Werken en wonen buitenland na studie

Hallo,

Ik ben Joyce, 21 jaar en heb plannen om na mijn studie MMZ niveau 3 naar het buitenland te gaan om voor een jaar ofzo te gaan werken en wonen. In de Nederlandse cultuur en de mensen kan ik mij niet echt mengen en ben gewoon opzoek naar een avontuur.

Ik ben opzoek naar iemand die dezelfde interesse heeft om naar het buitenland te gaan maar niet weet hoe je moet beginnen.

Het liefst wil ik naar een land dat een goed klimaat heeft (warm/tropisch).
Het probleem is dat ik niet veel vacatures zie voor werk met mijn opleiding in het buitenland (searching social work) het is bijna allemaal vrijwilligerswerk en dit kan voor mij financieel niet! Ik heb een beetje ervaring met werken achter de bar en horeca werkzaamheden wat ik ook erg leuk vind om te doen. Dit werk zou ik dan als ik niks met mijn opleiding kan vinden ook graag willen doen. Ook schoonmaakwerk/thuiszorg vind ik geen probleem.

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen en kan verder ook geen talen naast Engels. Dit maakt het al een stuk lastiger omdat ik veel lees dat de taal wel echt een must is als je wilt werken in het buitenland.

Iemand tips? Iemand met dezelfde interesse om er tussenuit te gaan? Laat het me weten. Ik wil mijn droom niet opgeven!!

Hoi Joyce, dat is ook mijn plan;) heb je enig idee waar je naar toe zou willeb

Hoi, nee ik heb geen idee nog… jij wel een idee?

Heb je al geïnformeerd of nagedacht over een werkvisum voor Australië?

Ja, heb ik overnagedacht en over opgezocht… maar kwam er vaak op neer dat je een flinke spaarrekening moet hebben, wat nog niet haalbaar is voor mij

Sorry voor de late reactie btw :sweat_smile:

Mochten jullie geïnteresseerd zijn binnen Europa te blijven heb ik eventueel wel een mogelijkheid om sales en promotiewerk te verrichten. Je bent dan eigen baas en kan er zoveel tijd in steken als je zelf wilt. Ook kan je het al vanuit Ned. opbouwen, zodat je al wat inkomsten hebt voor je vertrekt. Mochten jullie interesse hebben dan laat maar weten. Grtjs, Anita

Wij van CBIS.COM zijn een ervaren contactcenter, dat al jaren tevreden klanten heeft.
Ons vestiging in Casablanca heeft een capaciteit van 200 werkplekken.
Onze opdrachtgevers zijn grote bedrijven uit heel Europa.

Als dynamische bedrijf dat fors aan het groeien is zijn wij opzoek naar:
KLANTENSERVICE MEDEWERKERS INBOUND (M/V)

Wij verwachten:
· Een professionele houding en discipline.
· Uitstekend Nederlands of Vlaamstalig
· Basis computer skills
· Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden
· Klantvriendelijk ingesteld
· Ervaring in een contactcenter is een pre.
· Vele doorgroeimogelijkheden.
Wij bieden:
· Een stabiele en betrouwbare werkomgeving met een internationaal management.
· Een open en professionele cultuur met ruimte voor persoonlijke inbreng en ontplooiing.
· Interessante uitdagingen om dagelijks uw talent en kennis te ontwikkelen.
· Interne training, coaching en intensieve begeleiding van een Nederlandstalige supervisor.
· Na een proefperiode een vaste aanstelling, conform de wetgeving in Marokko.
· Zeer aantrekkelijke salaris (vast + variabel) met behaalbare targets.
· Salaris en bonussen worden op tijd uitbetaald.
· Goede arbeidsvoorwaarden en zorgverzekering.

Ben jij ons nieuwe aanwinst en wil jij de uitdaging met ons aan, stuur je CV naar mourghiahmed11@gmail.com of bel naar 00212 608616819. We zien je sollicitatie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
HR CBIS.COM
www.cbiscom.com

Hi Joyce,

Heb je al op Jobcoconut gekeken? Zo niet kijk eens op deze link Jobs in Europe - Work abroad today - Job Coconut

Hi Joyce,

ik las je bericht en ik had destijds hetzelfde probleem. Het is soms zo lastig om te weten waar je moet zoeken…Ik heb een facebookpagina opgezet met nederlandstalige vacatures in het buitenland. Ook vind je bij de vind-ik-leuks bedrijven met nederlandstalige vacatures in het buitenland en / of grote jobboards die vacatures aanbieden. Als je nog meer info wilt; stuur me dan even een persoonlijke berichtje via facebook. Ik heb je graag. Groetjes en succes !

https://www.facebook.com/DutchWorldJobs/