Hallo,
Zoals ik al in enkele reacties in sommige ‘oproepen’ heb laten weten is mijn volgende vakantiedoel Oost Afrika.
In ieder geval zou ik graag op safari willen maar welk land daar het meest geschikt voor is, is op dit moment voor mij de vraag.
Tanzania en Kenia lijken het dichtst in de buurt te komen maar omliggende landen sluit ik niet uit.
Aangezien ik vaker alleen heb gereisd, was ik dat dit keer ook van plan.
Echter ben ik toch een beetje verbaasd van de prijzen die men voor single persons vragen ten opzichte van groepen.
Ik zal waarschijnlijk maar drie weken vakantie krijgen van ‘de baas’ en wil eigenlijk vantevoren wel het meeste geregeld hebben om die tijd ook volledig te benutten. In Moshi of Arusha gaan wachten op ‘last minute’ aanbiedingen zou zonde zijn in mijn ogen.
Mijn eerste vraag in dit topic is dan ook of er nog meer mensen zijn die voor het eind van dit jaar (november/december) van plan zijn om op safari te gaan.
Welke periode? Welke operator? Welke website (voor de eerste indruk). Maar boven dat; Mag/kan ik mee. ![]()
Een dag of acht à tien zou ik prima vinden. Camping of lodges is waarschijnlijk wel apart te boeken.
Met Tanzania in mijn achterhoofd zit je al dicht bij de Kilimanjaro.
Ook die lijkt me mooi om te beklimmen. Ik zie dat er hier ook al een uitgebreid topic over is dus ik zal daar in de toekomst mijn vragen ook gaan stellen.
Met die trip van 6-7 dagen zou samen al op zo’n twee-en-een-halve week zitten.
Natuurlijk is vakantie bedoeld om te relaxen. Dat is voor mij strand.
Ergens aan de kust de laatste paar dagen doorbrengen en je komt al gauw terecht op Zanzibar… weer Tanzania. Dus eigenlijk heeft dat land mijn voorkeur. ![]()
Heb jij/hebben jullie ongeveer dezelfde reis op het oog en vind je het niet erg om met een 37-jarige Eindhovenaar de kosten van met name de Safari te drukken, laat het dan weten. Hier of via een pb is mij ook om het even.
Ik moet wel alvast bekennen dat nog niets van mijn gedachten definitief is.
Pas begin volgende maand weet ik meer maar ben zeker wel benieuwd naar jullie plannen.
Greetzzz,
Rudi