Reeds een paar jaar droom ik ervan ooit eens voet te zetten op Afrikaanse bodem. Hoewel ik de hele wereld interessant vind, voel ik me op een onweerstaanbare manier aangetrokken tot dit continent. Vorig jaar kreeg ik op de universiteit de kans om 2 vakken over afrika te volgen en dat heeft mijn fascinatie (of obsessie?;-)) alleen maar aangewakkerd.
Ik vroeg me af of er iemand raad heeft voor mij, over hoe ik ooit mijn droom kan verwezelijken. Afrika is momenteel ver weg voor mij. Ik ben nu nog studente (Germaanse Taal- en Letterkunde), ik zit in mijn laatste jaar. Ik kom uit een arme familie. Ik ken niemand in Afrika. Ik ken niemand persoonlijk die ooit eens in Afrika is geweest. Ik ken zelfs niemand persoonlijk die mijn passie deelt!
Er is niet direct haast bij om naar Afrika te gaan. Ik wil het gewoon ooit eens doen maar wel liefst wanneer ik nog jong ben. Ik heb geen typische “toeristenreis” in gedachten - hoewel ik daarmee al tevreden zou zijn eigenlijk.
Heeft er iemand advies over hoe ik dit ooit zou kunnen aanpakken?
Msichana Sarabi
Heb net een wereldreis(je) achter de rug, dit keer niet in afrika geweest, omdat ik daar in 2004 (nog) geweest was. Maar afrika is/blijft mijn favoriete continent!!!
Als je naar Afrika wilt (zeker doen !!!), dan heb je hoe dan ook geld nodig…
Met 1000 euro kun je veel doen, maar je moet het wel hebben. Maar het continent afrika is groot. Wil ja in het noorden (marokko, egypte etc) of het zuiden (z.afrika, botswana etc) Ik ben destijds in het zuiden geweest en kan het alleen maar aanraden, maar tegelijk ook zeggen dat je je goed moet voorbereiden over hoe en wat in dat land.
Ik wens je veel succes met voorbereiden.
Je zou ook naar de vakantiebeurs.nl kunnen gaan om te orienteren…