Safaritour vanuit Zanzibar

Hallo,

Ik en mijn vriend gaan in juli twee weken naar Zanzibar, wij zouden tijdens onze vakantie graag een safaritour willen doen van 2 of 3 dagen, wel hebben we een beperkt budget. Ook het vliegen met het vliegtuigje van de Zanzibar naar een park is best prijzig volgens mij?

Heeft er iemand ervaring met een safaritour vanaf Zanzibar en welke parken zijn aan te raden?

Groetjes Tamara

Vanuit Zanzibar zo’n korte tour dan is eigenlijk alleen Selous een optie. Als je een beperkt budget hebt kan je beter thuisblijven. Safaris in Tanzania zijn duur.

Inderdaad safaris in Tanzania zijn per definitie duur. Maar zeker de moeite waard. Ik zou zelf een vlucht van Zanzibar naar het vaste land boeken (met Fly540 is dat niet zo duur) en vanuit Arusha een safari doen. Men geeft vaak aan dat een safari ter plekke boeken goedkoper is dan het al in NL te boeken. Dat kan ik mij voorstellen. Maar wellicht dat de service en de betrouwbaarheid minder is. Succes!

Nayra bedankt voor de reactie.
Martijn ook al is de vakantie duur, geboekt hebben we al. We willen/ hopen alleen niet 800 euro voor een safari betalen. Als dit de enige mogelijkheid is hebben we dit ervoor over, maar wereldwijzer is ervoor om advies en informatie te vragen aan andere mensen en met het advies van jou schiet ik niet op.

Wij willen precies hetzelfde doen. Wij gaan ook naar Zanzibar in juli en willen 3,4,5 dagen op safari in Tanzania. Ik zat zelf ook te denken aan Selous. Alle tips zijn welkom!

Beetje jammer dat je gaat lopen janken als mijn advies niet is wat je graag wil horen. Maar wees niet bang, ik zal jouw en zeker mijn tijd niet meer verspillen met jou adviseren.

Tamaar,

Wij hebben het omgekeerd gedaan: Eerst safari en daarna Zanzibar. Wij zijn gevlogen vanaf Kilimanjaro airport met precision air. Volgens mij vliegen die ook vanaf Arusha. Ik geloof dat een enkeltje 45 dollar p.p. was (2 jaar geleden).

In Arusha vind je vervolgens een schat aan Safaribedrijfjes. Mongoose Ltd. kan ik je aanbevelen.

Vanaf Arusha is het relatief dichtbij naar Tarangire N.P. Wil je echt heel veel dieren in korte tijd zien, dan kun je altijd nog iets verder rijden (en kamperen) naar NgoroNgoro.

Hoi Tamara,

Een safari van 2 a 3 dagen is erg kort omdat de afstanden die je moet afleggen redelijk groot zijn. Een aantal dagen erbij is dus aan te raden. Een safari in Tanzania is inderdaad duur, toch kun je het bedrag binnen de perken houden door voor goedkope , maar goede accommodaties te kiezen. En die zijn er zeker!
Je kunt van Zanzibar naar Arusha vliegen, maar dit kost beduidend meer dan 45 dollar. Er zijn diverse maatschappijen die deze vlucht kunnen verzorgen: Precision air, Zanair of fly540. Hebben jullie genoeg dagen dan kun je ervoor kiezen om met de bus van Dar es Salaam naar Arusha/Moshi te gaan. Dit is ongeveer 25 dollar per persoon, maar je bent wel een dag onderweg.
Mocht je belangstelling hebben dan wil ik wel het één en ander voor jullie uitzoeken.
Mary. (www.tanzaniasafaritour.com)

Hallo Tamara,
Het is alweer enkele jaren geleden dat je deze vraag stelde.
Wij lopen nu tegen hetzelfde punt aan en ik vraag me af wat jullie nu uiteindelijk gedaan hebben?
Kun je mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt
Groetjes Sanne

Hoi Sanne,
Als eerst heb ik contact gelegd met de eigenaar van het hotel Bert (paradise beach resort). De eigenaar doet namelijk ook safaritours prijs €1000,- voor 3 dagen.
Wij vonden dit te duur en eigenliik vonden meer mensen in het hotel het te duur. We hebben uiteindelijk een groep van 10 mensen gevonden die het aandurfde om bij een beachboy (lokaal iemand die op het strand reclame maar voor tours) te boeken. We dachten we zijn met 10 personen mocht er iets fout gaan dan moeten we een vliegtuig terug boeken naar het hotel. Ticket vlucht zou dan rond de €80,- zijn pp. We hebben als groep de beachboy het vertrouwen gegeven het te organiseren. We zijn dus met een groep van 10 toeristen en 3 tourbegeleiders op safari geweest voor €230,- pp 3 nachten waarvan 1 luxe en 2 back to the basic. Super genoten en dat voor die prijs, eten, drinken alles zat erbij.
Uiteindelijk hebben we alle tours dolfijnentour, duiken, boottocht alles bij de beachboy geboekt het scheelde heel veel geld vergeleken met de dure prijzen als je het bij het hotel zou boeken. Beachboy heeft uiteindelijk een fotoboek laten maken en promoot nu zijn tours aan de hand van het fotoboek op het strand.
Eigenaar Bert raden de tours met beachboys echt af, maar wij hebben ervan genoten en heel veel geld kunnen besparen, de vraag is alleen durf je de gok te wagen om met een beachboy op tour te gaan, wij durfde het aan omdat we met zijn 10 waren.
Succes en alvast veel plezier

Hallo Tamara, dankjewel voor je reactie!
Wauw, ik sta te kijken van je verhaal. Dat je zoveel geld kunt besparen. Ik ben via een andere organisatie ook doorverwezen naar Paradise Beach Resort maar dit is dus geen aanrader als ik je verhaal lees. Lopen er veel van die ‘beachboys’ rond op het eiland?
Ik denk dat we de gok maar moeten wagen en het moeten kijken als we op Zanzibar aankomen, dat is altijd goedkoper dan vooraf boeken blijkt wel weer. Wie weet komen we jullie beachboy wel tegen en heeft hij inmiddels wel een goede naam.

Super bedankt voor je tijd en reactie! Onze vakantie gaat zeker goed komen.
Groetjes Sanne

Hoi Tamaar!
Wij gaan ook binnenkort naar Zanzibar en willen ook graag een excursie doen. Weet je toevallig nog de naam van de beachboy?

Ali noemde hij zichzelf. Waarschijnlijk loopt hij nog steeds met hetzelfde fotoboek die hij toen heeft laten maken. Kenmerk aan Ali hij mistte toen de helft van zijn gebit.

Bedankt!

Hallo,
Wij zouden ook heel graag in september een safari willen maken in selous 4 dagen en erna zanzibar 4dagen relaxen. Ik lees hier dat je daar ter plaatse hebt geboekt voor een safari? Hebben jullie dan gewoon een ticket geboekt naar zanzibar en zo zelf alles (door ali georganiseerd)? Gr Samira