Met welke reisorganisatie naar Afrika

Hallo,

mijn vriend en ik willen eind juli begin augustus een reis naar Afrika maken. En we zitten te denken aan een kampeerrondreis door kenia, tanzania en zanzibar. Met welke organisaties hebben jullie ervaring? Wat raden jullie ons aan?

Met vriendelijke groet,

roos.

Voor ons is het ook de eerste keer dat we naar Afrika gaan (Tanzania & Zanzibar). In juli vertrekken we…

We vonden het ook moeilijk kiezen uit de vele reisorganisaties. Uiteindelijk hebben we gekozen voor Summum.
Iedereen heeft zo z’n eigen mening en eigen ervaringen. Dit zijn de meest bekende organisaties.

Sawadee | Summum | Boabab | Koning Aap | Shoestring |

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een ‘minder bekende’ organisatie niet goed is. Ik denk dat je een organisatie moet nemen waar je een goed gevoel bij hebt en gewoon proberen!

Succes.

Hoi Rebecca,

wanneer gaan jullie in Juli. En wat voor een soort reis, kampeer of hotel, gaan jullie maken?

Roos

Hoi Roos,

Wij vertrekken 17 juli voor 25 dagen (incl. 2 dagen verlenging Zanzibar).
We maken gebruik van verschillende accommodaties, we wisselen (middenklasse) hotels af met kamperen op campings (volgens mij) en in midden in de wildernis.

Volgens Summum is de accommodatie iets eenvoudiger dan normaal.
Voor mij hoeft de luxe niet zo.

Rebecca.

Echte experts voor reizen naar Afrika vind je ook bij African Holidays (onderdeel van Kuoni Nederland).
Dit is hun website:

Beste Roos,
Hangt er vanaf hoe je op safari wilt gaan.
Met z’n allen, of met z’n tweeen, in vaak westerse luxe of alleen in de bush, via een vaste route of een die op jouw wensen en op de aanwezigheid van wild gebouwd is.
Het valt mij op dat de grote reisorganisaties het gehele jaar door dezelfde routes bieden, terwijl het wild in de parken rondtrekt.
Wij hebben een goede ervaring met PriveSafari, Nederlands reisburo die een Tanzaniaanse touroperator hebben opgericht. Alles prive in de bush met een maatprogramma.
Veel succes!
Safari Hans

He Roos,

Ik heb ook net uitgebreid gereageerd in het Kenia-forum.
Wij zijn met de Sawadee gegaan, en dat was TOP!!!

Ben toch eens verder gaan zoeken naar je berichten safari-Hans.

De naam Safari-Hans ben ik als eens eerder tegen gekomen.

Je bent toch gewoon de eigenaar van de organisatie die je nu promoot?

Rare manier van werken hoor! :thumbsdown:

Hoi,
Ik heb met Baobab een (hotel-lodge) rondreis van 3 weken gemaakt door Zuid-Afrika (in augustus 2007); alles goed geregeld.
Augustus 2008 heb ik ook met Baobab hotel/lodge rondreis gemaakt door Zambia, Botswana, Namibie en ZA, ook weer alles prima voor elkaar.
Hoop 7 juli voor 3 weken naar Oost-Afrika te gaan (hoofdzakelijk kampeerreis); Kenia, Tanzania en Oeganda (bergorilla’s!).
Hij is nog niet vol, dus grijp je kans…
Goede reis, groeten,
:thumbsup: Bert

Beste Roos,

10 jaar geleden heb ik met Sawadee gereisd naar Zimbabwe, Botwana, Zambia en verlenging Malawi. Dit jaar wilde ik weer gaan met Sawadee naar Uganda en Tanzania maar kwam tot de ontdekking dat Habari Travel een meer uitgebreide reis aanbied voor hetzelfde geld. Bovendien hebben zij een rechtstreeks emailadres in Uganda waar je direct alle informatie kan opvragen.
Email: Habari Travel [info@habaritravel.nl] je krijgt dan van Ymke Otto je vraag beantwoordt.

Veel succes!

Tanzania is ook goed op de ‘bonnefooi’ te doen, mits je avontuurlijk genoeg bent. Je zit dan echt tussen de locals in de bus, maar aan de andere kant moet je wel veel zelf regelen en als je daar geen zin in hebt of je voelt je er niet prettig bij moet je t zeker niet doen.

Veel plezier!

Groetjes,

mereltjes…

ik ben op dit moment ook verschillende aanbieders aan het vergelijken. Op prijs en op route.

Ik reis eigenlijk altijd zelfstandig en ga bij voorkeur niet met een groepsreis mee. maar ik zie ook wel eens voordelen. Onze allereerste verre reis was met Summum naar Zuid-afrika, Lesotho en Swaziland. Een hele goede reis maar het Summum van toen is niet meer te vergelijken met het Summum van nu. De folder is 10 keer dunner geworden, de doelgroep is veranderd en de reizen zijn ietsje luxer en minder actief geworden.

Ik ben met Shoestring naar Jordanië geweest omdat je als vrouw alleen zwak staat met onderhandelen en in je eentje een jeep met chauffeur regelen voor een nachtje woestijn veel duurder uitpakt. Ik had voorgerekend dat ik voor dezelfde route alleen minimaal 4 dagen extra nodig had en waarschijnlijk duurder uit zou komen.

