Welke reis oragnisatie Groeps rondreis ???

Hallo,
Wij willen voor 21-26 dagen een groepsrondreis naar Zuid Afrika maken.
Heeft er iemand advies welke reis organisatie er leuk is en waar niet
teveel extra kosten bijkomen?
Alvast bedankt, groetjes Yvonne

Hallo Yvonne, wil je niet zelf rondreizen, is veel leuker en je bent meer flexible, wil je dit niet alleen uitzoeken, geen probleem ik help je graag, zonder extra kosten voor jullie.

Hallo Yvonne, wat Annemieke zegt is helemaal waar. Onze dochter is op dit moment ook op het forum bezig om zelf een drieweekse reis uit te stippelen nadat ze er achter kwam dat een groepsreis niet de, laat ik zeggen, meest economische manier is. En ze mailde me gisteren nog wat ik zelf ook al had gezien, dat ze heel veel goede informatie krijgt waardoor ze het wel aandurft het zelf te regelen. Maar verder trek ik me hier terug, er zijn andere landen waar ik meer ‘verstand’ van heb. In Zuid-Afrika waren we jammer genoeg nog niet…
PS. Annemieke, weet jij een manier om de titel van deze posting aan te passen? Het is me zelf ook wel eens overkomen en elke keer grijnst de tikfout je weer toe, als er gereageerd wordt.

Ha Willem,
Kom ik je hier weer tegen !
(vorig jaar veel hulp van je gehad voor Australie)
Inderdaad prima zelf te regelen ! Wij vertrekken zaterdag a.s. voor een kleine rondreis
Groetjes
Marian

Nee helaas geen idee Willem om dat te veranderen. Ik weet alles over hoe te reizen in Zuid Afrika en leuke onderkomens etc. Maar niet iets over dit forum

Matsan1 ? Marian B.? Fijne vakantie.
Willem

ja inderdaad!
Bedankt
Groet
Marian

Inderdaad, kan me alleen maar aansluiten aan de bovenstaande adviezen!

Probeer het zelf te regelen of met wat hulp, zal uiteindelijk zoveel meer
bevrediging geven en de kosten die ( misschien) wat hoger uitvallen dubbel
en dwars waard!

Mits je je aan een paar spelregels houdt, zoals niet rijden in het donker
en geen spullen zichtbaar in de auto laten liggen is er niets wat jullie tegenhoud!

Het enige verschil is dat je zeker de eventuele overnachtingen in wildparken zo
snel mogelijk moet boeken en voor de rest hangt het een beetje af of jullie
in een vakantie periode gaan daar, zit je daar buiten dan zal het weinig moeite
kosten om plaatsen te vinden!

En willen jullie in onze zomer gaan, probeer dan in het noorden te blijven,
vanwege het weer, in het zuiden is het dan gewoon koud!
3 weken of iets meer is echt kort voor zo’n immens land!

Succes en veel planplezier

Zelf rondreizen hoeft niet meer te kosten, maar je hebt wel alle vrijheid. Waneer willen jullie gaan???

zelf uitzoeken zeker weten! op internet ligt alles open en planning is al veel voorpret

Hi Yvonne,

Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Zuid Afrika geweest met een groepsrondreis, het is net wat je wilt. Wij vonden het zelf ook een veilig gevoel en er werd een hoop verteld over het land, nu hadden wij ook een geweldige reisleider die zelf ook in Pretoria woont. Nu gaan wij weer met Kras nu 3 weken en ook met dezelfde reisleider.
Ik snap dat hier veel mensen graag op zichzelf willen gaan, maar het is net wat je wilt.

Gr Margreet

Ben je echt van 12 maart 1945 :wereld:

:rocker::rocker::rocker:

Goed gezien

En Yvonne ben je er al uit??

Hallo Iedereen,
Ik denk zelf aan SRC dat lijkt mee een goede organisatie, en ik kies toch voor een Groepsrondreis, gewoon omdat ik het makkelijker vind.
Heb ook veel met Fox gereisd, alles prima, maar er komen veel kosten bij.
En mijn voorkeur dat ik niet met een groep van max. 36 personen wil, lijkt me altijd vreselijk veel wachten.
Zag ik ook een mooie groepsrondreis met een kleine groep, van Afrikaya tours, ook een mooie reis,
Al met al nog zoekend,

Hallo Yvonne,

Onze groep bestond uit 12 personen en nu 14 dus valt ook erg mee. Misschien is het ook net wanneer je gaat.

Of een prive tour met alleen jullie en de reisbegeleiding, ben je super flexible en zeker all in. Extra is eten en drinken, dus dat is zeker te doen in ZA.
Ik doe dit ook namelijk

Hoi!

Ik heb zelf een rondreis gemaakt met Nomad. Een lokale, maar erg bekende organisatie in Afrika. Een aantal Nederlandse organisaties besteden hun reizen ook uit aan Nomad. Je boekt dan in Nederland, maar je reist dan bijvoorbeeld met Nomad. Ik heb qua reis hele goede ervaringen met Nomad. Super georganiseerd, leuke activiteiten, leuke gidsen etc. Alleen helaas ook een veel minder prettige ervaring tijdens de reis met Nomad. Voor meer informatie mag je een persoonlijk berichtje sturen.

Groetjes Marsha

Locale weten meer over dit land, dus daarom maak ik dan reizen voor iederen, met alle voordelen ook. Kan jullie alles bieden, incl. Nu ook een goede huurauto. Ik ben blij dat ik al veel mooie en persoonlijke reizen heb mogen maken. En tot nu toe, nog geen 2 hetzelfde gemaakt. Maar wel met leuke en goede accomodaties, vele ken ik ook persoonlijk.