Safari vanuit Zanzibar

Beste lezers,

In oktober ben ik van plan om voor 2 weken naar Zanzibar te gaan. Mijn plan is om vanuit daar een binnenlandse vlucht te nemen naar Tanzania en daar voor een aantal dagen een safari te boeken. Heeft iemand hier ervaringen mee? Je kan het vanuit Nederland al boeken maar de prijzen liggen behoorlijk hoog. Mijn ervaring leert dat als je ter plekke excursies e.d. boekt dat het veel in prijs scheelt. Wie heeft dit wel eens gedaan en kan mij vertellen of dat makkelijk te regelen is en wat de kosten daar dan ongeveer van zullen zijn? Ons plan is om een dag of 4/5 op safari te gaan.
Ik hoor erg raag van jullie

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag dus ben erg benieuwd naar antwoorden :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Hoi allebei,

Het klopt dat een safari in Tanzania niet echt goedkoop is,. Dit komt o.a door de hoge entreegelden voor de parken, het gebruik van de auto en de brandstof. Als jullie op safari zijn geweest, begrijpen jullie waarschijnlijk beter dat de landcruisers na elke safari een uitgebreide servicebeurt nodig hebben vanwege de slechte staat van de “wegen”. Ook moeten de banden zeer regelmatig vernieuwd worden.
Toch is de prijs wel te drukken door het kiezen van de wat meer eenvoudige maar toch goede accommodaties.
Ik raad jullie aan om in ieder geval voor een 5-daagse safari te gaan, tenminste als jullie ook Serengeti willen bezoeken. De afstanden zijn behoorlijk groot.

De prijs hangt o.a. af van het aantal personen en de keus van de accommodaties.

Natuurlijk kunnen jullie ook in Tanzania zelf boeken, maar probeer dan wel een betrouwbare organisatie te vinden die goed materiaal gebruikt, zodat je niet steeds met een lekke band staat of met pech. Bovendien staat of valt een safari met een goede gids!

Succes met jullie speurtocht!

Mary Klopper.
Tanzaniasafaritour.com

1 like

Hey Stephanie,

Wij zijn net terug van Tanzania. We hebben daar ter plekke een safari naar Selous geboekt. Het is wel prijzig, maar wij vonden het absoluut de moeite waard. Wij hebben 1000 euro pp betaald voor 3 dagen/ 3 nachten. Selous is en super mooi gebied en nog niet verpest door massa toerisme. Veel wildlife gezien in een prachtig omgeving.

Succes

Mag ik vragen waar ‘ter plekke’ is? Via het hotel? En welk hotel verbleven jullie?
Alvast bedankt!!

We verbleven bij Reef & Beach resort en hebben daar idd geboekt.

1 like

Beste,

Het klopt inderdaad dat een safari vanuit Zanzibar naar Tanzania niet goedkoop is, zeker niet als je een mooie middenklasse accommodatie wenst. Wij bieden zelf fly in safari’s vanuit Zanzibar naar Tanzania aan.

Deze beginnen ongeveer vanaf 1000 euro (wel met zeer goede accommodatie). Wil je budget overnachten, kan het altijd iets goedkoper.

Je moet rekening houden dat er een retourvlucht wordt geboekt (vanaf Zanzibar), een mooi accommodatie op volpension, entreegelden van de parken, plus kosten voor het 4wd vervoer en de chauffeur, en natuurlijk de prijzen van de excursies (safari’s). Alles bij elkaar boek je dan een volledig safari pakket, dat is ook de enige manier om op een goede manier op safari te gaan. Die elementen heb je immers nodig.

Je brengt dan wel een bezoek aan de unieke parken Selous of Ruaha, beiden zijn pure wildlife parken zonder veel toeristen en gelegen in Zuid Tanzania.

Als je hier een aantal dagen op safari gaat zie je grote getalen wildlife waaronder leeuwen, wilde honden, luipaarden, hordes olifanten, giraffen en veel en veel meer. Dit is echt het pure Afrika!

Een mooi foto verslag van onze klanten die naar Ruaha gingen vind je hier.

Samengevat: een safari vanaf Zanzibar is eenvoudig te regelen, maar nooit goedkoop. Wat je ervoor terugkrijgt is echter onbetaalbaar: een prachtige wildlife experience in Tanzania’s mooiste parken!

voor meer informatie kan je op onze Tanzania safari website ook een kijkje nemen:

Vriendelijke Afrika groet,
Paul Gevers van Matoke Tours

hallo allen,

Wij vertrekken 9 febr voor twee weken naar zanzibar tanzania. We hebben een 7 daagse (groep)safari geboekt hier in nederland voor rond 1300 euro dacht ik. tot nu toe prima geholpen door deze organisatie. Ze hebben een ook vlucht voor ons geboekt van zanzibar naar arusha, daar worden we opgehaald van het vliegveld. ben erg benieuwd wat de trip ons gaat brengen. Dus als je nog even geduld hebt hoor je alle ins en outs als we terug zijn.