Rondreis (Kenia)Tanzania.. wat is wijsheid (groepsreis?) *zucht*

Hallo allemaal!

Na een FANTASTISCHE reis met Drifters naar Zuidelijk Afrika wil ik graag opnieuw naar Afrika.
Dit keer wil ik Tanzania doen, al dan niet in combinatie met Kenia.

Ik ben al een tijdje offertes aan het verzamelen en ben erg geïnteresseerd in Brendafrica.
Het liefst van al zou ik de reis zelf organiseren om dan met een lokale gids op pad te gaan!
Helaas wordt het samenrapen van mensen toch moeilijker dan gedacht. We zijn met 2-3 twijfelaars maar hadden graag meer vrienden erbij gehad.

Om toch al m’n opties open te houden ben ik ook naar groepsreizen gaan zoeken om dan alleen of met de andere 2 te boeken en niet af te hangen van eventuele meereizigers. Met een groepsreis komen die vanzelf.

Helaas… elke keer ik denk een goeie route gevonden te hebben lees ik teveel slechte kritieken over de organisatie waardoor ik niet durf te boeken bij hen. Zo’n reis kost een pak geld en dan wil ik wel waar voor m’n geld.

Voorlopig landde ik zo al bij Djoser, Intrepid, Dragoman,… Elke organisatie heeft uiteraard goeie en slechte kwaliteiten maar ik vind hier te negatieve commentaren om pakweg een reis van 3000 euro te gaan boeken.

Iemand adviezen of organisaties die ik misschien nog niet ontdekt heb?

Ik overwoog Nomad maar die hebben geen rondreis met route die ik wens en Drifters ook niet… helaas, want die waren TOP!!!

Al eens overwogen om een Self Drive te gaan doen?

Gr. Hans

Nee, liever wel met gids.
Maar self drive of met gids… je moet mensen hebben die meegaan hé.

Wij hebben een fantastische safari in Kenia en Tanzania gehad met Privé Safari. In prijs zeker concurrerend met groepsreizen, alleen nu helemaal privé en overal echt dicht bij de dieren (Special Campsites).

Kijk maar eens op ons reisverslag: http://www.theloosen.nl/afrika

Welke route wens je? En ben je nou alleen of met 3?

Via Wereldwijzer app

We zijn met 1, 2 of 3 :slight_smile:
Twijfelgevallen :slight_smile:
Maar sowieso vinden we 3 te weinig. Voor de prijs en voor de gezelligheid.

Ik ben nu eig op zoek naar groepsreizen die wel goeie kritieken krijgen…

Hoi,
Hoezo “zucht” ::confused:? Er zijn zeker wel mogelijkheden om de reis te maken die jij wilt en dan toch de prijs een beetje acceptabel te kunnen houden. De manier waarop je wilt overnachten heeft vrij veel invloed op de prijs, dus als je dat wat simpel houdt valt de prijs misschien ook wel mee…
Overdag denk ik dat het alleen maar prettig is om met zijn drieën te zijn, je hebt dan toch al met 3 interesses rekening te houden. Hoe meer mensen, hoe meer meningen waardoor het dan toch weer een beetje op een groepsreis begint te lijken. Bovendien maak je al snel contact met andere safari-gangers, zeker als je in de meer eenvoudige accommodaties verblijft.
Succes!
Mary Klopper
tanzaniasafaritour.com

Hoi Vallie,

Het is alweer een tijd geleden dat je je post op werd zette, maar wanneer wil je naar Tanzania?
Ik ben momenteel een reis aan het voorbereiden naar z Afrika,Namibië en Botswana en wil daarnaa ook nog naar Zambia en Tanzania.
Ik denk daar ergens in nov of dec 2014 te zijn.
Voor mij geld een beetje hetzelfde dat met een paar mensen induvidueel veel gezelliger is en daarom spreekt me jou instelling me wel aan.
Heb je intussen al meer mensen gevonden of heb je al een beslissing gemaakt over hoe en of je daar gaat reizen?

Ger Harold