All inclusive of op maat gemaakt??

Mijn vriend Jasper en ik zijn van plan om in juli 2010 een rondreis te maken door Tanzania met een combi van actie en relax. Combinatie van kamperen en comfort. Dus Safari Tanzania/ klimtocht Kilimanjaro ( naar de top!) en Zanzibar. Er zijn ontzettend veel aanbieders en mogelijkheden zo te zien. Mijn vraag is wat qua prijs, maar zeer zeker ook kwaliteit het beste resultaat oplevert; all-incl. met een organisatie als Sawadee/ Djoser/ Baobab, of op maat gemaakt; Ajabu Adventures/ Hofland Expeditions/ Matoku Tours? Daarbij willen wij ook grote groepsreizen vermijden.

Ik hoor het graag!

Hallo Marieke,

Ik ben in Juli 2009 naar Tanzania geweest op huwelijksreis. Helemaal SUPER!!!

Wat ik gedaan heb is alles zelf geregeld, dan bespaar je echt heeeel veel geld. Het is wel veel werk maar zeker te doen en meer dan € 1.000,- goedkoper (per persoon) als via een of andere organisatie.

Kort:

Arusha geland, toen naar hotel daar, de volgende dag opgehaald door gids. (via Leopard tours) toen naar Ngorongoro crater. Daar 1 nacht geslapen, toen door naar Serengeti (4 nachten) en weer terug naar Arusha. Vanuit Arusha naar Zanzibar gevlogen en daar een week op het strand. Eerst nog 1 nacht in Stone town (wel een aanrader)

Van vluchten tot hotels tot transfers, alled heb ik zelf geregeld. Het is echt de moeite waard.

Mocht je hulp nodig hebben laat maar weten.

Gr Jochem

Beste Jochem,

Allereerst bedankt voor de moeite die je genomen hebt om te reageren, super! Ten tweede, alhoewel erg laat, nog van harte met je huwelijk!

Wij zijn op dit moment bezig met het aanvragen van offertes voor Tanzania Safari en Kilimanjaro via Hofland Expeditions en Ajabu Adventures. Zo zat ik dus te denken dat we i.d.d. Tanzania en Zanzibar geheel zelf kunnen regelen, alleen wordt het toch niet goedkoper indien je de Safari en Kili in groepsverband regelt, aangezien hoe meer mensen, volumekortingen?

Waar hebben jullie in Serengeti/ Ngorongoro geslapen en Zanzibar? Een mooie Lodge en Luxe Resort? Kan ik mij zo voorstellen als zijnde newlyweds! Wij boeken graag iets romantisch in middeprijsklasse.

Ik hoor het graag van je als je nog tips & tricks voor ons hebt.

Gr Marieke

Hai Marieke,

Dank je wel voor je felicitaties met ons huwelijk…

Als je het zelf regelt wordt het volgens mij altijd goedkoper. Gewoon een beetje afdingen. En je hoeft geen marge voor de tour operator betalen waardoor het altijd goedkoper is.

Wij hebben wel in dure hotels en lodges geslapen maar ook in middenklasse hotels.

Kan jij mij jou email sturen dan kan ik je een document sturen met aale hotels en lodges + binnenlandse vluchten e.d. Is iets makkelijker.

Groet Jochem

Hai Jochem,

Mijn e-mail adres is marieke_bonnier@hotmail.com. Ik zie de informatie graag tegemoet!

Gr Marieke

hallo jochem,

wij zijn als gezin ook zoekende naar info over zelfstandig reizen in tanzania en het zelf regelen van safari’s ter plaatse.
wat boek je van tevoren en wat kan je veel goedkoper daar regelen …
hoop dat je ook voor ons wat tips hebt.

Hoi Luus,

Goed om te horen dat jullie ook naar Tanzania gaan. Is helemaal super! Ik heb alles in NL geboekt en geregeld. Ik denk dat je bepaalde zaken ook daar kunt regelen. Maar mijn reis was onze honeymoon en dan wil je dat alles goed gaat! Het geen goedkoper voor ons was is het feit dat ik alles rechtstreeks geboekt heb en dus zonder tussen personen zoals reisburo’s e.d…

Als ik het kan inschatten kan je je safari ook daar regelen (gids e.d.) maar ik weet niet of dat erg veel scheelt. HOtels enzo zou ik wel in NL boeken. Ik zou het wel zelf boeken maar dan wel in NL.

Hoop dat dit je iets helpt?! Mocht je nog vragen hebben dan hor ik het wel.

Groet Jochem

hai jochem,
bedankt voor je reactie.
wat ik me nog afvraag, heb jij alles vooraf betaald en hebben ze ook een garantiefonds?
waar heb je verder nog hotels en safari’s geboekt, kun je me adressen geven?
mijn email adres is [EMAIL=“luusbuter@aol.nl”]luusbuter@aol.nl
gr luus

Hallo Marieke.

