Ik wil graag in de eerste twee weken van november 2013 op safari naar Tanzania met een groepsreis.
Dit wilde ik in eerste instantie alleen doen, maar het lijkt me toch wel leuk om een maatje te hebben tijdens de reis. Wie o wie heeft dezelfde plannen?
De vlucht is niet bij de reis inbegrepen, waardoor de vluchten die er zijn niet aansluiten op de reis. 1 november kom je in de avond aan en de groepsreis begint 2 november. Daarom moet er eerst ergens overnacht worden. Het lijkt me dan niet zo prettig om in mijn eentje een taxi te nemen en naar een accommodatie te gaan.
Zie de link voor meer info over de reis die ik wil gaan boeken: http://www.tayari-safari.com/big-5/
Ik heb hier ook al gereageerd maar daar nog geen antwoord op gehad…
Ik heb het nu in m’n hoofd zitten om wellicht ook naar Tanzania te gaan en in ongeveer dezelfde periode als jij.
Heb op de site van Tayari Safari gekeken en die route lijkt me ook wel wat. Echter zou ik ook nog wel een aantal dagen op Zanzibar willen relaxen dus eventueel zou je de terugreis alleen moeten maken.
Wat ik trouwens ook tegenkwam op dit forum was een mindere reactie waar ik wel meer van wil weten. Ben niet heel bang voor viezigheid maar “rudimentair” (what’s in my name??) klinkt niet echt aanlokkelijk.
Leuk dat je reageert. Jammer dat je op je andere reactie nog geen antwoord hebt gehad!
Om de terugreis alleen terug te gaan vind ik niet zo erg. Als het goed is, is het dan ook nog licht als ik weer terug naar het vliegveld ga. Dan vind ik het al niet zo erg.
Ik heb die reactie gelezen, het klinkt niet echt aantrekkelijk nee. Maar dat het erg primitief zou zijn had ik wel verwacht en daar heb ik niet zo’n moeite mee. Al vind ik het wel prettig om voldoende te eten te krijgen. Op de site van Tayari Safari staat wel dat je 3x per dag te eten krijgt, maar tijdens een rit kan dit een simpele snack zijn. En het avondeten zou uit 3 gangen bestaan. Maar wat je ook in je reactie had gezegd, ik denk ook dat het bij andere organisaties niet veel beter zal zijn. Tenzij je in dure hotels gaat overnachten. Maar dat hoeft van mij niet.
In november wil ik ook richting Kenia of Tanzania gaan, maar heb nog niets gepland (en kan nog best veranderen). De reis klinkt erg leuk! Zou nog wel een week langer willen, maar zag al dat je dat geen probleem vindt. Heb ervaring met reizen in Afrika, dat is vaak heel bijzonder!
Ik ben inmiddels wat afgehaakt op de organisatie Tayari Safari. Ik heb wat negatieve reacties gelezen en ook een privé bericht van iemand ontvangen met het volgende:
Wij zijn vorig jaar november met Tayari op reis geweest.
Alles was slecht geregeld. Afspraken werden niet nagekomen. Je zit met z’n drieën op de achterbank van de jeep, niet prettig bij het maken van safari’s en erg oncomfortabel op de te lange reisdagen. Het is een oude man, met wel veel Afrika ervaring, erg eigenwijs. Ontbijt vroeg in de morgen, in de middag moet je het zelf maar zien en 's-avonds at je pas tussen 21.00 en 22.00 uur. Het is een goede kok, maar het duurt wel een paar uur voordat er iets te eten is.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar wat anders. Ik heb bij Kras een reis gezien die me wel heel gaaf lijkt. Zie de link: http://www.kras.nl/vakantie/zambia/reis-36485/kampeersafari-van-kenia-tot-zuid-afrika. Deze is wel wat langer, namelijk 25 dagen. Mijn opa en oma hebben een hele goede ervaring met een reis in Kenia met Kras. Ik heb ook nog geen vaste plannen en kan nog van alles wijzigen. Eén ding is zeker: ik ga naar Afrika!
update:
Ik heb inmiddels andere plannen. Tayari Safari heb ik hier en daar wat negatieve dingen over gehoord waardoor ik gekozen heb om een andere organisatie te gaan zoeken. Ik heb nu een 25-daagse reis van Kras.nl op het oog. Niets is zeker, maar een reismaatje zou altijd leuk zijn