ervaringen, tips safari reis naar kenia/Tanzania en zanzibar

Hallo,:dag:

Op ons lijstje:wereld: van reizen mist Afrika nog. Wij volgen al jaren alle natuurseries m.n. afrika/azie vanwege de dieren in het algemeen.
Onze keus is gevallen op Rondreis met Truck(beleving) door Tanzania, Tanzania(vanwege natuurparken met wild) en Zanzibar met Koning aap in September 2013 (logeren in lodges)
—>KENIA, TANZANIA EN ZANZIBAR - Groepsreis - 23 dagen<--------:zon02:

Wie van de forumleden heeft ervaring met een soortgelijke reis? en heeft nuttige tips (do’s and dont’s)

Ik hoop van een van jullie wat te horen…!

Jambo, Wim >>>

Ik heb geen ervaring met een groepsreis door Tanzania. Ik heb wel groepsreizen gezien, en als het binnen budget past (vaak niet eens veel duurder via de lokale reisbureaus al dan niet met nederlandse vestiging) zou ik echt voor een privé reis gaan.

Met groepsreizen is het namelijk niet zo dat je bij bepaalde dingen die je meer trekken kunt kiezen om meer tijd te besteden. Zo hebben wij anderhalf uur aan een oever staan te wachten omdat onze gids verwachtte dat er weleens een rivercrossing aan zou kunnen komen. Ondertussen reed een Zuid Afrikaanse truck met 20 mensen na 10 minuten door, zonder de crossing gezien te hebben.

Ik weet natuurlijk niet of dit altijd zo werkt, maar een safari met eigen gids, kok (en misschien zelfs wel in luxe tenten ipv lodges om zo dichter bij de dieren te zijn) zou ik indien haalbaar zeker aanbevelen.

Verslag van onze reis (privé en in tenten) http://www.theloosen.nl/afrika