Zanzibar en Safari?

Mijn vriend en ik vertrekken in januari voor 8 maanden richting Afrika. We rijden vanuit België naar Kaapstad via Oost-Europa, Midden-Oosten en zo via Egypte en de oostkust naar Zuid-Afrika. Onze ouders zouden ook heel graag eens op bezoek komen en wij dachten aan Zanzibar. Ik ben er al eens geweest maar het is al een tijd geleden… Kan iemand me vertellen of je op Zanzibar makkelijk safari’s kan boeken naar het vasteland van Tanzania voor een dag of 3-4? Of regel ik dat best allemaal op voorhand? We hebben vliegtickets naar Zanzibar op het oog maar weten niet zo goed of we niet beter een chartervlucht met pakketreis zouden boeken voor hen. Liever regelen we alles zelf maar ik weet niet zo goed of dat wel haalbaar is. Iemand ervaring met safari’s boeken vanop zanzibar? Of wat meer info?

Alvast bedankt!
Delphine

op zanzibar is het makkelijk te doen om een safari naar het vaste land te regelen. vanaf dar es salaam kan je voor 60 dollar naar zanzi vliegen, in stonetown in shangani zit een bureautje die alles prima voor je kan regelen, ook de tickets voor een vliegtuig of voor de boot. ik ben de naam even kwijt, maar het is op zanzibar allemaal geen probleem. hou wel rekening met de feestdagen en het hoogseizoen. je kan dan nog wel eens het probleem hebben dat veel hotels vol zitten op zanzi. dat je dan superduur moet slapen of je ouders in een backpackers moet stoppen.
maar over het algemeen geen probleem.
succes.