek maar is op vacatures hotel - vacancies hotel etc. Als je écht wil, dan weet ik zeker dat het je lukt;-)!