Backpacken in Tanzania en Zanzibar

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier, aangenaam.

Ik wil heel graag 3-4 weken naar Tanzania en Zanzibar. Nu ben ik aan het twijfelen of ik met Djoser/Shoestring ga, of dat ik alleen ga rondtrekken en alles zelf regel. Heeft iemand hier ervaringen mee in een van de twee landen? En wat is de beste tijd om erheen te gaan? Is maart nog goed?

Hoor graag van jullie!
Bedankt.

zelf gaan, goedkoper en meer uitdaging.
dit is algemeen, want ik ben zelf niet in deze landen geweest.

groetjes,

martin
www.wereldrondreis.eu

Ik heb zelf ook nog geen evraring in die landen, maar ik zou ook zeggen:zelf gaan! Ik ben wel met Shoestring in Marokko geweest en de organisatie is me wel goed bevallen!
Veel jongere mensen, veel leuek en goede excursies en niet zo massaal. (djoser-kolonies heb ik ook zien rijden…) Dus als je voor een reisorganisatie gaat zou ik voor Shoestring kiezen!

Groetjes Marije

Zelf gaan. stiekem is dat toch het voordeligste en spannendste. ik ga in april ook zelf naar kenia, tanzania en de zanzibar. tegen die tijd kan ik je meer vertellen over hoe en wat over alleen reizen door deze gebieden.
alvast veel plezier,

groetjes Inge

Ik ben samen met mijn ouders naar Kenya, Tanzania en Zanzibar geweest, wij hebben het laten regelen via African Holidays, fijne organisatie, zeer goed geregeld, mijn ouders zijn niet van de avonturiers en zeker niet in Afrikaanse landen dan willen ze liever toch wat zekerheid, als ik zelf zou gaan zou ik het allemaal zelf regelen.

ps: we hadden geen groepsreis, maar zelfstandig gereden dat is trouwens zeer goed te doen in Tanzania et cetera!

Hey,

Zelf gaan. Ben van de zomer 6 weken in Tanzania en Zanzibar geweest en heb alles zelf geregeld. We hadden de lonely planet bij ons en hebben daar al onze informatie uitgehaald.

Groetjes Annelieke

mag ik vragen hoe veel geld jullie kwijt waren in die 6 weken?
en met welke vliegtuigmaatschappij jullie vlogen?

alvast bedankt!

Hallo Marijke,

We zijn met emirates gevolgen vanaf Dusseldorf naar Dar es salam met een tussenstop in Dubia. We hebben rond de €800,- voor een ticket betaald.

We hebben de eeste drie weken vrijwilligerswerk gedaan, dus we hoefden alleen ons eten/drinken en onderdak te betalen en af en toe de bus naar Dar es salam maar dat kost allemaal niets.

Daarna zijn we met de bus naar Arusha gegaan, we hebben de luxe bus gepakt en waren rond de €35,- kwijt voor een retourtje.
Safaris is wel heel duur wij hebben een 3 nachten 4 dagen safari gedaan en waren €350,- pp kwijt wel inclusief eten/drinken en overnachtingen in een tentje.

Daarna zijn we met de boot vanaf dar es salam naar Zanzibar gegaan en terug met het vliegtuig. De prijs tussen de boot en het vliegtuig scheelt niet zo heel veel. In totaal waren wij rond de €90,- kwijt.
De hotels in Zanzibar zijn wat duurder dan in Tanzania zelf maar dat komt omdat dat veel toeristischer is. Dat geldt eigenlijk voor alles.

We hebben bijna alles low-budget gedaan, vervoer met de plaatselijke daladala’s, low-budget hotels en de eerste drie weken hebben we een aantal keer zelf gekookt. In totaal waren we €1800,- kwijt voor heel de reis.Inclusief de reis naar dusseldorf, eten en drinken op de vliegvelden.
Ik vond die €1800,- erg meevallen met wat we er allemaal voor gedaan hebben en er terug voor hebben gekregen.

Ik hoop dat je iets heb aan deze informatie. Wil je een duidelijker beeld krijgen van onze reis dan kun je kijken op www.marjolijnenannelieke.web-log.nl en als je nog meer vragen hebt dan hoor ik ze wel.

Groetjes Annelieke

Mijn vriend en ik willen ook zelf gaan! We zijn alleen een beetje bang dat we heel veel geld kwijt zijn omdat we echt naar de wildparken willen. Hoe hebben jullie de wildparkbezoeken geregeld? Ik wil graag weten of je ter plaatse safaris kunt regelen en of dat goedkoper is dan van tevoren regelen…

Hoi Mara en David,

Een lokale touroperator is veruit het goedkoopst. Gaan jullie met zijn tweeen ? Dan zou ik het zeker niet van te voren regelen! Ga naar Arusha, ontmoet daar andere toeristen en vorm samen een volle jeep. Ik ben in 2002 in Tanzania geweest en heb destijds de safari geregeld bij http://www.lasitours.com/Contact.htm . Later heeft een collega van mij vanuit nederland bij lasi voor hemzelf en 5 vrienden een volledige wildparken rondreis inclusief binnenlandse vluchten en verbindingsroutes geregeld. Let wel je moet tot op het scherpst van de snede onderhandelen!

groeten en veel plezier

Dank voor je antwoord.

Zijn er ook nog andere leuke dingen te doen in Tanzania behalve safaris. We hebben niet mega veel geld en zullen dus op maximaal een week safari uitkomen. Vraag is: wat doen we de rest van de tijd?

Op Zanzibar moet je geweest zijn. Verder is een beklimming van de kili geweldig maar erg duur, alternatief is Mt Kenia in kenia (goedkoper (nog steeds prijzig voor afrikaanse begrippen, nauwelijks toeristen en mooier, maar iets minder hoog). Ga met het lokale openbaar vervoer en beleef de cultuur! Het maakt niet veel uit waar: het hele land is geweldig en de bevolking vriendelijk. Lake victoria, De bergen in het zuiden etc. Hangt ook af hoeveel weken je hebt en of je op Dar, Nairobi, of Kili vliegt. Vooral genieten en weinig plannen!

groeten en veel plezier

Wij gaan in het hoogseizoen, kun je safari’s dan ter plekke organiseren? Wil niet het risico hebben dat alles vol zit…

Als de ervaringen zijn dat het wel ter plekke kan dan regel ik het natuurlijk gewoon als we daar zijn.

Hey,

Wij zijn met een lokale organisatie gegaan, http://www.aftosa.50megs.com/.
Dit was de goedkoopste die wij konden vinden, bijna alles inclusief, alleen de drankjes niet maar wel 1,5 liter water pp per dag.
We betaalden voor een low-budget 4 dagen/3 nachten ongeveer €350,-
Wij hadden het wel van te voren geregeld in Nederland, ook hebben wij er bijgezegd dat we de safari graag met andere mensen wouden doen ivm de kosten en toen hebben hun er voor ons nog 3 andere toeristen bijgezocht dus dat scheelde ook weer geld.

Groetjes Annelieke