Ik denk dat het het goedkoopst is als je hier boekt, beklimming van de Kili kost bijv. kost bij ons 1050 USD voor 5 dagen Marangu route, je kunt het natuurlijk reserveren en een kleine aanbetaling doen, ook een safari regelen we graag voor je. Voor de rest kun jezelf als je hier bent zelf ook het nodige regelen, bijv transport naar Zanzibar per boot of vliegtuig.
Wij helpen je daarbij graag zonder kosten in rekening te brengen by the way.
Neem eens een kijkje op www.kilimantreksandbikes.com dan krijg je een goede indruk van ons familiebedrijf.
Voor meer informatie kun je me ook mailen op: [EMAIL=“a.brink@kilimantreksandbikes.com”]a.brink@kilimantreksandbikes.com
Groeten,
Albert

Hallo Jochem,

Wij willen graag in de zomer van 2011 terug naar Tanzania. Wij zijn 1,5 jaar geleden met een organisatie mee geweest, maar nu willen we alles zelf regelen. Hoe kom je aan gidsen en heb je nog goede hotels en de echte tips waar we naar toe moeten?

Vriendelijke groet,

Eleonora

Hi Eleonora,

Leuk dat jullie weer naar Tanzania gaan. Ik denk dat het beste is om al je vragen te beantwoorden naar je prive mail. Ik heb nl allemaal schema’s met Hotels e.d. die ik je dan kan doorsturen.

Mijn email adres is: [EMAIL=“j.ghijben@computerfutures.com”]j.ghijben@computerfutures.com

Ik zie je mailtje wel komen.

Groet Jochem

voor onze reis in Tanzania hebben wij contact gezocht met Désiée de Ridder. Zij weet heel veel en regelt alles voor je zoals je het zelf wilt (privé, geen groepsgebeuren)
ga naar [EMAIL=“desireederidder@gmail.com”]desireederidder@gmail.com , noem mijn naam als referentie : Marian Schoof

ga naar Désirée de Ridder. wij hebben onze reis in Tanzania samen met haar gepland en geregeld. privé, geen groepsgebeuren. helemaal goed! [EMAIL=“desireederidder@gmail.com”]desireederidder@gmail.com Noem mijn naam als referentie: Marian Schoof

Hallo Jochem,

Ik ben van plan komende zomer (augustus) een soortgelijke huwelijksreis te maken naar Tanzania en Zanzibar als jij beschreven hebt op dit forum. Wil een kleine drie weken met een mooie trip in Tanzania en daarna chillen op Zanzibar. Ik zou graag wat tips&trics en je reisschema ontvangen.

Kan ik je hiervoor op je mailadres benaderen?

Alvast bedankt!

Ben.

Goedemorgen Ben,

Geen probleem stuur mij maar een email: [EMAIL=“j.ghijben@computerfutures.nl”]j.ghijben@computerfutures.nl

Ik zie het wel tegemoet!

Gr Jochem

Hallo Jochem,

Wij gaan in oktober/november naar Tanzania. We zouden alles ter plaatse willen regelen voor oa Serengeti/Ngorongoro , Kilimanjaro, Mafia Island en Katavi NP.

Heb je info ivm binnenvluchten want ik vindt alleen maar Precision air?

Ik zou graag wat tips&trics en je reisschema ontvangen.

Alvast bedankt,

Guy

Hallo Marieke,

Ik ben ook het een en ander aan het uitzoeken.
We willen de Lemosho route gaan doen met de Western Breach route. (Kili)

Ik heb nu de keuze uit Gomagma en Hofland.
Mijn ervaring is dat Hofland langzaam reageert en niet zo volledig is met zijn informatie. Gomagma wel.

Wat is jouw ervaring en heb je al een besluit genomen?

Hoor graag van je.

Groetjes Dakir

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een locale touroperator. Wij hebben een offerte liggen van flamingo tours in Arusha. Dit voor een bedrag van € 1250 p.p. Is iemand daar bekend mee? Wij willen het graag redelijk budget houden. Overnachten in tented camps. Sowieso willen we 3 parken bezoeken waaronder lake manyara serengeti en ngorongoro. Dit willen we doen in 6 dagen.

Kan iemand ons een goed advies geven waar prijs/kwaliteit oké zijn?

Hart. Groet,

Jan Willem Bosch

Wij willen ook graag bij Desiree boeken maar ik vind het toch eng om zoveel geld over te maken naar een organisatie die ik niet ken. Wat hebben jullie gedaan

Onze reis georganiseerd door Gomagma is ons ontzettend goed bevallen.
Eerst Kili via Western Breach. Echt geweldig, maar niet voor iedereen aan te raden.
Daarna safari. 5 dagen. De beste parken voor de tijd van het jaar.
Is wat ons betreft ook genoeg gebleken.

Alles was top georganiseerd. Met inderdaad tentet camps.
Ik zou weer voor Gomagma gaan.

Veel succes en plezier
Dakir