Kent iemand de Koning aap reis naar kenia, Tanzania en zanzib. en heeft tips

Hoi,

Al vaker ver weg geweest maar op het lijstje mist Afrika nog. We zijn natuur en grote dierliefhebbers.

Onze keus is gevallen op Rondreis met Truck(beleving) door Tanzania, Tanzania(vanwege natuurparken met wild) en Zanzibar met Koning aap in September 2013 (logeren in lodges)
—>KENIA, TANZANIA EN ZANZIBAR - Groepsreis - 23 dagen<--------(oa. samburu, baringomeer, victoriameer,segengeti,Ngorogoro, zanzibar)

Wie van de forumleden heeft ervaring met een soortgelijke reis? en heeft nuttige tips (do’s:idea: and dont’s :thumbsdown:)

Ik hoop van een van jullie wat te horen…!:question:

Jambo, Wim :dag:

P.s. do’s en don’ts… Ik heb niet met een groepsreis gereisd maar solo, dus daarover weet ik niks.

Maar verder:

• neem genoeg reserve batterijen/ accu voor je camera mee en genoeg geheugen voor foto’s. Onderweg tijdens een safari zul je misschien niet elke avond stroom hebben om foto’s over te zetten (naar laptop??) of om op te laden.
  • een camera met groot zoombereik is fijn voor safari’s. kan ook een compactcamera zijn met bv. minstens 15x zoom. Spiegelreflex alleen als je er al mee uit de voeten kunt.
  • bij het fotograferen van donkere mensen kan het soms mooier zijn om in te flitsen, anders blijft het een zwarte ovaal met alleen witte vlekken als ogen. Vooral als de zon pal aan de evenaar staat boven je hoofd en er ook nog rare schaduwen kunnen vallen. De mooiste foto’s maak je in de hele vroege ochtend en na 4 uur 's middags wanneer de zon lager staat.
  • een swahili phrasebook en de telwoorden en begroetingen leren, is een leuke ijsbreker en zorgt voor betere prijzen bij onderhandelen.
  • vooral de speciale extra respectvolle begroetingen voor oudere mensen worden erg op prijs gesteld als je die gebruikt. (Ja in Afrika heeft men nog respect voor ouderen!) En als je dan een hand geeft: ze geven een relatief slap handje dus knijp zelf ook niet te hard, en ondersteun tijdens het geven van een hand je rechter elleboog met je linker vingers, en buig je hoofd een klein beetje, dat toont nog extra respect.
  • na het pikdonker (uur of 18-18.30 al!) niet meer zonder lokale begeleiding over straat in de steden.
  • ook op safari zonnebrandmiddel en petje mee voor geval de jeep geen dak heeft. En DEET tegen eventuele steekvliegen die vaak bij troepen buffels uithangen maar ook mensen steken.

ik neem aan dat de reisorganisator ook een hele lijst heeft van tips, en lees eens in reisgidsen zoals Bradt, Lonely Planet…

Safari njema!

Hallo?

hoi

Echooo --ooo --ooo -oo -o…

Dank je wel Cecilia!

Nuttige tips!
Even voor de duidelijkheid we hebben al geboekt en ik heb ook al boeken gekocht…maar ik heb tot nu toe nog geen recente reisverslagen kunnen vinden over deze reis.

Groeten, Wim