Reeds een paar jaar droom ik ervan ooit eens voet te zetten op Afrikaanse bodem. Hoewel ik de hele wereld interessant vind, voel ik me op een onweerstaanbare manier aangetrokken tot dit continent. Vorig jaar kreeg ik op de universiteit de kans om 2 vakken over afrika te volgen en dat heeft mijn fascinatie (of obsessie?;-)) alleen maar aangewakkerd.
Ik vroeg me af of er iemand raad heeft voor mij, over hoe ik ooit mijn droom kan verwezelijken. Afrika is momenteel ver weg voor mij. Ik ben nu nog studente (Germaanse Taal- en Letterkunde), ik zit in mijn laatste jaar. Ik kom uit een arme familie. Ik ken niemand in Afrika. Ik ken niemand persoonlijk die ooit eens in Afrika is geweest. Ik ken zelfs niemand persoonlijk die mijn passie deelt!
Er is niet direct haast bij om naar Afrika te gaan. Ik wil het gewoon ooit eens doen maar wel liefst wanneer ik nog jong ben. Ik heb geen typische “toeristenreis” in gedachten - hoewel ik daarmee al tevreden zou zijn eigenlijk.
Heeft er iemand advies over hoe ik dit ooit zou kunnen aanpakken?
Msichana Sarabi
Heb net een wereldreis(je) achter de rug, dit keer niet in afrika geweest, omdat ik daar in 2004 (nog) geweest was. Maar afrika is/blijft mijn favoriete continent!!!
Als je naar Afrika wilt (zeker doen !!!), dan heb je hoe dan ook geld nodig…
Met 1000 euro kun je veel doen, maar je moet het wel hebben. Maar het continent afrika is groot. Wil ja in het noorden (marokko, egypte etc) of het zuiden (z.afrika, botswana etc) Ik ben destijds in het zuiden geweest en kan het alleen maar aanraden, maar tegelijk ook zeggen dat je je goed moet voorbereiden over hoe en wat in dat land.
Ik wens je veel succes met voorbereiden.
Je zou ook naar de vakantiebeurs.nl kunnen gaan om te orienteren…
Naar waar in Afrika? Marokko of Egypte zou al leuk genoeg zijn, maar Midden-Afrika is mijn favoriete streek denk ik. Ik zou in ieder geval graag naar een regio gaan waar ze Kiswahili spreken, omdat ik ook een heel klein beetje van de taal spreek en versta (geleerd op de universiteit:smile: )
Wat wil je precies gaan doen in Afrika? Er rondtrekken, natuurparken bezoeken, of samenleven met mensen (vrijwilligerswerk)?
Het hangt er dus allemaal een beetje van af wat je precies verwacht, wat je wil zien, wat je wil doen, als je alleen gaat of niet…?
Ghana is een heel toegankelijk land om als eerste Afrikaanse land te verkennen!
Er zijn ook talrijke Nederlandse organisaties en projecten daar Ghana een vroegere kolonie was. Zeker in Tamale zul je heel wat landgenoten tegenkomen…
Ik heb ook mijn hart verkocht aan Afrika. Ik ben er eerst met een 24daagse rondreis van Djoser (zuid-afrika, lesotho, Swaziland) naartoe gegaan. Dat is me heel goed bevallen, je leert iets over het land, je raakt gewend aan de mensen en hoe het leven daar een beetje in elkaar steekt en je ziet ontzettend veel in een redelijk korte tijd, maar… daarna wil je vast meer! Althans, ik wel. Ik vind het er echt geweldig, de wijdsheid, de mensen, heerlijk. Dus nu vertrek ik 2 april voor 4 maanden naar Afrika, vooralsnog heb ik zuid afrika, namibie, botswana, zimbabwe, zambia en mozambique in gedachten.
Ik denk wel dat het handig is dat je eerst georganiseerd gaat, om zo bekend te raken met Afrika.
In Kenia spreken ze toch ook Swahili? Daar hebben ze ook leuke vrijwilligersplekken volgens mij.
In ieder geval heel veel plezier met de voorbereidingen!
En iedereen die voor mij nog tips heeft, ik hoor ze heel graag!