safari met kind?

Ik overweeg om samen met mijn vrouw en zoon van 10 jaar volgend jaar een vacantie te boeken naar Kenia of Tanzania.

De bedoeling is om een 4-5 daags safari te comineren met een strandvacatie.
Ik weet echter niet of mijn zoon niet te jong is voor een safari.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hi Rayluuk

Heb zelf geen ervaring met Kenya of Tanzania, maar ben wel in het noorden van Mozambique geweest. Vrienden van mij hebben drie jaar geleden een reis van Victoria Meer door Malawi, Kenya en Tanzania en toen via de Kruger Park. Maar dat was over een periode van 2 en een half maand. Heb contact gehad met hun, en ze stelde voor dat de plek die je echt zou moeten bezoeken en die qua tijd ook best te doen is, is Kilimanjaro. Dit valt vanuit nederland te makelijk te regelen en je hebt dan een keuze tussen Kenya en Tanzania. Het schijnt (dit weet ik niet zeker), dat je een visum voor beide landen kunt regelen als je in het andere land bent. Wel weet ik dat die hoek van afrika erg mooi is en zeker de moeite waard. De stranden van Tanzania zijn volgens de folders vergelijkbaar met die van noord Mozambique, en die zijn in ieder geval ontzettend mooi!

veel geluk en de groeten,
Johan

In 1997 reisde wij door Tanzania, een georganiseerde kampeerreis. Met ons waren o.a. een stel met kinderen van 9 en 13 (als ik het goed heb). Dat ging eigenlijk geweldig, ook omdat men in Nederland vaak ging kamperen en de kinderen van jongs af aan al overal mee naar toe nam.

Hier meer info. mbt die reis: http://lost-in-africa.blogspot.com/2006/03/lost-in-africa.html

Wanneer je zelf wil rijden dan is Zuid Afrika misschien wel de beste keuze, goede wegen en erg kindvriendelijk. Ook kun je op diverse plaatsen safari’s maken.

Succes met je voorbereidingen!

Corné.

www.amukela.com

Hangt er inderdaad van af of je specifiek Kenya/Tanzania wil doen, of dat je gewoon een vakantie met safari ervaring en een paar dagen strand wil meemaken. In dat geval is ZA natuurlijk goed aan te bevelen.

johan
Als dat een optie is, bekijk dan www.Restinations.co.za, help misschien in het besluit maken.

Bedankt voor jullie reacties. Het is de bedoeling om een paar dagen op safari te gaan en verder aan het strand te luieren en evt. dagtochten maken.

Vanuit ZA lijkt dit moeilijker, omdat de afstanden naar de wildparken toe groter zijn. Daarom wil ik het in principe houden op Kenya.

Heeft iemand goede / minder goede ervaringen met bepaalde toeroperators?

Hoi Rayluuk,

veel van onze gasten combineren de bush met de beach. Vanuit Kruger naar St. Lucia waar je ongerepte stranden hebt.

Kenia is wel flink toeristischer dan Tanzania. Mocht je de keuze hebben dan zou ik toch voor Tanzania gaan, en een dag of 5 op Zanzibar als afsluiter.

Goede ervaringen met Afriesj-Djoser en Angeli Travel.

Succes met je keuzes,

Corné.

www.amukela.com