Backpacken in Tanzania

Hallo allemaal,

Half oktober gaan wij met zn vieren naar Tanzania om daar een rondreis te maken. We willen niet met een djoser of shoestring gaan, maar het meer zelf uitzoeken. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. We willen een safari maken door Tanzania en nog even relaxen op Zanzibar. Kunnen we de safari beter hier boeken of daar? Scheelt dat veel in de kosten? We hebben maar 3 weken en willen zoveel mogelijk zien.

Alvast bedankt,

Gr Simone

Hoi,

Op mijn website lees je mijn ervaringen met zelfstandig backpacken door Tanzania (en Kenia).

Zie ook antwoord #38 in dit forum.

Lees ook eens wat oudere posts op dit forum door want de vraag ‘nu al boeken of ter plaatse?’ wordt ongeveer elke week gesteld. Dus de antwoorden kun je ook hier vinden.

Safari njema,
Cécile

je kan het ook op eigen houtje doen…

backpacken in tanzania gaat goed. Ik ben met een vriendin dit gaan doen, 1 maand. We hebben de safari zelf uitgekozen in arusha. Sunny tours etc is niet duur, maar dan ben je wel met een grotere groep. (arusha zelf zou ik niet op de accomedatie besparen, want dan kom je in minder prettige hotels)
De bussen rijden goed, let wel op welke bussen je pakt want niet alle bussen zijn even veilig. Tips hiervoor staan in de rough guide of lonley planet. Op de busstations moet je je tas wel even in de gaten houden. Verder heb ik me geen moment onveilig gevoelt.
Pemba is een aanrader, erg leuk om daar een paar dagen te zijn en wellicht te duiken en natuurlijk moet je naar zanzibar!

Ik ben met www.afroriginaltours.com op pad geweest. Goede prijs, leuke gids, goed gekookt. Heel erg leuke tijd gehad! Je kan het best starten in Arusha als je op safari wil.
Ik heb daar in meru house inn guesthouse gezeten. Zit tegenover Backpackers hotel. Kost 6 euro per nacht per kamer. Wel gedeelde douche en toilet, maar de douche is super!
Zeker naar zanzibar gaan. Pemba ben ik nooit geweest, schijnt ook erg mooi te zijn.
Hoe groter de groep is waarmee je op safari gaat,hoe goedkoper. En het scheelt ook of je een lodge safari of een tent safari boekt.

Heel veel plezier!
Groeten, Tessa

Hallo,
Wij hebben ook in Meru house inn gezeten in Arusha, inderdaad zeer goeie warme douche. Aan dat hotel is een organisatie, victoria expeditions, we zijn daarmee op safari geweest, was zeer goed georganiseerd. Wij konden zelf in Mto wa Mbo blijven om een cultureel programma te doen.
Zeker ook naar Lushoto gaan in de Usambara Mountains, zeer mooi.

Veel plezier, het is echt de moeite.
Melanie

De tweede helft van november ga ik naar het Kilimanjarogebied. Weet iemand of je malariapillen moet slikken daar?

Rosa

Hoi Rosa,

hoe lang ga je naar Tanzania? Voor een korte periode wordt meestal malarone voorgeschreven, voor een langere periode lariam. Malarone moet elke dag geslikt worden, lariam 1x in de week. Lariam kan wel vervelende bijwerkingen hebben.

Groeten, Tessa

Late reactie, maar voor andere mensen die nog informatie zoeken. Zelfstandig rondreizen is erg goed te doen. o.a. zanzibar, beklimming kilimanjaro en safari gewoon allemaal zelf ter plekke geregeld.