Wie oh wie kan me verder helpen?!

Hallo mensen,

Ik ben een meid van bijna 34 jaar, en ben hier in Holland meer dan zat.
Mede doordat ik zoveel heb meegemaakt, heb ik nu maar besloten om een tijdje tussenuit te gaan…Dit ivm mn eigen rust weer terug krijgen, en de boel weer de op rails te zetten.

Nu zullen jullie misschien wel denken van; goh,. waarom vlucht je?!
Maar dit is voor mij in zekere zin niet/geen vluchten he… Maar om een time out in te lassen voor een tijdje.
Zat zelf te denken aan een jaar!!!

Nu moet ik er wel bij vermelden, dat mn buitenlandse talen niet bepaald vloeiend zijn, grrr.
Maar ken een beetje engels, zowel in woord als in schriftelijk.

Wie oh wie kan me helpen hiermee?!
En doel meer gericht als op; ideeen, suggesstie’s…ect. ect.

Graag hoor ik van jullie, en alvast bedankt.

Wat wil je?

Wil je een tijdje werken in het buitenland? Dit is iets wat nooit echt makkelijk is om te regelen, zeker wanneer je niet goed bent met talen. Er is soms wel seizoenswerk te vinden, bv werken op een camping of als skileraar, maar dat is zelden voor een heel jaar.

Wil je vrijwilligerswerk doen in het buitenland? Je leert andere mensen kennen, en een andere cultuur. In Zuid- en Midden-Amerika zou je dit kunnen combineren met een cursus Spaans. Kijk eens rond op dit forum en je vindt voldoende ideeen.

Je zou ook een jaar lekker niks kunnen doen en rond gaan reizen. Dit kost uiteraard wel redelijk wat geld, maar bv rondreizen in Azie hoeft niet heel erg duur te zijn (als je luxe en alcohol opgeeft). Voor 750-1000 euro per maand kun je redelijk wat doen, maar je moet er wel rekening mee houden dat je ook voor je vluchten moet betalen. Inspiratie kun je opdoen in reisgidsen als de Lonely Planet (in het Engels), maar er zijn ook wel Nederlandstalige gidsen te vinden. Wederom: kijk eens rond op het forum (of op mijn site www.outoafasia.nl ;)) voor wat ideetjes.

Heel goed Engels hoef je niet te kunnen om te reizen, als je maar in staat bent eten, drinken, vervoer en een slaapplaats te regelen. Tijdens je reis zal je Engels wss alleen maar beter worden :slight_smile:

1 like

Nederlandse Antillen? :zon02: