Groot pluspunt voor ons is dat dit in beperkt gezelschap is, min. 2 en max. 7 personen. De routeomschrijving ziet er ook goed uit. Maar dit is de eerste keer dat we hiermee boeken en eerste keer Afrika.
Jullie hier ervaring mee? Of wat vinden jullie ervan? (andere aanraders?)
Wat mee te nemen ook?
Ik ben de afgelopen jaren 3 keer naar Kenia en/of Tanzania geweest.
De eerste keer met een grote reisorganisatie, wat op zich ook goed bevallen is.
Je reist in de Safri-auto’s met max. 7 personen.
De laatste 2 keer heb ik geboekt bij Untamed Wildlife Safaris.
Dat is me uitstekend bevallen. Ik ga zeker weer terug (misschien al volgend jaar) en ga dan zeker weer boeken via Untamed.
Groeten,
Bert
Ik heb geen ervaring met groepsreizen vanuit Nederland. Maar wat mij opvalt is dat het best kort is, terwijl je best wel lang in het vliegtuig zit natuurlijk. Eigenlijk vind ik Tanzania minstens 3 weken waard, alleen al omdat het zo ver vliegen is maar ook omdat het echt de moeite waard is. Dan zou je ook Zanzibar kunnen bezoeken, en iets anders doen dan safari’s. De reis die jullie noemen, bestaat alleen uit wildparken. Dat kan een keuze zijn, maar er zijn nog veel andere dingen te zien en doen in Tanzania.
Wat mee te nemen, dat ligt eraan wat voor accommodatie er voor jullie is en wat er bij de prijs inbegrepen zit.
Voor het zitten in de jeep heb je verder niet veel nodig… luchtige kleding maar wel lange broek en lange mouwen tegen eventuele steekvliegjes overdag, of muggen 's avonds. Maar ook t-shirts.
Verder van tevoren je vaccinaties regelen en malariaprophilax (via GGD of AMC Tropencentrum ofzo). En muggenspul met voldoende % DEET.
En natuurlijk sterk zonnebrandmiddel (factor 20 of meer), zonnebril.
Verrekijker om rustig naar de dieren te kijken.
Goeie camera met zoomlens, als je van fotograferen houdt. Genoeg geheugenkaartjes.
Swahili phrasebook.
Ben benieuwd wat jullie gaan kiezen… echt voor 8 daagjes helemaal daarheen vliegen?
Ik ben het met Cecilia74 eens.
8 dagen is heel kort voor een reis naar Tanzania. En het is zonde om alleen de wildparken te bezoeken. Een week safari is zeker de moeite waard, maar wij hebben tijdens onze vakantie er ook nog een week Zanzibar aan vast geplakt en een dag een lokaal dorp bezoeken. Dit totaal pakket vonden wij erg geslaagd en we hebben een super vakantie gehad! Zeker voor een eerste keer Afrika (wat het voor ons ook was) is het leuk om wat meer te zien dan alleen de wildparken.
Mail gerust voor meer informatie!
Succes!