Waarheen in Afrika?

Ik wil samen met mijn zus voor 1 maandje naar Afrika.
We willen uiteraard graag naar reservaten om dieren te spotten…
ook hebben we niet een enorm budget.
heeft er iemand tips???

welke landen of welk land kunnen we het beste doen?

groetjes,
charlotte:smile:

Het zou helpen als je ons vertelde wat je budget was.

Kenya is het meest gericht op high-volume tourisme (lagere prijzen, doch veel volk bij elke sighting). Maar desondanks een goede introductie tot het safari wereldje.

Mvg,

J.

Ik vond zelf Botswana het mooiste land, goedkoop, alles is er… Ik ben verder in Zuid-Afrika, Namibie, Zambia, Malawi, Tanzania, Rwanda, Kenia, Oeganda, Burundi en Marokko geweest… Als je de tijd hebt zou ik Botswana en Namibie beide doen. Sossusvlei in Namibie vond ik ook echt heel erg mooi.

Hoi Charlotte!
Ik ga zelf met reisorganisatie Sawadee voor 3.5 week naar Kenia&Tanzania. Dit is niet heel goedkoop, maar zo zie je in korte
tijd wel heel veel! Met deze reis ga je ook safari’s maken door verschillende parken.
Groetjes Laura

Hallo,

Wij zouden graag volgend jaar in mei voor 3 weken naar Malawi gaan.(met de rugzak)
Is deze periode te lang en/of zouden we een deel van Mozambique erbij nemen?(Kan je dan gemakkelijk de grens over?)
Mogen wij jouw reisroute kennen die jij in Malawi hebt gedaan?
Is een safari in Malawi of in Mozambique het meest interessantste?(we hebben dit nog nooit voorheen gedaan)

Alleszins al bedankt voor de reactie op onze vragen!
Ann

Hoi hoi,

Dieren zijn uiteraard prachtig, maar Afrika zien is voor mij toch vooral de mensen zien, hun denkwijzen, hun veerkracht, hun humor. En die zitten niet in reservaten :wink:
EEn mooie plek om kennis te maken met Afrika in al zijn facetten is het land Ghana. (heb je trouwens ook olifanten, apen en nijlpaarden)

Geniet van je reis!
Gerard
“Ervaar Ghana”: vrolijk, veilig en veelzijdig Afrika
www.ghana-verkeersbureau.nl/reisgids.html

Hallo,

Je kunt beter een nieuw onderwerp starten want nu zit je in andermans vraag en zien veel mensen jouw vraag niet.
3 weken is eerder aan de krappe kant voor Malawi. Er is erg veel te zien en doen en de wegen zijn niet super, en verder gaat het ook wel eens anders dan gepland met openbaar vervoer en moet je lang wachten. Kortom met maar 3 weken zou ik zeker niet proberen nog Mozambique eraan te plakken.

Malawi is een erg leuk land met mooie bergen en een groot meer waar van alles te doen is, en de meeste mensen zijn super hartelijk, nieuwsgierig (willen veel praatjes maken) en behulpzaam.

Je kunt mijn reisblog van 2000 lezen op mijn website. Daar kun je vast al veel tips uit halen.

Succes,
Cécile