Je kunt geen appels met peren vergelijken…maar dat is wel wat je hier moet proberen.
Summum had weinig vrijheid om zelf iets te ondernemen maar dat lag ook erg aan de route. in Kenia en Tanzania zal dat ook wel spelen denk ik.
Shoestring in Jordanië kon je wel veel zelf bepalen.
Ik ken Djoser ook vrij aardig en over het algemeen hebben ze veel vrijheid.
Sawadee heeft veel sociaalverantwoorde dingen op het programma staan maar heeft ook veel meer vast liggen.

Na een eerste schifting ben ik Sawadee met 2 Djoser reizen aan het vergelijken. (Baobab viel oa af vanwege prijs EN omdat ze helemaal niet gaan tussen november en maart)

ik heb letterlijk even een Wordbestandje gemaakt en de verschillende dingen naast elkaar gezet. handig voor het overzicht!
De routes zijn niet helemaal gelijk en ze hebben allemaal iets waardoor ze er boven uit steken…heeeeel moeilijk kiezen dus.
Maar je moet wel heel goed lezen. want soms lijkt het of je ergens 3 dagen bent en dan is het eigenlijk maar 1 volle dag terwijl de concurent er 1 dag lijkt te zijn maar 1,5 dag blijkt te zijn.

Qua prijzen viel me nog wel wat op dat Sawadee zowel de entree als de safari naar de Nongorogoro krater NIET inclusief heeft. Onder het mom “keuzevrijheid”. Vraag me werkelijk af hoeveel mensen die locatie over willen slaan. Dit kost je dus ter plekken nog eens $50 + $60 extra.

Sawadee is op dit moment ongeveer €200 duurder dan Djoser. maar…dan slaap je wel af en toe in een hotelletje. Maar als je Nongorogor daarbij optelt kom er dus nog eens $110 bij. En…bij Djoser zijn zo te zien veel meer maaltijden inclusief.
Djoser zou echter duurder uit kunnen pakken omdat buiten de safari’s in de national parken vrijwel alle excursies facultatief zijn.

Nu is route belangrijker dan geld maar we zwemmen daar ook niet in. en in deze landen vliegen de honderdjes je portemonee uit (volgens mij)

zoals je ziet…het valt niet mee om te kiezen
is er iemand die ervaring heeft met 1 van deze reizen?

hoi roos, heb je al op onze website gekeken? www.ajabu-adventures.com wij zijn gert-jan en judith en wij wonen in Arusha en Ajabu Adventures is ons eigen safari bedrijf. Momenteel bieden we last minute hele leuke safari’s aan. Een offerte aanvragen is geheel vrijblijvend.
Groetjes,
Judith

dag Judith, ik heb op jullie website gekeken. helaas gaan jullie niet naar Ruaha. maar ik vroeg me af vanuit welke stad ik het beste naar dat park kan gaan en of jullie misschien nog aardige kennisjes hebben die misschien daar wel tours doen? of een campsite ed buiten dat park hebben?
bvd
gr mariska

Hoi Mariska,

nee jammer, wij gaan enkel naar de noordelijke parken zoals serengeti, ngorongoro, tarangire en lake manyara.

Voor Ruaha kun je eens kijken op www.chaka-travel.com, dit bedrijf is van Elly Siers en zij bieden juist de zuidelijke parken aan.

In ieder geval een hele fijne tijd in Tanzania toegewenst.

Groetjes,

Judith Stegeman
Ajabu Adventures Ltd
Arusha/Tanzania
www.ajabu-adventures.com
info@ajabu-adventures.com

bedankt!

Was Iringa niet de beste startplek daarvoor? Ik heb wel gehoord dat het moeilijk is om daar iets te boeken als je niet zelf een groep hebt. Er zijn weinig andere toeristen om bij aan te haken en dus om het goedkoper te maken.

ja daar ging ik al vanuit, ruaha is alleen maar een -op de route-optie. en idd ik kwam ook niet verder dan iringa. maar de meeste lodges liggen ad andere kant, vandaar dat ik dacht dat er misschien een soort van tourist route is daarheen.
we zullen zien. afrikareizen vallen altijd van toevalligheden in elkaar. en het leek me eigenlijk stiekum toch wel leuk om een parkje mee te pakken, hoewel ik het niet van plan was.
thanx

Heb je helemaal gelijk in. Wie weet kom je wel toevallig mensen tegen die wel nog een extra iemand mee kunnen nemen in hun tour door Ruaha.

zag vandaag dat katavi ook enigzins een beetje op de route ligt. haha dus misschien wordt dat het wel, en dat ligt weer vlak bij gombe stream met de aapjes van jane. wie weet waar ik beland, misschien wel nergens. maar heb alwel gezien dat het een beetje exclusiv parks zijn, maar wie weet heb ik mazzel! ik las dat de meeste mensen daar “invliegen” en dat ze daar hele goede last minutes in hebben… (lijkt me echt het toppunt, als dat zou lukken, ga ik ook eens afri-sjiek/out of africa, nog wel een bijpassend safari pakje kopen!!) we zien wel, tis gewoon lastig om in je uppie bij de wat meer afgelegen parken een leuke deal te sluiten. inshallah!