Waarheen Afrika

Hallo,
Na veel landen te hebben bezocht in Azië , wil ik voor het eerst op safari in Afrika.
Nu ben ik benieuwd naar landen welke mensen me kunnen aanraden?

Kenia natuurlijk!!! :slight_smile:

Het land van de eeuwige glimlach en de echte hakuna matata mentaliteit! Prachtige stranden hier aan de zuidkust van Mombasa, in combinatie met een mooie safari in 1 van de mooie national parks is natuurlijk helemaal super!

Ik woon dus sinds een paar jaar hier aan de zuidkust en kan het je dus zeker wel aanraden! Mocht je vragen hebben, geïnteresseerd zijn in welke safarikantoortjes ik aanbeveel, mogelijke accommodaties hier aan de kust, neem dan gerust contact op via PB!

Groetjes uit zonnig en warm
KENIA! :slight_smile:

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Ik heb door verschillende landen in Afrika gereist en heb het meest genoten van Namibie.
Je hebt de mooie Sossus Vlei (volgens Boesman, onze gids: “De mooiste mooi”). Het gezellige Swakopmund, de pelsrobben kolonies bij Cape Cross. Het mooie Etosha National Park.

Een goede tweede plek op mijn afrikalijstje is Botswana, wat bijna onafrikaans netjes is qua wegenaanleg e.d.

Ik ben nog niet in veel landen geweest in Afrika, maar Tanzania vond ik erg leuk! Ik vloog hierbij op Kenia omdat dat vele malen goedkoper is. Met een bus was ik zo in Tanzania.
Waarom heb ik gekozen om safari’s te doen in Tanzania? Vanuit Arusha kun je verschillende nationale parken bezoeken die relatief dicht bij elkaar liggen. Zo heb je de Ngorongoro krater, Lake manyara en Serengeti national park. Dit kun je in 4 dagen bezoeken.
De afwisseling van natuur en omgeving vond ik een groot pluspunt.

Als afsluiter ben ik op Zanzibar geweest een prachtig eiland, rustig en toch ook heel veel activiteiten te doen. Zoals bezoek aan Stonetown, red colobus apen bos, en een kruidentour.

(maar wat c4th zegt: Namibie en Botswana staan op mijn lijstje, wellicht ook mooi!)

In mijn ogen mooier. Ben ook in Kenia, Uganda en Tanzania geweest, maar vond Namibie en Botswana toch mooier.
Maar goed, smaken verschillen (Goddank).

Ik kan het niet vergelijken, nog maar 1x in Afrika geweest en dat was in Kenia.
Dit vond ik erg mooi en uitermate geschikt voor safari gecombineerd met een strandvakantie.
Ligt ook aan doel van je vakantie. Safari en strand zijn heel mooi, maar persoonlijk zou ik niet snel gaan backpacken / rondreizen in Kenia (in ieder geval niet voor de 1e keer). Een safari zonder chauffeur lijkt me erg zonde, daarnaast heb ik het idee dat het land niet echt “gewend” is aan backpackers. (Wel aan toeristen, maar niet aan mensen die op de bonnefooi rondrijden zeg maar. Ik kreeg het gevoel dat je daarvoor het land wel wat beter moet kennen)